أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۰۷۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
آیت‌الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان گفت: نبود تاییدیه اجتهاد از سوی مراجع، منجر به عدم تایید صلاحیت سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان شد.
به گزارش پایگاه 598، عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره عدم تایید صلاحیت آیت الله سیدحسن خمینی می گوید: نه بابا، {مراجع تاییدیه اجتهاد} ندادند. خدا پدر بیامرز این حرفها چیه؟ کدام مرجع تائیدیه داده؟ این حرفهایی است که زده اند، اگر زده باشند، من نمی دانم. مرجعی تائیدیه نداده.
 
بخشی از گفتگوی فارس با آیت الله مومن در زیر می آید:

اینکه اعضای محترم شورای نگهبان تائیدیه ای که مراجع عظام برای یکی از کاندیداهای خبرگان داده بودند را قبول نکردند.

نه بابا، نداده اند. خدا پدر بیامرز این حرفها چیه؟ کدام مرجع تائیدیه داده؟ این حرفهایی است که زده اند، اگر زده باشند، من نمی دانم. مرجعی تائیدیه نداده.

اگر تائید شده باشد باز هم باید امتحان دهد؟

نه، نداده اند.

پس الان برای خبرگان آینده

فرقی نمی کند.

اگر مراجع تائید کنند که کسی به درجه اجتهاد رسیده نیازی به امتحان خبرگان نیست.

اگر دو نفر مرجع تائید کنند کسی را قبول می کنیم. آن دور اول که به این سخت گیری که خود خبرگان براساس اصل 108 قانون اساسی خود خبرگان انچه را که مربوط به خودشان است را می توانند تصمیم گیری و تصویب کنند در مجالس شان. اول که اصلا خبرگان تشکیل نشده بود، این نظر خبرگان نبود در کل. آمدند و اشخاصی که می خواستند عضو شوند همین که دو نفر تائید می کردند، اکتفا می کردند. این در دور اول بود و الان دور پنجم خبرگان رهبری است. دور اول یک عده از طرف بعضی مراجع چیزهایی را آوردند که ما آدمهای باسوادی هستیم. مثل حضرت آیت الله فاضل و مثل مرحوم حاج میرزا جواد تبریزی که اینها تائید کرده بودند. بعد همینها گفتند که به این نوشته ها توجه نکنید. نزد ما می آیند و قسم می خورند یا کسی برایشان خیلی سینه چاک می کند و ما هم می گوییم که آدم درستی هستند. خودشان گفتند اعتنا نکنید نه اینکه ما خواستیم بی اعتنایی کنیم به نوشته که این هم مال دوراول بود. اما برای دورهای دوم، سوم و چهار اصلا چنین چیزی نبوده. اینکه من می گویم نبوده برای دوره اخر است. برای دور پنجم که انتخابات بود اینطور نبوده که یک نفر مرجعی یک نفر را تائید کند و ما بگوییم که نه. اگر شخصی را تائید نکردیم بخاطر اینکه خودمان نمی شناختیم در امتحان هم هم شرکت نکرده.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها