يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۰۹۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
در رویدادی نادر امشب ماه از جلوی سه سیاره ونوس، مریخ و عطارد رد می‌شود و منظره آنها از زمین را می پوشاند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: به گزارش نیویورک تایمز، در فرایندی که شبیه قایم باشک بازی میان سیاره هاست، طرفداران ستاره شناسی امشب می توانند ماه را در حالی تماشا کنند که سه سیاره و یکی از درخشانترین ستاره ها از منظر زمین را می پوشاند. در همین راستا ماه، ونوس، مریخ، عطارد و همچنین ستاره Regulus در صورت فلکیLeo را  طی ۲۴ ساعت می پوشانند.

گاهی اوقات در منظومه شمسی ماه با سیارات و اشیای فضایی دیگر در یک راستا قرار می گیرند اما  این ترکیب خاص هر ۲۸ سال یکبار اتفاق می افتد. آخرین باری که ۲۴ ساعت جلوی سه سیاره را پوشاند، در ۵ مارس ۲۰۰۸ بود. طبق تخمین کارشناسان این رویداد کهکشانی در سال ۲۰۳۶ دوباره اتفاق خواهد افتاد.

جکی فاهتری یکی از فیزیک اخترشناسان در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در این باره می گوید: این رویداد شبیه رقص ستاره ها و سیاره در آسمان است.

این درحالی است که ماه تا اکنون از جلوی ونوس و ستاره Regulus رد شده است. برای مشاهده این رویداد به تلسکوپ نیاز است اما ممکن است برخی بتوانند با چشم غیر مسلح آن را مشاهده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها