أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۱۰۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه امکانی است که اختیار عمل در حوزه خدمات ارتباطی سیار را به مشترکان می‌دهد و بر این اساس هر زمان ارائه کنند قادر به تغییر اپراتور خود خواهند بود؛ اما پس از یک سال از اجرای این طرح ملی وضعیت در حال حاضر چگونه است؟
به گزارش پایگاه 598، ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه برای رفع انحصار اپراتورهای ارتباطی بر سیطره ارتباطات همراه کشور، سالها می‌شود که در کشورهای مختلف در حال اجرا است.

بر این اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران نیز سال گذشته (در آستانه هفته دولت) دستور اجرای عملیاتی و تجاری این طرح را در گستره ملی و البته با اجرای پیمانکار داخلی (شرکت صنایع ارتباطی پایا) داد.

با اجرای ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، مشترکان تلفن همراه می‌توانند بدون تغییر شماره خود، اپراتورشان را تعویض کنند و اگر تا گذشته اپراتورها تعیین کننده شرایط برای ارائه خدمات به مشترکان بودند، با  اجرای این طرح اختیار عمل در دست مشترکان قرار گرفت تا به سمت دریافت خدمات مطلوب از دیدگاه خودشان بروند.

حال با گذشت حدود یک سال از اجرای این طرح، آخرین آمار مربوط به ترابرد مشترکان براساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم تا 27 شهریور به شرح جدول زیر است که نشان از ورود و خروج به اپراتورها را دارد:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها