يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۱۰۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
نخست‌وزیر عراق، آغاز عملیات آزادسازی الحویجه در استان کرکوک را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از السومریه نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، آغاز مرحله اول عملیات آزادسازی الحویجه در استان کرکوک را اعلام کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای عمل به وعده‌‌ای که به مردم درباره آزادسازی همه مناطق عراق از لوث داعش داده بودیم، مرحله اول عملیات آزادسازی الحویجه را اعلام می‌کنیم.

العبادی افزود: نیروهای قهرمان ما در آن واحد چندین عملیات آزادسازی را آغاز کرده‌اند و پیروزی‌ها را یکی پس از دیگری به دست می‌آورند.
گروه تروریستی داعش همچنان شهرستان الحویجه و مناطق الرشاد، العباسی، الزاب و الریاض را در اشغال خود دارد. این مناطق، از جمله پایگاه‌های مهم داعش به شمار می‌رود و داعش از این مناطق، حملات خود به استان صلاح‌الدین و اطراف کرکوک را آغاز می‌کند.

مقامات نظامی عراق تاکید کردند که نیروهای امنیتی برای آغاز عملیات آزادسازی همه این مناطق، آماده هستند.

پیش از این یحیی رسول سخنگوی رسمی عملیات مشترک عراق گفت که تعداد تروریست‌های داعشی که در شهرستان الحویجه حضور دارند، حدود دو هزار نفر است که از ملیت‌های مختلف عربی و خارجی هستند.

شهرستان الحویجه در جنوب غرب استان کرکوک واقع شده و نواحی آن همچنان تحت اشغال تروریست‌های داعشی است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق پیش از این اعلام کرده بود که هدف آینده نیروهای عراقی در مبارزه با گروه تروریستی داعش بعد از بازپس گیری تلعفر آزادسازی شهرستان الحویجه در شمال عراق است.

نیروهای عراقی در حالی عملیات آزادسازی الحویجه را آغاز کرده‌اند که عملیات آزادسازی شهرستان "عانه" در استان الانبار نیز از دو روز قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها