امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۳۱۰۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
منزوی گفت: کار از ریشه خراب است، تمام این آقایان باید از استقلال بروند و یک تفکر جدید با هدف ایجاد ساختار حرفه ای بر باشگاه استقلال حاکم شود، تا وقتی اینها هستند اوضاع همین است که می بینید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش سه: مناظره از پیش تعیین نشده استقلالی ها در برنامه 90به نوعی مهر تاییدی بود بر تمام انتقاداتی که در هفته های اخیر نسبت به مدیریت باشگاه استقلال شدت زیاد و غیرمتعارف گرفته بود.

از جمله منتقدان جدی هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال که حتی در استعفا و جدایی حسین قریب از ترکیب هیات مدیره باشگاه نیز نقش بسزایی داشت، کامران منزوی قائم مقام سابق باشگاه استقلال بود. او که از همان ابتدا اعتقاد داشت که مدیران فعلی باشگاه استقلال هیچکدام در حد و اندازه مدیریت یک باشگاه بزرگ نیستند پس از پخش مناظره بحث برانگیز برنامه 90به شدت از عملکرد مدیران استقلال انتقاد کرد و به ورزش سه گفت: اتفاقات و حرفهایی که در برنامه90 مطرح شد اسباب خجالت همه ما استقلالی ها شد.من شخصا به عنوان یک استقلالی که مدتها در باشگاه حضور داشتم و افتخار خدمت به هواداران استقلال را دارم از طریق همین تریبون از تمامی هواداران بزرگ استقلال عذرخواهی میکنم و به آنها اطمینان میدهم که شخصیت واقعی باشگاه شما آن چیزی نیست که در مناظره خجالت آور دوشنبه شب دیدید.باشگاه استقلال یک باشگاه بزرگ با افتخارات داخلی و بین المللی است که در مکتب آن بزرگانی چون حجازی، پورحیدری، مظلومی ها، جانملکی، جباری و... پرورش یافتند. مکتب واقعی استقلال متعلق به بزرگانی است که تمام عمرشان در فوتبال و اخلاق و رفتار و کردار سرلوحه و الگوی تمام مردم بودند.

منزوی در ادامه می گوید: نکته مهمی که من شخصا به آن اعتقاد دارم این است که برای خروج از این وضعیت بحرانی آقای سلطانی فر به عنوان متولی ورزش و رییس مجمع باشگاه استقلال باید با چند نفر از چهره های سرشناس و معتبر و باتجربه فوتبال کشور که خوشنام و صاحب نظر هستند مشورت کند.به نظر من کسی از مشورت کردن زیان نمی بیند. حتی در دین مبین اسلام نیز تاکید شده که هر گاه در امور سخت گرفتار شدید با بزرگان و اهل فن مشورت کنید. ما خوشبختانه در مملکتمان انسانهای بزرگ و باتجربه ای همچون آقایان آقامحمدی و ایروانی و میرولد را داریم که هر سه هم اتفاقا کارنامه درخشانی در مدیریت باشگاه استقلال دارند. من شک ندارم که آقای وزیر از وضعیت بحرانی باشگاه استقلال و اتفاقات خجالت آور اخیر دلش به درد آمده است. به هر حال او متولی ورزش و رییس مجمع باشگاه است و قطعا بیشتر از همه ما و حتی بیشتر از هواداران نگران اوضاع آشفته کنونی است. ضمنا اگر من پیشنهاد مشاوره با افرادی چون آقامحمدی و ایروانی و میرولد را به آقای وزیر میدم به این دلیل است که استقلال بهترین دورانش را در زمان مدیریت آنها سپری کرد.این افراد چهره های بزرگ و صاحبنامی هستند و سالهاست در مناصب بزرگ و حساسی همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کنند و مورد وثوق رهبر معظم انقلاب هم هستند و قطعا مشاوره آنها از روی دلسوزی و بهتر شدن اوضاع مطرح خواهد شد و قطعا به خروج از بحران خواهد انجامید.

قائم مقام سابق باشگاه استقلال همچنین می گوید: یک نکته دیگر که لازم میدانم به آن اشاره کنم این است که بعضی دوستان برای جبران عقب ماندگی و اشتباهات مکرر خود مدام می گویند استقلال در سال گذشته خوب نتیجه گرفته!

خواهشا یک نفر با ادله کارشناسی به من بگوید نتیجه خوب یعنی چه؟ این اساتید! انگار فراموش کرده اند که استقلال فصل قبل سه جام از دست داد.کجای دنیا به چنین کارنامه ای می گویند نتیجه خوب؟!

استقلال در فصل گذشته یک مقام نایب قهرمانی را در کارنامه اش داشت.آیا واقعا مقام نایب قهرمانی می تواند هواداران میلیونی باشگاه را راضی کند.آقایان مسئول استقلال!لطفا با مردم روراست باشید و اینقدر آدرس غلط به مردم ندهید.وقتی آدرس غلط میدهید نتیجه این می شود که به مقصد غلط هم می رسیم.ما در زمانی که با ناصر حجازی به فینال جام باشگاههای آسیا صعود کردیم کل تیم به کمتر از قهرمانی راضی نبود.اما حالا آنقدر استقلال را کوچک کرده اند که به یک مقام دومی می گویند نتیجه خوب!

آقا من با چه زبانی بگویم که ایراد بزرگ و اساسی باشگاه استقلال به دلیل ساختار غلط است.من از آقای وزیر میپرسم از سال92تا الان چند نفر به ترکیب هیات مدیره استقلال اضافه شدند و رفتند؟یک بار هم شده که بنشینیم از زاویه کارشناسی مدیریتی بررسی کنیم که آن افراد برای چه آمدند و برای چه رفتند؟

منزوی ادامه می دهد:در برنامه 90تقریبا تمام ارکان اصلی باشگاه حاضر بودند.از مدیرعامل گرفته تا عضو هیات مدیره و سرمربی و کاپیتان تیم...اما شما ببینید بحث میان این ارکان باشگاه با چه آبروریزی و فضاحتی برگزار شد که عادل فردوسی پور از شدت خنده کله اش را به میز کوبید!

به خدا چنین شرایطی برای باشگاه استقلال مایه سرافکندگی و خجالت است.تا وقتی ساختار اصلاح نشود اوضاع همین است.شما فرض کنید استقلال امروز10گل به ذوب آهن بزند.فکر می کنید در آن صورت مشکلات برطرف می شود؟شما فکر می کنید اگر به طور اتفاقی برنده شدیم علی منصوریان ایراداتش برطرف شده و هیات مدیره هم یک شبه اصلاح شده است؟

نخیر آقا! کار از ریشه خراب است.تمام این آقایان باید از استقلال بروند و یک تفکر جدید با هدف ایجاد ساختار حرفه ای بر باشگاه استقلال حاکم شود.تا وقتی اینها هستند اوضاع همین است که می بینید.

منزوی در پایان می گوید:پیشنهاد من این است که صددرصد اعضای هیات مدیره عوض شوند.بعد از آن یک مدیرعامل کاربلد منصوب شود و یک مربی بزرگ که اعتبار گذشته استقلال را به این باشگاه بازگرداند.استقلال صرفا با تغییر کادر فنی به هیچ موفقیتی نمی رسد.اصول صحیح این است که هیات مدیره فعلی کلا عوض شوند.خودتان در برنامه 90دیدید که در بین همین اعضا کسی هست که چند آلبوم عکس یادگاری با بازیکنان دارد.شما فکر می کنید چنین افرادی برای خروج از بحران راه حل دارند؟! این باشگاه نیاز به تحول اساسی و ساختاری دارد.فقط همین.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها