أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۱۳۱۶
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۰۳ مهر ۱۳۹۶
با تدبیر دبیرکل حزب الله سیدحسن نصرالله، سرانجام ارتش لبنان پذیرفت تا حداقل برای کسب خبر یا آزادی چند تن از نیروهای ارتش که به دست داعش اسیر شده بودند، به آن منطقه حمله کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، منطقه عرسال لبنان، کوهستانی است بسیار پیچیده و استراتژیک که حدود 3 سال در اشغال داعش بود. به دلیل صعب العبور بودن و وجود غارها و تونلهای محکم، نیروهای مقاومت نمی توانستند به آن منطقه حمله کنند. در ضمن تعداد زیادی از خانواده های داعشی ها از جمله زن و کودک، در آن منطقه ساکن بودند که برای داعش حکم سپر انسانی را داشت و مطمئن بود حزب الله آن جا را گلوله باران نخواهد کرد.

متاسفانه برخی احزاب و گروههای مسیحی فالانژ و سنی سلفی – وهابی لبنانی که دارای نفوذ بسیاری در دولت هستند و غالبا در اوقات بحرانی، بجای حمایت از مقاومت، نقش حامی اشغالگران صهیونیست را بازی می کنند، به جوسازی علیه مقاومت پرداختند. به همین خاطر حزب الله که شدیدا درگیر مبارزه با تروریستهاست، مجبور است به مبارزه دیپلماتیک و سیاسی با مخالفینی که کم از داعش و القاعده ندارند و چه بسا رسما از آنها دفاع می کنند، بپردازد.

با تدبیر دبیرکل حزب الله سیدحسن نصرالله، سرانجام ارتش لبنان پذیرفت تا حداقل برای کسب خبر یا آزادی چند تن از نیروهای ارتش که به دست داعش اسیر شده بودند، به آن منطقه حمله کند.

ارتش با بمباران شدید مواضع، روستاها و شهرکها، داعش را شدیدا تحت فشار قرار داد که داعش اعلام آتش بس کرده و پذیرفت خاک لبنان را ترک کرده و به انتهای شرقی سوریه نقل مکان کنند.

"سون تزو" نظریه پرداز چینی درباره جنگ، توصیه جالبی برای این گونه موارد دارد. او می گوید:
"هیچگاه دشمن خود را در محاصره کامل قرار ندهید، چون تا آخرین نفر و توان می جنگد وجز اینکه به شما تلفات وارد کند، نتیجه ای ندارد. راهی برای خروج آنان از محاصره قرار دهید و به آنها اعلام کنید. تا به این طریق منطقه را با کمترین تلفات فتح کنید."

در عرسال که مرکز تجهیز و آماده سازی خودروهای بمب گذاری انتحاری برای اعزام به داخل لبنان و سوریه بود، چندصد نیروی وحشی داعش مستقر بودند که کاملا آماده انفجارانتحاری بودند. با تدبیر مقاومت، آنها که به دلیل وجود خانواده هایشان تحت فشار بودند، مجبور به ترک منطقه شدند.
در این موقع بود که مقاومت و ارتش شرایطی را برای خروج از محاصره تعیین کردند از جمله تحویل پیکر شهدای ارتش لبنان، تحویل پیکر دو شهید مقاومت و آزادی اسیر حزب الله و تحویل پیکر شهید محسن حججی.
داعش که 3 سال تمام از عرسال دژی محکم ساخته بود، مجبور شد برای گریز از محاصره، کلیه سلاح و تجهیزات خود را تحویل دهد و شرایط را بپذیرد.

این که مغرضان و دشمنان تبلیغ می کنند که ایران در قبال پیکر شهید محسن حججی اجازه خروج داعشی ها را داد، کذب محض است. بلکه حزب الله پس از آن که توانست قدرتمندانه داعش را مجبور به ترک مواضع خود کند و بدون تلفات منطقه ای استراتژیک از خاک لبنان را آزاد کند، شرایطی تعیین کرد که داعش آنها را پذیرفت از جمله تحویل پیکر شهید محسن حججی.

و این پیروزی بسیار بزرگی برای مقاومت بود که با کمترین تلفات، مهمترین موضع را از دشمنان خالی کرد، خاک لبنان را به طور کامل از لوث وجود تروریستها پاکسازی کرد و خطر ماشینهای بمب گذاری شده را از لبنان دور ساخت.

جالبتر زمانی بود که کاروان تروریستها به منطقه تحت سلطه داعش رسید و داعش از پذیرش آنان خودداری کرد و به آنان اعلام نمود "شماها خائن هستید که شرایط حزب الله را پذیرفته اید و منطقه را خالی کرده اید و حکمتان اعدام است!"

*حمید داودآبادی / نویسنده و رزمنده دفاع مقدس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها