يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۱۷۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۲ مهر ۱۳۹۶
پشت پرده ارتباط کمپانی های صهیونیستی با محصولات تراریخته/
محصولات تراریخته عنوانی است که بارها و بارها از رسانه های مختلف درباره ان سخن به میان آمده است و مخالفان جدی در جهان دارد.
به گزارش پایگاه 598، محصولات تراریخته، اصطلاحاً به محصولاتی گفته می‌شود که با دستکاری ژنتیکی، از حالت عادی خارج شده‌اند، این محصولات با مخالفت های بسیار جدی از سوی کارشناسان ژنتیک و سلامت مواجه است.

به گزارش افکارنیوز، این در حالی است که عیسی کلانتری رئیس جدید سازمان محیط زیست نه تنها مخالفتی با محصولات تراریخته ندارد که می گوید : " گروهی که مخالف محصولات تراریخته هستند هیچ دلیل علمی و منطقی ندارند و فقط شعار می‌دهند."

این در حالی است حجه‌الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت معتقد است: در مسئله تراریخته‌ها ما با الگوی تخصیص خودمان مسئله را بررسی کردیم؛ در این جا دو مسئله مهم وجود دارد نخست آن که تراریخته را سعی میکنند مفید جلوه دهند و بیان می کنند که:

1. کمک می کند به حل مشکل کم آبی در کشور

2. برای مبارزه با آفات مفید است؛

در خصوص مبارزه با آفات سه دیدگاه وجود دارد:

لف. استفاده از سموم و آفت کش ها؛ مثلا در یک دوره ای از سم DDTاستفاده می شد که به مرور این سموم به روز شدند و امروزه مشخص شده است که بسیاری از محصولات در اثر استفاده از سموم و آفت کش ها، مسموم شده است ولی کسی بحثی نمی کند که این مدل را خود غربی ها به دنیا عرضه کردند.

ب. استفاده از تکنولوژی تراریخته؛ در این روش یک ژن موجود زنده دیگر به نظام ژنوم محصول اضافه می کنند که معروف ترین این ژن ها BT است؛ سوال اساسی در این روش این است که آیا این ژن افزوده شده، کل خاصیت محصول را تغییر می دهد یا فقط آن را در مقابل آفت مقاوم می کند؟

همه قبول داریم که این ژن اضافه شده سبب می شود یک ترکیب جدید به وجود بیاید و یک عمکرد جدید ارائه کند.

آمارها نشان می دهد که در مزارعی که از این روش استفاده شده است نیز پس از یک دوره ای استفاده از سموم و آفت کش ها افزایش داشته است.

مطالعه بر روی اکوسیستم‌ها؛ در این روش می توان با بررسی زنجیره غذایی برای مبارزه با حشرات استفاده کنیم که در دبیرخانه بر روی 8 زنجیره غذایی در حال مطالعه هستیم تا اجرایی بودن این روش را به اثبات برسانیم.

دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در ادامه افزود: بحث تراریخته‌ها ما با امنیت مردم نیز مرتبط است؛ما احتمال می دهیم که در این بحث ترور بیولوژیک ملت ایران در دستور کار باشد که برای این ادعای خود شواهدی هم داریم از جمله آن که متولی کشاورزی سبز و تراریخته ها عمدتاً بنیاد راکفلر و شرکت های صهیونیستی هستند که نسبت به دشمنی ان ها با ملت ایران اطمینان داریم.

به علاوه در سال 1392 آقای کِنِت مایکل کویین به عنوان برنده جایزه جهانی غذا به ایران سفر کرد که سوابق امنیتی و اطلاعاتی این عنصر آمریکایی مشخص است؛وی در این سفر توافقاتی داشته است و به مسئولین بالارتبه آمریکایی گزارش داده است؛سوال من این است که آقای حجتی با این شخص چه توافقاتی انجام دادید که منتشر نمی کنید؟

از سوی دیگر کشورهایی همچون  الجزایر، ماداگاسکار ،ترکیه، قرقیزستان، بوتان، عربستان، بلیز، پرو، اکوادور، ونزوئلا، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی، آلمان، فرانسه، هلند، مالت، قبرس، یونان، بلغارستان، روسیه، صربستان، کرواسی، ایتالیا، دانمارک، مجارستان، مولداوی، لاتویا، لیتوانی، اتریش، لهستان، اسلونی، آذربایجان، بوسنی و هرزگوئین، لوکزامبورگ، اوکراین، نروژ، سوئیس از کشورهایی هستند که رسماً کشت تراریخته‌ها را ممنوع کردند.

نکته جالب تر اینکه دولت آمریکا مهمترین بوجود آورنده وحمایت‌کننده محصولات تراریخته است و کمپانی‌ها و شرکتهای صهیونیستی آمریکایی حرف اول را درباره تولید تجاری و صادرات تراریخته می‌زنند.

مونسانتو، داپونت، بایر و بسیاری از شرکت های دیگر از بزرگترین شرکتهایی هستند که به حامی محصولات تراریخته می باشند و در آمریکا قرار دارند.

برای بررسی ادعای ادعای حجت الاسلام کشوری و تائید آن باید گفت دو پژوهشگربا نام های ‌دکتر گراث نیکلسون و همسرش نانسی در جنگ خلیج‌فارس ، یک باکتری را در خون حدود نیمی از سربازانی که دچار بیماری در جنگ خلیج‌فارس شدند، پیدا کردند،‌ که این باکتری دارای میزانی از ویروس ایدز( HIV ) بود. مشخص بود که این میکروب، دست‌ساز است و ژنتیک آن مهندسی شده برای جنگ بیولوژیک می‌باشد.

نمونه آن نیز بوجود آوردن تسلیحات بیولوژیک مانند ساخت بیوتکنولوژیکی ویروس ابولا و سیاه زخم و باکتری طاعون سیاه در موسسه دیمونا توسط رژیم اسرائیل است.

می توان گفت با وجود بیوتکنولوژی کشاورزی دیگر نیاز به استفاده مستقیم از داروها واکسن‌ها و... نیست بلکه بدون اینکه هیچکس مطلع شود، ژنهای بیماری مورد نظر را در میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات و حتی فرآورده‌های دامی قرار می‌دهند و بدین ترتیب به عنوان مثال ژن عقیمی را بر روی گندم برای عقیم کردن نسلی از یک کشور می‌توان نصب کرد.

به نظر می رسد محصولات تراریخته محصولاتی خطرناک برای سلامت جامعه به حساب می آید و دشمنان می توانند از این محصولات بر علیه سلامت ملت اقدام کنند، به نظر می رسد وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست و کشاورزان و محققان باید بیشتر به بررسی مضرات محصولات تراریخته توجه کنند و دولت در این زمینه کاری علمی قوی انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها