يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۱۷۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۱۳ مهر ۱۳۹۶
قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه نظارت بر عطاری‌های قانونی و پروانه دار، برعهده صنف است، درخصوص واکسن انفلوآنزا و ضرورت تزریق آن برای افراد مختلف توضیح داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: ایرج حریرچی در خصوص گام بعدی طرح تحول سلامت اظهار داشت: بند اول اولویت‌های اجرایی وزیر بهداشت که به مجلس تقدیم شد و رای اعتماد کسب کرد، تداوم، ارتقا و نهادینه سازی طرح تحول سلامت در قالب برنامه ششم توسعه است و طرح تحول سلامت را با توجه به منابع پایدار ادامه خواهیم داد و رفع اشکالات طرح در اولویت خواهد بود.

حریرچی در خصوص نظارت بر کار عطاری‌ها عنوان کرد: نظارت بر عطاری‌های قانونی و پروانه دار، برعهده صنف است، اما بعضی از مراکزی که به طور غیرقانونی و به عنوان مرکز داروهای گیاهی در حال فعالیت هستند، مشکل ایجاد می‌کنند.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت افزود: مراکز غیر قانونی داروهای گیاهی توانایی فنی لازم برای توزیع مواد گیاهی ندارند و همچنین مواد تقلبی أعم از گیاهی و مواد مخدر به محصولات اضافه می‌کنند که تحت کنترل نیستند و کشف عطاری‌های غیرمجاز نیز براساس شکایات بیمارانی است که آسیب دیده اند.

حریرچی گفت: در تمام دنیا بنا به درخواست مردم طب‌های تکمیلی درحال گسترش است و مهم این است که این طب‌ها ضرر نرساند لذا باید در چارچوب ضابطه مند ارائه شود.

سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص واکسن انفلوآنزا و ضرورت تزریق آن برای افراد مختلف گفت: احتمال شیوع موج آنفلوآنزا در کشور حتمی نیست، اما تزریق واکسن آنفلوآنزا بر ای گروههای پرخطر توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: تزریق واکسن برای سالمندان بالای 65 سال، افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن مصرف می‌کنند، ، زنان باردار، بیمارانی که بیماریهای مفصلی دارند، دیابتی‌ها، افرادی که نارسایی‌های قلبی دارند، بیماران سرطانی و افرادی که نارسایی کلیه و کبد دارند، توصیه می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه اولویت وزیر بهداشت پایداری منابع، اجتماعی سازی سلامت، استقرار نظام ارجاع و پرونده سلامت الکترونیک در راستای طرح تحول است، افزود: کشوری مانند امارات، مالیات تنباکو و نوشابه‌های انرژی زا را تا 100 درصد افزایش داده است، اما ایران دارای پایین ترین قیمت سیگار از بین 192 کشور جهان است. لذا راه اصلی مقابله با دخانیات، مالیات بر خرده فروشی است که سالیانه می‌تواند 11 هزار میلیارد تومان منبع برای حوزه سلامت ایجاد کند.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت درباره وظیفه این وزارتخانه در حوزه نظارت بر سلامت مواد گفت: حوزه گسترده‌ ای از نظارت ما با مشارکت سازمان استاندارد مربوط به مواد غذایی بسته بندی شده و مراکز توزیع است و معاونت بهداشت نیز رسیدگی به رستوران‌ها و مراکز عرضه را بر عهده دارد.

حریرچی افزود: قسمتی از این نظارت نیز مربوط به محصولات کشاورزی است و نظارت بر آن پیچیدگی های خاص خود را دارد و از مزرعه و دامداری تا سر سفره مردم را شامل می‌‌شود. کنترل این موضوع پیچیده است و عزم ملی می‌خواهد. البته هیچ کشوری نمی‌تواند با نظارت در هر نقطه، مشکل را حل کند. به همین دلیل باید آگاهی تولید و توزیع کنندگان را افزایش دهیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها