يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۱۸۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۱۵ مهر ۱۳۹۶
تحقیقات حاکی از آن است که اتحادیه اروپا طی ۳ سال گذشته ۳۰ میلیارد یورو از تحریم روسیه ضرر کرده است.
به گزارش پایگاه 598، مهر به نقل از راشاتودی، به دنبال در خواست پارلمان اروپا از موسسه تحقیقات اقتصادی «وایفو» اتریش مبنی بر بررسی تاثیر تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا بر روی این بلوک، مشخص شد اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد ۳۰ میلیارد یورو زیان کرده است.

«وایفو» اعلام کرد، در ۳ سال گذشته صادرات اتحادیه اروپا به روسیه در هر سال ۱۵.۷ درصد کاهش نشان می دهد که بخش عمده آن به تحریم ها نسبت داده می شود.

در همین حال روسیه عنوان چهارمین شریک بزرگ تجاری اتحادیه اروپا را از دست داده و به جایگاه پنجم تنزل پیدا کرده و اکنون کشورهای آمریکا، سوئیس، چین و ترکیه به ترتیب در رتبه نخست تا چهارم قرار دارند.

همچنین سیر صعودی صادرات اتحادیه اروپا به روسیه از رقم ۱۲۰ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۷۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۶ میلادی تنزل یافته است.

موسسه تحقیقات اقتصادی «وایفو» اعلام کرد، در میان کشورهای اروپایی در ۲ سال اخیر قبرس، یونان و کروتیا هر کدام به ترتیب ۳۴.۵ درصد، ۲۳.۲ درصد و ۲۱ درصد از میزان صادارت آنها به روسیه کاهش پیدا کرده که آسیب جدی دیده اند.

از سویی دیگر میزان صادرات اتریش به روسیه در حدود ۱۰ درصد معادل یک میلیارد یورو روند نزولی به خود گرفت و لهستان و بریتانیا تقریبا هر کدام ۳ میلیارد یورو از این تحریم ها متضرر شده اند.

بر پایه این گزاش، بیشترین تاثیر مخرب تحریم ها را می توان در سال اول مشاهده کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها