يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۱۹۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۶ مهر ۱۳۹۶
دادستان کل کشور:
دادستان کل کشور گفت: برادر معاون رئیس جمهور همچنان در بازداشت به سر می‌برد و پرونده مرحله تحقیقات مقدماتی را طی می‌کند. منتظری درباره آمدنیوز و اینکه گفته شده از این کانال تاکنون شکایتی در کمیته تعیین مصادیق مطرح نشده، گفت: این کانال از تلگرام استفاده می‌کند و به زودی تکلیف تلگرام را روشن می‌کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری امروز همچنین در همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام) در دانشگاه علوم انتظامی امین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و شهدای ناجا اظهار کرد: امیدوارم حلقه ارتباط بین مردم و نیروی انتظامی در این هفته تقویت شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند متعال به یک ملت ارزانی می‌دارد، نعمت امنیت است. امنیت جزء نعمت‌هایی است که انسان همیشه به آن توجه ندارد.

منتظری ادامه داد: اگر امنیت در کشور و شهر و محله و منزل نباشد، هیچ چیز در جای خود نخواهد بود و کسی از زندگی لذت نمی‌برد. ما در اطراف کشورمان، ناامنی حاکم بر کشورهایی مثل عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و میانمار را شاهد هستیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: در جامعه اگر امنیت نباشد، مردم در مصیبت و بلا می‌افتند. اقتصاد مرهون بودن امنیت است. پیشرفت یک جامعه در عرصه‌های مختلف مرهون وجود امنیت است.

وی افزود: در مجموع هر لذت و خوشی و پیشرفتی در هر عرصه‌ای، مرهون بودن امنیت و داشتن یک فضای امن است. امروز به لطف پروردگار متعال و با عنایت حضرت ولی‌الله اعظم و رهبرهای رهبر ارزشمند انقلاب و تلاش نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی از این نعمت بزرگ برخورداریم.

منتظری تأکید کرد: همه اقشار مردم اگر قدر این نعمت بزرگ را بدانیم، خداوند آن را برای ما مستمر خواهد کرد. اگر ناسپاس باشیم، کفران نعمت الهی است. این امنیت، مرهون خون شهدا در شهرها و مرزها و میدان‌های جنگ و دفاع مقدس و دفاع از امنیت کشور است.

وی گفت: عزیزانی همچون شهید حججی که به فرموده رهبر انقلاب نمادی برای خانواده شهدا و ملت شد، در دفاع از حملات و تهاجمات دشمن به شهادت رسیدند که باید قدر بدانیم اما متأسفانه از این فضای امن استفاده کامل نمی‌شود و فضای نامناسب با نظام جمهوری اسلامی را به دست خودمان فراهم می‌کنیم و این به ضرر ما تمام می‌شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: خداوند متعال با هیچ کس تعارف و خویشاوندی ندارد؛ خداوند می‌فرماید «نزاع و اختلاف و ایجاد شکاف در جامعه آسیب بزرگی است.» اگر جامعه‌ای دچار این آسیب شود، فشل می‌شود و قدرت خود را از دست می دهد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی برابر استکبار جهانی ایستاده و عوامل استکبار در مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی کردن و صراحتاً هم می‌گویند که به دنبال براندازی هستند و اینجاست که تکالیف ما سنگین تر می‌شود و باید همدلی و هم افزایی خود را حفظ کنیم.
حجت الاسلام منتظری گفت: چرا باید شاهد باشیم که عده‌ای به دنبال تضعیف قوای مقننه، مجریه و قضائیه باشند؟ در زندگی‌های خصوصی هر کسی مشکلاتی وجود دارد. مشکلات خصوصی را که این طرف و آن طرف جار نمی‌زنند. اگر ما در درون خود مشکل داریم نباید اجازه بدهیم دشمن سوءاستفاده کند. آیا تضعیف قوه قضائیه به نفع نظام است؟

منتظری تصریح کرد: دشمن این پروژه را از مدت‌ها قبل کلید زده و به دنبال تضعیف نهادهایی است که برابر کج روی‌ها ایستاده است. الان 38 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد. شما تاریخچه عملکرد قوه قضائیه را ملاحظه کنید قطعاً آسیب‌هایی بوده اما مجموعه قوه قضائیه از روز پیروزی انقلاب تاکنون برابر فتنه منافقان، فتنه گروه‌ها و فتنه 88 ایستاده است.

وی ادامه داد: استراتژی دشمن تضعیف قدرت‌های اطلاعاتی و قضایی است و می‌خواهند اعتماد مردم را از قوه قضائیه سلب کنند. برنامه دارند چهره قوه قضائیه و نهادهای همسو را منکوب کنند و اعتماد مردم را بگیرند.

دادستان کل کشور افزود: وقتی که در یک فضای بسیار گسترده با جعل و دروغ و تزویر و سندسازی، یک نسبت بسیار سؤال برانگیز به رئیس قوه قضائیه می دهند، دنبال چه هستند؟ در حالیکه تمام مسئولان امنیتی و اطلاعاتی گفته‌اند این دروغ است.

حجت الاسلام منتظری تأکید کرد: یکی از رسالت‌های قوه قضاییه برخورد با عوامل نفوذ در دستگاه‌هاست و قطعاً عوامل نفوذ بیکار نمی‌شوند و از این فضای یله و رها استفاده می‌کنند تا اقتدار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و قوه قضائیه را تضعیف کنند.

وی اذعان داشت: قوه قضائیه با اقتدار ایستاده و هرگز زیر بار دروغ‌ها و جعلیات که می‌دانیم آبشخور آن در آمریکا و صهیونیسم و برخی کشورهای اروپایی است،‌ نمی‌رود.

چهار روز دیگر که اینها از حیث استفاده افتادند مثل دستمال کاغذی مچاله دور می‌اندازد کما اینکه با شاه و صدام این کار را کردند. ملت ایران به حول قوه الهی و با رهبرهای داهیانه رهبری و حضور نیروها در بخش های مختلف، همه این امواج پوشالی را از بین می‌برند و هرگز تسلیم این حرکت‌های بچگانه و مذبوحانه نمی‌شود چون دروغ نمی‌تواند دوام داشته باشد و اینها مانند کف روی آب هستند و دوام ندارد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه برخی اوقات با نامهربانی در داخل مواجه می‌شود. اگر وظیفه قوه قضائیه برخورد با مجرمان است و اگر به وظیفه خود عمل می‌کند، باید تقدیر شود یا تضعیف؟ تضعیف قوه قضائیه به نفع مردم و کشور نیست و وظیفه قوه قضائیه اجرای عدالت است. البته ضعف‌ها و آسیب‌هایی داریم اما این دلیل نمی‌شود قوه قضائیه را تضعیف کنیم.

وی گفت: با هر مهره قوی و جریانی که یک مقدار ریشه سیاسی دارد، وقتی برخورد می‌شود، انگ سیاسی می‌زنند. قوه قضائیه وقتی با معاون رئیس جمهور سابق برخورد کرد گفتند سیاسی است. با نزدیکان رئیس جمهور گذشته برخورد شد، باز هم گفتند سیاسی است. با نزدیکان دولت فعلی برخورد می‌شود باز هم انگ سیاسی زده می‌شود در حالیکه اینطور نیست.

دادستان کل کشور تصریح کرد: قوه قضائیه از بیان محتویات پرونده‌ها منع قانونی و اخلاقی دارد. اگر همه حرف‌ها را بیان کنیم، دشمنان هم دسترسی پیدا می‌کنند و این چه کاری است که آسیب‌های خود را روی میز بگذاریم تا دشمن مطلع شود؟ اسناد و مدارک در همه پرونده‌هایی که اشاره کلی کردم موجود است؛ چه پرونده‌های گذشته و چه پرونده‌های اخیر.

وی در پایان گفت: فکر می‌کنند انگ برخورد سیاسی بزنند قوه قضائیه عقب می‌نشیند در حالیکه این طور نیست. قوه قضائیه اگر بخواهد کوتاه بیاید این برخوردها چه اثری دارد؟

منتظری در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده مهدی جهانگیری گفت: پرونده در استان کرمان تشکیل شده و چون یک هفته بیشتر از تشکیل آن نمی‌گذرد از بیان جزئیات معذورم.

وی افزود: متهم هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد و پرونده مرحله تحقیقات مقدماتی را طی می‌کند.

منتظری درباره آمدنیوز و اینکه گفته شده از این کانال تاکنون شکایتی در کمیته تعیین مصادیق مطرح نشده، گفت: این کانال از تلگرام استفاده می‌کند و به زودی تکلیف تلگرام را روشن می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها