امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۳۱۹۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۷ مهر ۱۳۹۶
در حالی که به روزهای انتهایی مهلت رئیس جمهور برای معرفی وزیر علوم نزدیک می شویم هنوز گزینه قطعی برای تصدی صندلی خالی وزارت علوم در هیات دولت مشخص نشده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، روز شنبه هفته جاری در تالار علامه امینی دانشگاه تهران به طور رسمی برگزار شد.

این مراسم درحالی برگزار شد که نزدیک به یک ماه و نیم از استقرار دولت دوازدهم می گذرد اما سرنوشت وزارت علوم همچنان نامعلوم بوده و گمانه زنی ها برای متصدی این وزارتخانه همچنان ادامه دارد.

بعد از معرفی وزرای کابینه و خالی ماندن نام وزیر علوم در لیست دولت، «محمود واعظی» در حاشیه نشست هیات دولت گفت: بدلیل اینکه تمرکز ما بر روی ۱۷ وزیر پیشنهادی است، احتمال قوی ابتدا یک سرپرست را معرفی خواهیم کرد و در فرصتی مناسب، وزیر علوم پیشنهاد می شود. بعد از معرفی سید ضیاء هاشمی به عنوان سرپرست وزارت علوم، وی در حاشیه بیست و یکمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری درباره معرفی وزیر پیشنهادی علوم یادآورشد: طبق اظهار نظر رئیس جمهور در اوایل مهرماه احتمال رسیدن به جمع بندی برای گزینه احتمالی وزارت علوم وجود دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور امروز عازم نیویورک هستند و تعطیلات مجلس هفته آینده به اتمام می رسد بنابراین بعد از پایان یافتن تعطیلات مجلس و بازگشت رئیس جمهور از سفر نیویورک گزینه نهایی وزارت علوم برای معرفی به مجلس اعلام خواهد شد. پیش بینی می شود اوایل مهرماه رئیس جمهور برای گزینه نهایی وزارت علوم به جمع بندی برسد.

با وجود پیش بینی های صورت گرفته، بعد از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک نیز وزیر علوم معرفی نشد، انتظار می رفت که وزیر علوم تا بعد از تاسوا و عاشورا وزیر علوم معرفی شده و مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور وزیر علوم آغاز شود، ولی متاسفانه این انتظار جامعه دانشگاهیان نیز محقق نشد و این مراسم با حضور سرپرست وزارت علوم برگزار شد.

سید ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد، زمان دقیق انتخاب وزیر علوم مشخص نیست، اما امیدوارم تا پایان مهرماه وزیر علوم به مجلس معرفی شود.

تاکنون بیش از ١٠ نماینده در تذکرهای شفاهی از رییس‌جمهور خواسته‌اند هرچه زودتر وزیر علوم را معرفی کند. روی سخن نمایندگان تذکردهنده این است که رییس‌جمهور براساس قانون برای وزارتخانه‌ای که وزیرش استیضاح شده یا به هر دلیل بعد از انتصاب از سمتش کنار رفته می‌تواند سرپرست معرفی کند.

در حالی که روحانی از ابتدای معرفی کابینه دوازدهم نام وزیر علوم پیشنهادی را خالی گذاشت، هفته گذشته هم علی مطهری نایب رییس مجلس در جریان یکی از تذکرها به رییس‌جمهور آن را تخلف دانست و از روحانی خواست تا زودتر وزیر علوم را به مجلس معرفی کند.

معرفی وزیر علوم این روزها به چالش تازه رییس‌جمهور تبدیل شده است، در جریان رایزنی‌ها برای معرفی وزیر علوم نام رضا فرجی دانا، ضیا هاشمی، عبدالرضا باقری، هادی خانیکی بیشتر از گزینه‌های دیگر برای تصدی پست وزارت علوم شنیده می شود.

سید ضیاء هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال معرفی سرپرست فعلی وزارت علوم به عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس وجود دارد نیز گفت: دنیا، دنیای احتمالات است.

درحالی برخی رسانه ها از عبدالرضا باقری رئیس هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی برای وزارت علوم نام می برند که وی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها اعلام کرده بود با من صحبتی در خصوص تصدی وزارت علوم صورت نگرفته است.

الهام امین‌زاده دستیار سابق رییس‌جمهور در امور شهروندی هم از جمله گزینه هایی است که نامش هر از چندگاهی مطرح می‌شود. وی در حاشیه برگزاری مراسم آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران اعلام کرد: چند گزینه برای تصدی وزارت علوم مطرح است که رئیس‌جمهور باید در این زمینه تصمیم بگیرد؛ انشاءالله تا چند روز آینده این موضوع تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: همه گزینه‌ها برای انتخاب به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم وضعیت مشابهی دارند و از هیچ‌کسی برنامه گرفته نشده و فردی مانند من چون در دولت بوده، می‌تواند به آموزش عالی کشور نیز کمک کند.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در گفتگو با مهر گفت: رایزنی هایی با من در خصوص تصدی وزارت علوم صورت گرفته، اما پیشنهاد رسمی مطرح نشده است.

«محمدتقی احمدی» رییس دانشگاه تربیت مدرس تازه‌ترین گزینه پیشنهادی است که برای وزارت علوم توسط رسانه ها معرفی شده است وی در گفتگو با خبرنگار مهر صحبت با وی برای تصدی پست وزارت علوم را تایید و یا تکذیب نکرد و فقط به این که جمله که رئیس جمهور دراین خصوص تصمیم گیری می کند، بسنده کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها