أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۲۰۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۷ مهر ۱۳۹۶
دستگیری جاسوس تیم هسته ای نوش داروی بعد از مرگ سهراب بود؛
وقتی مجازات جاسوسی، ۵ سال زندان و مجازات حمل و نگهداری چندکیلو مواد مخدر اعدام است، نگرانم که زین پس انبوه قاچاقچیان وارد فاز جاسوسی شوند. زیرا ممکن است که تصور کنند که وقتی از نظر سیستم قضایی و امنیتی کشور شرافت جاسوسی از قاچاق بیشتر است پس ریسک جاسوس شدن هم از قاچاقچی بودن افزونتر خواهد بود.
سرویس سیاسی پایگاه 598/دکتر علی جعفری؛ بیش از اینکه از دستگیری و محاکمه جاسوس تیم هسته ای خوشحال باشم از چند مساله نگران و ناراحتم:

وقتی مجازات جاسوسی، ۵ سال زندان و مجازات حمل و نگهداری چندکیلو مواد مخدر اعدام است، نگرانم که زین پس انبوه قاچاقچیان وارد فاز جاسوسی شوند. زیرا ممکن است که تصور کنند که وقتی از نظر سیستم قضایی و امنیتی کشور شرافت جاسوسی از قاچاق بیشتر است پس  ریسک جاسوس شدن هم از قاچاقچی بودن افزونتر خواهد بود.

دستگیری جاسوس تیم هسته ای و محاکمه او با اینکه شایسته تقدیر و دست مریزاد به مسوولان امنیتی و قضایی کشور است، اما واقعا بعد از عقد قرارداد برجام و اجرای تعهدات ایران و نابودی زیرساختهای هسته ای چه عایدی ویژه ای برای کشور دارد؟ مشغول شدن کشور به این پیروزی به ظاهر پرطمطراق ممکن است خیال جاسوسهای احتمالی بخشها و تیم های دیگر نظام را از ردیابیشان راحت کند. بطور مثال:
 
-آیا خیره سری نامعقول و بدقولی های متعدد دولتمردان بخش مسکن در ارتقای مدام نارضایتی اهالی ناکام مسکن مهر

-آیا نوع مواجهه مسوولان بانکی در عصبانی کردن سپرده گذاران موسسات ورشکسته تا حد جنون

-آیا رفتار غیرعادی و نابخردانه و کاملا تحریک کننده نیروهای انتظامی با اعتراض اخیر کارگران بی نوا

-آیا تصویب سندی مثل ۲۰۳۰ که خانمان سوز بودن آن اظهرمن الشمس است

-آیا دخالت برخی دستهای قدرتمند در سیستم های مدیریت غذای کشور در میدان دادن  به هر کس و ناکسی برای دست اندازی تراریخته ای به سفره مردم  که قباحت آن را  هر عاقلی می فهمد.

این احتمال را تقویت نمیکند که شبیه جاسوس هسته ای، جاسوسان دیگری هم در سیستم های دیگر نظام رخنه کرده و آدرس غلط به مسوولان تصمیم گیر و امین کشور بدهند؟

وقتی بعضا مشاهده می شود که مسوولی با سالها تجربه مدیریت در سطوح عالی نظام و علی رغم سوابق مثبت و سلامت نفس رفتارهایی کاملا زننده و تصمیماتی خلاف بدیهیات تدبیر و مصلحت و حتی شرع و قانون می گیرد آیا نباید قدری شک کرد که شاید پای یک غریبه در میان است؟ سیستم امنیتی و قضایی ما آیا منتظر است در حوزه های دیگر هم کار از کار بگذرد بعد جاسوس دستگیر کند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Germany
۱۶:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶
۰
۰
باوور كنيد من عين همين استدلال را براي بسياري از سايت در قسمت نظر كاربران نوشتم واي حتي يكي تز انها هم انرا منتشر نكرد من به سايت هايي نظر و اعتراض خود را فرستادم كه مطمن بودم انها با من موافق هستند ولي در كمال حيرت هيچ كدام به ان اعتنائي نكردند
بسيار خوشحال شدم كه شما اين نظريه كاملا درست را براي مردم منتشر كرديد ،
بله مجازات جاسوسي در شرايط سحت كشور. توسط زورگويان ييأس. اعدام بايد باشد يا حداقل زندان ابد
پنج سال حبس زدن روي پشت دست اين خائن پست و. وطن فروش است انهم در چنين. مقطع زماني
انهم براي دريافت پول سرت اور است يك مجازات براي جرمي به اين بزرگي چنين پيامي را به وطن فروشان نميدهد برويد جاسوسي كنيد كشور را در خطر به اندازيد پول بگيريد پنج سال. زنداني بكشيد و بعدد. با خيال راحت. با ان پول زندگي راحت بكنيد
در امريكا مجازات جاسوسي بسيار سنگين است حبس ابد و اگر كشور در حال جنگ باشد مجازات ان اعدام است
حالا چي شده كه جاسوسي كردن براي ما شده پنج سال حبس بر چه حسابي
مگر ما در حال جنگ اعلام نشده با امريكا نيستيم
اگر امريكا در شرايط ما بود طبق قانون امريكا حكم او اعدام بود
ولي در ايران پنج سال حبس است من به اين حكم به عنوان بكم. ايراني اعتراض دارم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶
۰
۰
مگه می خوای دولتو تعطیل کنی؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها