کد خبر: ۴۳۲۰۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۱۹ مهر ۱۳۹۶
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس از حضور رئيس‌كل ديوان محاسبات در اين كميسيون براي چگونگي بررسي پرونده حقوق‌هاي نجومي در اين ديوان خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، حسينعلي حاجي‌دليگاني در گفت‌وگو با تسنيم با انتقاد از عملكرد ديوان محاسبات كل كشور در بررسي پرونده حقوق‌هاي نجومي، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنراني‌هاي مكرري خواستار برخورد جدي با نجومي‌بگيران شده‌اند و خواسته‌اند اين پول‌ها به بيت‌المال بازگردانده شود. وي افزود: چندي پيش ديوان محاسبات به طور غيرقانوني اعلام كرد نجومي‌بگيران تبرئه شده‌اند، در صورتي كه اين مسئله خلاف قانون است و اين ديوان وظيفه دارد پرونده‌ها را پس از بررسي در اختيار دستگاه قضايي قرار دهد. عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس اضافه كرد: رئيس، دادستان و مستشاران ديوان محاسبات بايد نسبت به اينكه چرا برخي نجومي‌بگيران را تبرئه كرده‌اند، پاسخگو باشند، مردم انتظار دارند با نجومي‌بگيران به طور قاطع برخورد و پول‌ها به بيت‌المال بازگردانده شود. حاجي‌دليگاني تصريح كرد: طرح سؤالي را از آقاي عادل آذر رئيس ديوان محاسبات پيرامون چگونگي رسيدگي به پرونده حقوق‌هاي نجومي در اين ديوان طراحي كرده‌ام كه قرار است وي بعد از تعطيلات تابستاني مجلس در كميسيون برنامه و بودجه حضور يابد. وي درباره زمان تقريبي حضور رئيس كل ديوان محاسبات در كميسيون برنامه و بودجه براي توضيح پيرامون بررسي حقوق‌هاي نجومي، خاطرنشان كرد: پيش‌بيني بنده اين است كه وي اوايل مهر در كميسيون برنامه و بودجه حضور يابد.

نماينده يزد: بيانيه القا نكنند كه بحث حقوق‌هاي نجومي تمام شده است
نماينده سابق مردم يزد در مجلس گفت: آثار مخربي كه بحث حقوق‌هاي نجومي در جامعه داشت بايد ترميم و افكار عمومي نسبت به برخوردي كه با متخلفان در زمينه حقوق‌هاي نجومي صورت مي‌گيرد، اقناع شود.

به گزارش راه دانا چند روز قبل يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس از تبرئه دريافت‌كنندگان حقوق‌هاي نجومي و مختومه شدن پرونده آنها در گزارش ديوان محاسبات و البته جوابيه ديوان به اين خبر، اطلاع داده بود؛ خبري كه بار ديگر توجهات را به سرنوشت پرونده اين مديران دولت يازدهم جلب كرد. نكته قابل تأمل اما جايي است كه تعدادي از مديران نجومي‌بگير نيز بعد از صدور رأي به ديوان عدالت اداري شكايت كردند تا بتوانند آن حقوقي را كه طبق قانون و بر اساس قوانين آن زمان تعلق مي‌گرفته و دريافت كردند اما مسترد شده بود دوباره پس بگيرند.

در همين ارتباط محمدصالح جوكار نماينده سابق مجلس گفت: نبايد به گونه‌اي رفتار شود كه حقوق‌بگيران نجومي مشمول عفو نجومي شوند. وقتي خطايي كرده‌اند و جرمي انجام شده است قطعاً بايد پيگيري شود و علاوه بر بازگرداندن اضافاتي كه از بيت‌المال دريافت كرده‌اند، بايد اين افراد محاكمه هم بشوند. اهمال در اين رابطه قابل قبول نيست. وي با اشاره به تأثير منفي حقوق‌هاي نجومي بر اعتماد مردم، اظهار داشت: حقوق‌هاي نجومي تأثير جدي روي جامعه گذاشت و در واقع آثار مخرب آن همچنان باقي است. مردم منتظر هستند نتيجه برخورد با نجومي‌بگيران از سوي مراجع ذي‌ربط اعلام شود و آن را ببينند. جوكار ادامه داد: اين قابل قبول نيست كه مثلاً بيانيه‌اي صادر بشود يا يكسري اقدامات سطحي انجام بگيرد و اينگونه القا كنند كه مسئله حقوق‌هاي نجومي تمام شده است. آثار مخربي كه بحث حقوق‌هاي نجومي در جامعه داشت بايد ترميم شود و افكار عمومي نسبت به برخوردي كه با متخلفان در زمينه حقوق‌هاي نجومي صورت مي‌گيرد، اقناع شود.
وي با تأكيد بر لزوم پيگيري اين مسئله توسط مسئولان اظهار داشت: اميدوارم تلاش مسئولان چه دستگاه قضايي و چه ديوان محاسبات به گونه‌اي باشد كه در نهايت شاهد مختومه شدن پرونده بدون نتيجه خاصي نباشيم. اينطور نباشد كه مردم هم در جريان آن قرار نگيرند و در آينده باز شاهد تكرار چنين رخدادي باشيم و افراد و دستگاه‌هاي مختلف باز هم اقدامات اينچنيني انجام دهند. جوكار با اشاره به اهميت اعتماد مردم به نظام گفت: اعتمادسازي مهم است و مردم منتظر نتايج هستند و بايد مجدداً اعتمادي كه خدشه‌دار شده برگردد. ترديدي نيست كه بخش اعظمي از مديران ما، امروز مديراني دست‌پاك هستند، بنابراين اينكه عده‌اي تخلف كرده‌اند نبايد باعث بشود اعتمادي كه مردم به مجموعه كشور دارند خدشه‌دار شود و بقيه مديران هم زيرسؤال بروند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها