أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۲۱۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۹ مهر ۱۳۹۶
میلیون ها نفر فرانسوی در اعتراض به سیاست های رئیس جمهور این کشور در سراسر فرانسه دست به اعتصاب زدند که منجر به اختلال در پروازها و فعالیت مدارس شد.
به گزارش پایگاه 598،  مهر به نقل از رویترز، کارگران دولتی فرانسه به دلیل سیاست های «ایمانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه مبنی بر سخت کردن شرایط پرداخت دستمزدها و تعدیل نیرو دست به اعتصاب گسترده ای زدند که این موضوع منجر به لغو صدها پرواز خطوط هوایی و اختلال در فعالیت مدارس این کشور شده است.

در همین حال کارمندان دولت، معلمین و پرستارها در شهرهای فرانسه اقدام به راهپیمایی بمنظور اعتراض به سیاست های رئیس جمهور جوان فرانسه کرده اند. همچنین بزرگ ترین اعتصاب کارگری در شهر پاریس گزارش شده است.

بر همین اساس این برای اولین بار در یک دهه گذشته است که تمامی اصناف که بیش از ۵ میلیون نفر از کارگران بخش های دولتی را تشکیل می دهند دست به چنین اعتصاب بزرگی زده اند.

البته اعتراضات ماه گذشته میلادی در برابر اصلاح قانون کار در فرانسه که با هدایت اصناف بخش خصوصی شروع شد، نتوانست به تغییر سیاست های «مکرون» منجر شود؛ اما «جنبش کار فرانسه» به لحاظ سنتی در بخش دولتی توانمندتر است.

 اطلاحات اقتصادی و اجتماعی دولت جدید فرانسه بمنظور ایجاد ضرب آهنگ رشد اقتصادی در این کشور کلید خورده که منجر به اعتراض گسترده ای در سرتاسر فرانسه شده و قرار است بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مشاغل بیمارستانی، مدارس، فرودگاه ها و وزارتخانه تعدیل شوند؛ ضمن اینکه مزایای مرخصی استعلاجی هم کاهش پیدا کند.

بر پایه این گزارش، به دنبال اعتصاب کارگران فرودگاه های فرانسه، ۳۰ درصد از پروازهای این کشور لغو شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها