يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۲۱۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۱۹ مهر ۱۳۹۶
حاشیه‌های فارس از نشست غیرعلنی امروز مجلس با وزیر خارجه
جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در پایان نشست غیرعلنی امروز مجلس نزد وزیرخارجه می‌رود و با وی مصافحه و از مواضعش تقدیر می‌کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ظریف امروز به مجلس رفت تا در نشستی پشت درب‌های بسته با نمایندگان درباره برجام گفتگو کند؛ نشستی که در روزهای حساس برجامی مابین پاستورنشینان و بهارستان‌نشینان یعنی کلیدداران قوای مجریه و مقننه برگزار شد.

ظریف که وارد صحن می‌شود سکوت در خانه ملت حکمفرما می‌شود؛ وزیر خارجه حرف‌هایش را آغاز می‌کند. ظریف حمایت منتقدان دولت را هم با خود همراه می‌بیند و سخنانش را ادامه می‌دهد.

وقتی به سراغ نمایندگان حاضر در نشست امروز می‌روم، بخش‌های مهم اظهارات ظریف را اینگونه عنوان می‌کنند «راهکارهای لازم برای مقابله با آمریکا درصورت خروج از برجام اندیشیده شده است؛ مسئولان برای این مسئله هماهنگ هستند؛ هرگز مذاکره هسته‌ای مجدد نخواهیم داشت»

آنطوری که نمایندگان به ما گفته‌اند، ظریف به صراحت می‌گوید «نگران نباشید؛ مشکلی برای کشور به وجود نمی‌آید؛ حتی اگر آمریکا کارشکنی هم بکند بازار و شرایط کشور را با همکاری یکدیگر مدیریت می‌کنیم»

اظهارات ظریف به پایان می‌رسد، جواد کریمی قدوسی نزد وزیر خارجه می‌رود و با وی مصافحه و از مواضعش تقدیر می‌کند.

وزیر خارجه با لبخندی واکنش نشان می‌دهد «خدایا! این چه روزی است که آقای کریمی قدوسی از ما تشکر می‌کند»؛ کریمی قدوسی هم اینگونه به ظریف پاسخ می‌دهد «ما اگر انتقادی هم کردیم برای اصلاح بوده است وگرنه سعی می‌کنیم منصف باشیم»

منتقدان دیگر هم نزد وزیر خارجه می‌روند «آقای ظریف! بر مواضعت برای تامین منافع کشور بایست، ما هم حمایتت می‌کنیم»

گفت‌وگویم با نماینده‌ها برای اخذ جزئیات نشست غیرعلنی که تمام می‌شود، در لابلای حرف‌ها این جمله‌های دوستانه من و یک نماینده‌ هم از ذهنم می‌گذرد «حال که ممکن است آمریکا کارشکنی کند و پای منافع به میان آمده، کسی راهنمای «چپ» و «راست» نمی‌زند، همه هر دو چراغ راهنمایشان را روشن کرده‌اند، به سبک گفتگوهای دوستانه «فلاشر» ها روشن شده است.»

نشست غیرعلنی به اتمام می‌رسد، چپ‌ها و راست‌ها وزیر خارجه را همراهی می‌کنند تا از صحن خانه ملت خارج شود؛ همه در یک صف ایستاده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها