يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۲۱۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۲۰ مهر ۱۳۹۶
حسین شمسیان:
شمسیان نوشت: وزارت اطلاعات، ضابط دستگاه قضایی است نه رقیب و دستگاه موازی با آن که بتواند درباره اقدامات و آراء آن قوه اظهار نظر کند. البته وزارت، یگانه ضابط قوه در این حوزه نیست و مجموعه هایی مثل اطلاعات سپاه، اطلاعات ارتش و اطلاعات ناجا هم همگی در همین حوزه نقش ضابط را دارند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسین شمسیان در کانال تلگرامی خود نوشت: علوی وزیر اطلاعات گفته از نظر ما دری اصفهانی جاسوس نیست! وزارت اطلاعات، ضابط دستگاه قضایی است نه رقیب و دستگاه موازی با آن که بتواند درباره اقدامات و آراء آن قوه اظهار نظر کند. البته وزارت، یگانه ضابط قوه در این حوزه نیست و مجموعه هایی مثل اطلاعات سپاه، اطلاعات ارتش و اطلاعات ناجا هم همگی در همین حوزه نقش ضابط را دارند.

یک نمونه عینی تفوق آراء قضایی بر اظهارات امنیتی را در پرونده  حسین موسویان شاهد بودیم. بر اساس اظهار صریح وزیر اسبق اطلاعات، موسویان، عضو تیم مذاکره کننده در زمانی که حسن روحانی مسئول مذاکرات بود، اقدام به جاسوسی به نفع دشمن کرده بود. دستگاه قضایی، موسویان را به مجازات جاسوس محکوم کرد، ولی در حکم صادره لفظ جاسوس را برای وی بکار نبرد!

گرچه موسویان دقیقا همه کارهای یک جاسوس (یعنی در اختیار دشمن قرار دادن اطلاعات محرمانه) را انجام داده بود، اما وی با استناد به همین رای، از آن‌ها که وی را جاسوس نامیده بودند شکایت کرد!
آن روز مدعیان اصلاحات از رای دادگاه حمایت می‌کردند نه از اظهار نظر وزیر اطلاعات.

 اگر این رویه نامبارک و دخالت در امر قضایی نهادینه شود، فردا ممکن است در پرونده عظیم و بهت آور  مهدی جهانگیری کسی مثل وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی بگویند وی اختلاس یا فساد مالی نداشته و از نظر ما پاک دست است. در حالیکه باید به آن‌ها گفت: احتراما، نظر شما مهم نیست! قانون دستگاه قضایی را مرجع تشخیص جرم و تعیین مجرم قرار داده است.

همین فقره ممکن است در پرونده عظیم‌تر و سنگین‌تر ح. ف. رخ دهد و اصلا شاید این اظهارات عجیب، مقدمه چینی برای آن پرونده‌ها باشد! خوب است جناب وزیر دقت کند که لوث کردن جرم نابخشودنی جاسوسی علیه نظام و مردم ایران، علیرغم اقرار صریح متهم و وجود اسناد غیر قابل انکار و تکان دهنده، اسم خوبی ندارد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها