أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۲۱۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۲۰ مهر ۱۳۹۶
دولت منطقه کردستان برای مذاکره با بغداد درباره مسئله گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های این منطقه اعلام آمادگی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دولت منطقه کردستان عراق، اعلام کرد که آماده است درباره فرودگاه‌های این منطقه و گذرگاه‌ها و بانک‌ها با دولت مرکزی عراق مذاکره کند.

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت: دولت منطقه کردستان طی بیانیه‌ای که چهارشنبه شب منتشر کرد، از آمادگی برای مناقشه درباره فرودگاه‌ها، گذرگاه‌های مرزی این منطقه با بغداد خبر داد.

بغداد در واکنش به همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان در 25 سپتامبر گذشته، یک بسته از اقدامات با بندهای تنبیهی و تادیبی برای اربیل تهیه کرد که تحریم‌های بانکی، توقف پروازهای بین‌المللی و داخلی به فرودگاه‌های منطقه کردستان و بسته شدن گذرگاه‌های این منطقه از جمله آنها بود.

در بیانیه دولت منطقه کردستان به طور تلویحی آمده است که اربیل آماده تسلیم اداره گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها به بغداد است اما درباره حسابهای نفتی منطقه کردستان، ملاحظاتی دارد.

بر اساس این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «موازین نیوز»، آمده است: دولت منطقه کردستان اکنون با دو شرکت معروف جهانی فعال در نظارت و بررسی و بازبینی حساهای گذشته و کنونی همکاری دارد و ما آماده هرنوع همکاری و بررسی این مسئله را دولت فدرال عراق درباره درآمدهای نفتی منطقه کردستان و عراق از سال 2003 تاکنون هستیم. به موجب ماده 106 قانون اساسی باید یک هیأت برای نظارت و توزیع درآمدهای دولت فدرال با عضویت نمایندگانی از دولت مرکزی و استانهای نفت‌خیز و دولت منطقه کردستان تشکیل شود...تا در نهایت توزیع این درآمدها میان استانها و منطقه کردستان عادلانه صورت گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها