أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۲۱۸۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۲۲ مهر ۱۳۹۶
سردبیر برخی نشریات زنجیره‌ای توقیف شده، به عنوان مشاور رئیس‌جمهور منصوب شد!
به گزارش پایگاه 598، «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

سردبیر برخی نشریات زنجیره‌ای توقیف شده، به عنوان مشاور رئیس‌جمهور منصوب شد!

به گزارش خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا «محمد قوچانی با حکم رئیس‌جمهور به سمت دبیر شورای بررسی‌های ویژه ریاست‌جمهوری و مشاور رسانه‌ای حجت‌الاسلام حسن روحانی منصوب شد».

وی از جمله اعضای جدید شورای مرکزی کارگزاران است که افزوده شدن آنها به این حزب موجب استعفای اعتراضی محمد هاشمی (دبیرسیاسی حزب) شد. محمد هاشمی گفته بود نگران است با این وضعیت، کارگزاران در ساختارشکنی و تندروی به سرنوشت حزب مشارکت دچار شود.

قوچانی در برخی نشریات مانند شرق، هم‌میهن، شهروند امروز، اعتماد ملی، آسمان و مردم امروز سردبیر بوده و به خاطر رویکردهای قانون‌شکنانه  و معارضه با ارزش‌های اسلامی موجب توقیف یا تعطیلی چندباره این نشریات شده است.

نشریه آسمان به خاطر توهین به حکم  قرآنی قصاص توقیف شد. روزنامه مردم امروز نیز همزمان با توهین و هتاکی نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه پیامبراعظم(ص)، تیتر اول خود را به یک کارگردان غربی اختصاص داد و در تیتری درشت نوشت «من هم شارلی هستم»!! مردم امروز به همین دلیل لغو امتیاز شد.

پس از این اقدامات کینه‌توزانه، برخی اصلاح‌طلبان تصریح کردند اقدام روزنامه مردم امروز پذیرفتنی نیست و به راننده‌ای می‌ماند که هرچند ماه یکبار تصادف می‌کند!

کامبیز نوروزی در صفحه فیس‌بوک خود دراین‌باره نوشت: دوستان از دیرباز از نگاه بنده حقیر نسبت به حقوق و آزادی مطبوعات آگاهی دارند. اما اجازه دهید این نقد جدی صنفی را به دوستان مردم امروز داشته باشم که آنچه تیتر یک و عکس یک روزنامه شد، بی‌اندازه غیرحرفه‌ای و خطا بود به سادگی می‌شد فهمید که درست بعد از شماره‌ای از شارلی ابدو که کاریکاتور پیامبر اسلام را منتشر کرده است، انتشار جمله «من هم شارلی هستم» چقدر مشکل‌ساز است.

وی می‌افزاید: این جور بی‌دقتی‌های غیرحرفه‌ای و گاه غیرمسئولانه را نمی‌توان به نقد و نظر نکشید، به این نقدها و بسنده کردن به مرثیه یا حماسه‌سرایی کمکی به توسعه روزنامه‌نگاری کشور نمی شود. من هم از نظر حقوقی و هم از نظر روزنامه‌نگاری، این توقیف و هر توقیف دیگری را نمی‌پسندم، اما، در این مورد اخیر، اشتباهی بسیار غیرحرفه‌ای و بی‌توجهی به حساسیت‌هایی که یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای باید آنها را حتما ببیند، نقش بزرگی در این ماجرا داشت. وقتی یک راننده هر چند ماه یکبار تصادف می‌کند، لابد رانندگی را خوب نیاموخته است.

محمد قوچانی همچنین از عناصر ضدهاشمی در حد فاصل‌ سال‌های ۷۶ تا ۸۰ بود. او در ۲ کتاب خود از هاشمی به عنوان «پدرخوانده»  که تعبیری  اصالتا مافیایی و منفی است یاد کرده است. اما پس از چرخش فریبکارانه برخی افراطیون، محمد قوچانی هم به تبعیت از همان طیف در زمره تقدیس‌کنندگان هاشمی درآمد، مردی که روزگاری او را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای می‌دانستند.

با این اوصاف جای سؤال است که فردی رادیکال از این قبیل به واسطه کدام ارتباطات می‌تواند به دفتر رئیس‌جمهور نفوذ کند و مشاور روحانی و دبیر بررسی‌های ویژه ریاست‌جمهوری شود؟!

یادآور می‌شود روزنامه زنجیره‌ای آفتاب‌یزد روز پنج‌شنبه درباره انتصاب اخیر محمد قوچانی نوشت: دولت روحانی همین‌قدر که بتواند مخالفان خود را سرگرم نگه دارد، کفایت می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۱۶:۲۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶
۰
۰
حتما قطع الرجال بوده!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها