يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۲۳۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۴ مهر ۱۳۹۶
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آمریکا به 10 درصد تعهدات خود هم عمل نکرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در نشست «مجاهد یا منافق» که در دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد با بیان اینکه یکی از مسائلی که در دهه 60 سبب ناآرامی، تشویش و خشونت در ایران شد، مجاهدین بودند، گفت: این پدیده در سطح عقیدتی و سیاسی در تاریخ مبارزات اسلامی و انقلابی وجود داشته است.

وی اضافه کرد: به پدیده نفاق در قرآن هم اشاره شده است و افراد را به سه دسته مومن، کافر و منافق تقسیم کرده است و آیاتی در شأن منافقی در قرآن نازل شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مهم‌ترین و بدترین مشخصه نفاق، فریبکاری و شفاف نبودن است، تصریح کرد: منافق، شجاعت ابراز عقیده واقعی خود را ندارد و هدف او نجات انسان نیست، بلکه دور زدن مردم و فریب دادن بشر است که در هر دوره‌ای به یک‌ رنگی ظاهر می‌شوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه منافقین در هر دوره‌ای با گروه خاصی ترکیب شدند، عنوان کرد: آنها با گروه‌های شرک و در دوره‌های کنونی با مارکسیسم و لیبرالیسم ترکیب شده‌اند و ترور عناصر انقلاب تا جاسوسی در جنگ به نفع نیروهای صدام و ترور شهید صیادشیرازی و مشارکت در جاسوسی علیه کشور و ترور فرماندهان رزمنده ما و حتی مردم معمولی را انجام دادند برای آنکه خود بمانند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: آنها با بذر انحراف شروع کردند، مثلاً در دهه 50 انحرافات از آن موقع شروع شده بود و آخرین نمونه آن جاسوسی برای صنعت هسته‌ای است.

وی، منافقین را فاحشه‌های سیاسی دانست و متذکر شد: اکنون این گروه از نفاق عبور کرده‌ و  به کفر علنی رسیده‌اند و تبدیل به یک فرقه خاص شده‌اند، آنها بیش از دو دهه است که کاری نمی‌توانند کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خیانت فرهنگی از ضربه‌های نظامی و تروریستی مهم بوده است، افزود: آنها با شعار انقلاب، هزاران جوان را به راه انحراف کشاندند، مثل داعش که پشت آنها سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس است که با شعار تشکیل خلافت حکومت اسلامی آنها را به خدمت گرفته‌اند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به نقش سوریه در منطقه و وجود داعش، گفت: سوریه تنها کشور عربی است که به فلسطین خیانت نکرد و تنها کشور عربی بود که در زمان جنگ تحمیلی به ایران موشک داد.

وی با اشاره به اینکه منافقین نفاق عقیدتی، ایدئولوژیک و سیاسی داشتند که سازمان‌دهی شده بودند، تصریح کرد: همه افراد در حوزه اخلاق و عقاید کمی منافقیم، نفاق به معنای شرک عام است و در قرآن هم تمام مؤمنین، مشرکین معرفی شده‌اند، چراکه توحید خالص و عبادت خداوند برای خود خدا بسیار سخت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سازمان منافقین یکی از تشکیلاتی بوده است که با نفاق عقیدتی تشکیل شد، گفت: سازمان منافقین در ابتدا بدون اینکه ضربه اساسی بزند متلاشی شد، چراکه همدیگر را لو دادند و تا سال 57 فقط 20 تا 30 بمب منفجر کردند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: منافقین به لحاظ اعتقادی، اسلام را درست نمی‌شناختند و با قرآن و نهج‌البلاغه نامأنوس بودند و حتی نمی‌توانستند از روی قرآن بخوانند، اما چون فهمیدند اگر اعلام کنند که کمونیست هستند، مردم آنها را حمایت نمی‌کنند در ظاهر به اسلام معتقد بودند اما در باطن به قرآن، وحی و عصمت اهل بیت(ع) معتقد نبودند.

وی مطرح کرد: عده‌ای از منافقین معتقدتر بودند و می‌گفتند مارکسیسم علم مبارزه است، اما ما به اسلام اعتقاد داریم و در واقع کمونیست اسلامی بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نفاق مجاهدین یک نفاق ایدئولوژیک کاملاً ساماندهی شده بود، گفت: سقوط اخلاقی، منافقین را گرفت، چراکه کسانی که اعتقادی به دین ندارند اخلاقشان سقوط می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه نفاق بالاتر از انحراف است، گفت: نفاق فریب انسان، فریب خداوند و فریب خود است که منافقین نفاق را قبل از انقلاب شروع کردند، چراکه در برابر کمونیست‌ها احساس حقارت می‌کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: متأسفانه در زمانی که کمونیست‌ها در دنیا بروز پیدا کرده بودند، عالمانی که در حوزه علمیه، دین را در هستی‌شناسی، سیاست، فلسفه به زبان روز منتشر و بسط کرده باشند، بسیار کم بود.

وی یادآور شد: آن زمان در کل دنیا سوسیالیست‌ها و کمونیست‌ها رشد یافته بودند و در عرصه سیاسی نیز کمونیست‌ها بت‌‌های قهرمانی مثل فیدل کاسترو، چگوارا و مائو را ایجاد کرده بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کسانی که در ایران کمونیست بودند، سه ویژگی داشتند، تصریح کرد: کمونیست‌ها اغلب سیاسی و مخالف ظلم بودند، بی‌سواد هیجانی بودند و از اسلام چیزی نمی‌دانستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: منافقین به لحاظ اخلاقی به شدت سقوط کردند و تحت تأثیر کمونیست‌ها در خانه‌های تیمی رابطه‌های خواهر برادری تغییر کرد و راهی برای سرویس دادن به مبارزین شد.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: در آن زمان دروغ بافت حاکم آنها شد و علاوه بر خطر شیعه انگلیسی، منافقین خطری برای استفاده ابزاری از مذهب در خدمت لامذهبی بودند.

وی با اشاره به خطر نفاق در زمان کنونی گفت: امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گاه دستور جنگ مسلحانه و چریکی نداد، چراکه معتقد بود کشتن افراد فایده‌ای ندارد و نوکر جدیدی روی کار می‌آید؛ اکنون هم آمریکا همان آمریکاست و با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید هم چیزی تغییر نکرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پس از برجام بعضی از نوابغ هسته‌ای ما از کشور رفتند یا در سازمان‌های بی‌ربط استخدام شدند اما آمریکا به 10 درصد تعهدات خود عمل نکرد، چراکه او فقط به صهیونیسم و سرمایه‌داران متعهد است.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: مسئله ترامپ نیست، بلکه حاکمیت آمریکاست که ترامپ و اوباما در آن عروسک خیمه‌شب‌بازی عرصه هژمونی صهیونیسم هستند، یعنی آن رژیمی که از قبل انقلاب اسلامی هزاران انسان را به رگبار بستند و با تانک بر روی مردم آمدند، اما ما باز هم به آمریکا اعتماد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید کرده بودند که من به آمریکا خوشبین نیستم، اما باز هم برخی به آن اعتماد کردند، تصریح کرد: باید به مسؤولان بگوییم اگر حاکمیت آنها را نمی‌شناسید، الفبای سیاست را نمی‌دانید و اگر می‌شناسید و اعتماد می‌کنید ساده لوح، وابسته و بلاهت سیاسی از خود نشان دادید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ترامپ به حرف‌های خود هم عمل نمی‌کند، گفت: ترامپ در آغاز ریاست جمهوری خود گفت که نیروهای خود را از عراق بیرون می‌آورد، اما بزرگترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا را در افغانستان زد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه ضد آمریکایی‌ترین گروه‌ها قبل از انقلاب منافقین بودند، گفت: آنها می‌گفتند امام به اندازه کافی ضد آمریکایی نیست، اما دو دهه بعد لباس ارتش آمریکا را به تن کردند و در اتاق فکر ترور دانشمندان هسته‌ای ما نقش داشتند.

وی با بیان اینکه منافقین حرف‌های کمونیستی را به اسم تفسیر مدرن دین ارائه می‌کردند، افزود: ما انقلاب اسلامی را قبول داریم، اما آنها اسلام انقلابی را قبول دارند، یعنی تنها آن قسمت از اسلام را که در ارتباط با جنگ و جهاد و مبارزه است قبول دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: منافقین اسلام غیرانقلابی را قبول دارند؛ اسلام غیر انقلابی به معنی اسلام آمریکایی است، یعنی ابعاد سیاسی اسلام را برای منافع و مذاکره کنار می‌گذارند.

رحیم‌پور ازغدی تبیین کرد: برخی مذاکره و صلح امام حسن (ع) را تحریف می‌کنند، مثلاً صلح را به معنای سازش می‌دانند، در حالی که صلح ادامه مبارزه بود.

وی تصریح کرد: عده‌ای فکر می‌کنند باید سازش کنید تا مشکلات دنیوی را حل کنید، اما مشکل جامعه ما مادیات نیست، جمهوری اسلامی دنیای مردم را آباد کرد و امکانات زیاد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با شرط هایی برجام را قبول کردند، گفت: به آن شرط‌ها عمل نشد و اکنون نه چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد و نه چرخ اقتصاد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان متذکر شد: مشکل ما در آمریکا نیست؛ آمریکا نه می‌خواهد و نه می‌تواند برای ما کاری کند؛ بلکه مشکل ما در داخل کشور است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها