أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۲۳۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۴ مهر ۱۳۹۶
رئیس ستاد اربعین گفت: نمی توان سفر اربعین را رایگان کرد و برخی هزینه ها مانند بیمه و هزینه ویزا اجباری است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی با حضور وزیر کشور و رئیس صدا و سیما در وزارت کشور برگزارشد. در ابتدای این مراسم حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین،گفت: انبیا الهی به توصیه قران برای همه ما یکسان است و اهل بیت متعلق به همه است و راه انسانیت را به ما شناسانده اند. اربعین متعلق به همه مردم است.

وی ادامه داد: در مراسم اربعین همه مردم و از هر ادیانی حضور دارند و در این راهپیمایی باشکوه و بزرگ شرکت می کنند.

رئیس ستاد اربعین با اشاره به اینکه در سه سال اخیر روند رو به رشدی در اجتماع اربعین در عراق داشتیم،گفت: از نظر موقعیت و کیفیت و کمیت پیاده روی اربعین نظیر ندارد و مدیریت در این حوزه باید مبتنی بر این روند باشد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه به نام و نشان و سازمان در این راه اعتقادی نداریم و باید مثل زائران با اخلاص خدمت کنیم افزود: در بخش ستاد بازسازی عتبات افرادی هستند که سال‌ها خدمت کردند.

وی با اعلام شناسایی مشکلات سال های قبل، گفت: مشکلات سال‌های گذشته بررسی شده و کمیته‌ها برای رسیدگی به آن تشکیل شده است .

به گفته ذوالفقاری رعایت سنت‌ها و ارزش‌های مردم و دولت عراق نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در عمل نسبت به آن دقت شود.مردم علاقمند هستند که نذورات خود را در عراق ارائه دهند و کمکی به مردم عراق شود که برای خدمت به زائران در کنار آنها باشیم. مردمی بودن مراسم اربعین و خودجوش برگزار شدن آن باید حفظ شود.

رئیس ستاد اربیعن تاکید کرد: تسهیل در تردد، نظم و امنیت در مراسم اربعین مهم است و باید مقررات مورد توجه قرار گیرد. ورود بدون روادید به کشور عراق ممنوع است و اکیدا توصیه می شود که رعایت شود.

وی افزود: رعایت قوانین و مقررات مورد تایید رهبری و مسئولین امر است.

ذوالفقاری با بیان اینکه دولت عراق به هیچ وجه اجازه ورود بدون ویزا را نمی دهد، افزود: مذاکرات متعددی در زمینه ویزا انجام شد اما دولت عراق حاضر به لغو روادید نشد. سال گذشته مرز مهران در ٢٤ ساعت اخر بسته شد و مجبور به جاسازی مردم در مرز شدیم و مشکلات زیادی به وجود امد.

رئیس ستاد اربعین با اعلام اینکه بخشی از مردم از طریق مرز خسروی می توانند وارد کشور شوند، افزود: متأسفانه بسیاری از مردم علاقه‌مند به تردد از مرز مهران هستند که مشکلات بسیاری را در تردد ایجاد می‌کنند. از استانداران تقاضا داریم مدیریت این امر را با دقت بیشتری انجام دهند و از طریق رسانه نسبت به آن اطلاع رسانی شود.

معاون امنیتی وزیر کشور، با اشاره به انتظارات مردم و لزوم براورده کردن آنها، گفت: بسیاری از مردم تصور می کنند تمام خدمات رایگان ارایه شود در حالی که نذورات باید ساماندهی شده و باید با مدیریت خدمات بتوانیم بعد از اتمام مراسم اربعین جوابگوی نیاز مردم باشیم. ٨٠ درصد نذورات مردمی بوده و سازمان‌ها و ارگان‌ها کاملا داوطلبانه به مردم در این مدت خدمت می کنند اما به هر حال هزینه هایی هم وجود دارد که اجتناب پذیر است.

به گفته وی بیمه زائران امر مهمی است که در حادثه تروریستی سال گذشته ٦٠ درصد افراد فاقد بیمه بوده اند و بسیاری ازمردم در مواقع بیماری دچار مشکل شده و مشخص می شود بیمه اربعین نبوده اند.

ذوالفقاری افزود: باید تسهیلات و خدمات بر اساس توان مدیریت شود. نباید همه توقع داشته باشند که همه خدمات به راحتی اریه شود.

رئیس ستاد اربعین به موضوع امنیت اشاره کرد و گفت: نظم و امنیت و تامین خدمات وظیفه حاکمیت است که باید زیر ساخت‌ها را فراهم کنند و در حال انجام است. باید اطلاع رسانی نسبت به وظایف ما صورت گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد هماهنگی و هم افزایی یکی دیگر از سیاست‌های ستاد اربعین است و نباید کاری روی زمین بماند. هماهنگی در عراق توسط سفرا انجام می شود و باید تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های فعال در این راهپیمایی با ستاد عراق هماهنگ باشند.

ذوالفقاری تاکید کرد: در سطح استان‌ها باید برنامه‌های اربعین و اجرای آن استانی شود. برخی امورات تمرکزی است که باید توسط ستاد اربعین انجام شود ولی هماهنگی هیئات و انجام خدمات در ستاد استان هاانجام شود که ستاداستان‌های خوزستان و ایلام و کرمانشاه ٥٠ درصد کار خود را به صورت استانی انجام می‌دهند. ستاده ای استانی مسول هماهنگی میدانی همه فعالیت‌ها انجام می شوند و باید در این سه استان‌ هماهنگی‌ ها با استاندار به عنوان رئیس ستاد باشد.

وی از استقرار یک تیم در مرز برای رفع مشکلات زائران خبر داد و تصریح کرد: قرار است در هر مرز یک تیم از ایران و یک تیم از عراق برای رسیدگی به مشکلات حضور داشته باشند و کمیته‌ها باید با عراق هماهنگ شود.

به گفته رئیس ستاد اربعین برای زائران سایر کشورها که از مرزهای ایران تردد می کنند، برنامه ویژه ای درنظر گرفته شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها