أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۲۳۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۲۴ مهر ۱۳۹۶
یک ژنرال آمریکایی پیش‌بینی کرد واشنگتن طرح و برنامه جنگ با پیونگ یانگ را ریخته و تا تابستان آینده آن را اجرایی می‌کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک ژنرال آمریکایی که به ارائه ایده‌های معکوس و حساب شده معروف است در یک برنامه تلویزیونی از برنامه‌ریزی آمریکا برای جنگ با کره شمالی خبر داد.

بَری مک کافری – ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا – در مصاحبه تلویزیونی با شبکه ان بی سی گفت: آمریکا برنامه جنگ با کره شمالی را ریخته است و تا تابستان آینده جنگ بین این دو کشور رخ می‌دهد.

او ضمن انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ، آوردن کره شمالی به پای میز مذاکره را غیرممکن دانست و ادامه داد: مشکل اینجاست که ما بحران‌های زیادی پیش رو داریم. او (ترامپ) هیچ تلاش دیپلماتیکی انجام نمی‌دهد و ارتش آمریکا را برای حل این مسائل پیش می‌اندازد.

این ژنرال بازنشسته اظهار داشت: منظور من این نیست که چشم از کره شمالی برداریم، ولی دولت کنونی آمریکا از زبان دیپلماتیک سررشته‌ای ندارد و از استراتژی‌های دیپلماتیک بهره‌ای نبرده است. به عقیده من، تمامی این مسائل کافی است تا آمریکا به سمت جنگ با کره شمالی در تابستان سال آینده پیش برود. دولت نیز این جنگ را برنامه ریزی کرده است.

در همین حال، برایان ویلیامز -خبرنگار شبکه ام اس ان بی سی- خاطر نشان کرد ژنرال مک کافری سابقه لفاظی‌های التهابی و پر تنش ندارد و هشدار‌های او همواره کارساز است.

این ژنرال آمریکایی در حالی چنین اظهار نظری کرده است که روابط پیونگ یانگ و واشنگتن به بحرانی‌ترین مرحله هدایت می‌شود.

شب گذشته، مقامات کره شمالی از ائتلاف و همکاری که استرالیا علیه این کشور با کره جنوبی و آمریکا تشکیل داده به شدت انتقاد کرد و هشدار داد کانبرا با این کار خود را با دردسر خطرناکی مواجه می‌کند و این ائتلاف سه جانبه می‌تواند به وقوع یک فاجعه برای استرالیا منتهی شود.

اوایل هفته جاری نیز گروهی از کارشناسان با بررسی تصاویر ماهواره‌ای از سایت‌های موشکی کره شمالی درباره اقدامات تلافی جویانه پیونگ یانگ ابراز نگرانی کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها