أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۲۳۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۲۵ مهر ۱۳۹۶
توجیه عجیب زنگنه در برنامه زنده؛
داستان سخنان و اقدامات خلاف واقع بیژن زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم و دوازدهم تمامی ندارد و هر روز شاهد یکی دیگر از توجیهات وی برای فرار از قبول اشتباهاتش هستیم. در جدیدترین نمونه این قضایا می‌توان به گفتگوی تلفنی زنگنه با برنامه تلویزیونی حالا خورشید در خصوص استخدام "ژن‌های خوب" در مجموعه وزارت نفت اشاره کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، داستان سخنان و اقدامات خلاف واقع بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی تمامی ندارد و هر روز شاهد یکی دیگر از توجیهات وی برای فرار از قبول اشتباهاتش هستیم. در جدیدترین نمونه این قضایا می‌توان به گفتگوی تلفنی زنگنه با برنامه تلویزیونی حالا خورشید در خصوص استخدام "ژن‌های خوب" در مجموعه وزارت نفت اشاره کرد.

ماجرای استخدام سفارشی دختر نماینده مجلس

سال گذشته سندی در رسانه ها منتشر شد که نشان از توصیه نامه یکی  از نمایندگان مجلس برای بکارگیری فرزند خود در یکی از موسسات وابسته به وزارت نفت داشت. این سند همچنین گویای این مسئله نیز بود که بیژن زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم نیز با آن موافقت نموده و دستورات لازم را صادر کرده است.

این مسئله موج انتقادات به زنگنه و همچنین نامه سفارشی نماینده آمل در مجلس را به راه انداخت و تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلانی که تخصص های مرتبط با حوزه نفت و انرژی داشته و سال‌هاست با بیکاری دست و پنجه نرم‌ می‌کنند را به جمع مخالفان عملکرد زنگنه افزود.

بر همین اساس و برای روشن شدن ابعاد موضوع، برنامه "حالاخورشید" شبکه سه سیما، در تماس تلفنی که با بیژن زنگنه به بررسی این استخدام پرداخت.


علی‌رغم این که انتظار می‌رفت وزیر نفت از فرصت این برنامه استفاده کرده و نسبت به این تصمیم خود از جوانان بسیاری که با مدارک بالا همچنان بیکار هستند عذرخواهی کند اما او همچنان بر اقدام خود تاکید و آن را توجیه کرد.

وی در این برنامه گفت:

دختر نماینده مجلسی که در وزارت نفت استخدام شده phd دارد و ضوابط استخدامی برای لیسانس و فوق لیسانس با دکتری فرق می‌کند و باید از طریق آزمون سراسری برای استخدامی اقدام کنند اما برای مقطع دکتری این مسئله وجود ندارد.

براساس این سخن وزیر نفت، ضوابط استخدام برای دارندگان مدرک دکتری متفاوت است و به همین دلیل او با ورود دختر نماینده مجلس به مجموعه وزارت نفت موافقت کرده است.

آیا واقعا "phd"‌ ها به همین راحتی استخدام می‌شوند؟

برای پاسخ به این سوال به سراغ چند تن از فارغ التحصیلان نخبه مدرک دکتری با تحصیلات مرتبط با حوزه نفت و انرژی رفتیم تا از پیچ و تاب استخدام در وزارت نفت مطلع شویم.

در اینباره یکی از این فارغ‌التحصیلان دکتری رشته مهندسی نفت که سابقه عضویت در بنیاد نخبگان را نیز داراست و با رتبه تک رقمی در دانشگاه پذیرفته شده است در گفتگو با مشرق از برخورد عجیب وزارت نفت می‌گوید.

این فارغ‌التحصیل مقطع دکتری گفت: باتوجه به تحصیلاتم و علاقه‌ای که برای حضور در وزارت نفت داشتم پس از اتمام تحصیل برای پیگیری شرایط استخدام به وزارت نفت رفتم اما با برخورد عجیبی روبرو شدم.

وی گفت: در مجموعه وزارت نفت به من گفتند مدرک دکتری به درد ما نمی‌خورد و چون پایه حقوق برای این مدرک بالاست، توان استخدام نداریم و پس از پیگیری مجدد به من گفتند حالا که مدرک دکترا گرفتی اصلا دیگر استخدامت نمی‌کنیم.

نخبه‌هایی که "ژن خوب" ندارند و مظلومند

نمونه‌های بسیاری از برخورد گزینشی و بعضا سلیقه‌ای وزارت نفت در استخدام‌ها وجود دارد و این موضوع به حدی جدی است که طی چندوقت اخیر خشم فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را نیز به همراه داشت.

در این زمینه می‌توان به سخت‌گیری های غیرقانونی در جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت اشاره کرد که علی‌رغم اینکه مدرک تحصیلی شان مرتبط با حوزه نفت بوده و برای حضور در مجموعه وزارت نفت تربیت شده‌اند و با در نظر گرفتن تعهد رسمی که وزارت به این افراد برای استخدام داده بود، اما متاسفانه بیش از 2 سال است که با در بسته مواجه می‌شوند.

در گزارش بعدی به بررسی بیشتر دغدغه‌های این دانشجویان می‌پردازیم.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها