أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۲۴۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۲۵ مهر ۱۳۹۶
مدیریت شهری امری پیچیده و مؤثر در پیشبرد اهداف ملی یک کشور است! مدیریت ناصحیح کوچکترین شهر یک کشور بنیان اجتماعی آن کشور را تحت الشعاع قرار میدهد، چه برسد پایتخت آن !
به گزارش پایگاه 598 به نقل از راه دانا، تهران بعنوان یک متروپولیتن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است! حال این رواست که مدیریت شهری تهران را صرفا به علت سیاسی کاری به دست افرادی بسپارید که دانش این حوزه را ندارند؟! یا افرادی در شورای شهر حضور یابند و تصمیمگیری کنند که حتی یک روز هم سابقه مدیرت شهری و حضور در شهرداری را ندارند و فقط و فقط بخاطر صلاحدید غیر قابل فهم یکی از لیدرهای سیاسی در لیستی رفته اند که نتیجه آن رقم خوردن شورایی نه چندان تخصصی برای کلان شهری با مشکلات فراوان و ژرف است !!!

این مطلب را نه از روی تفاوت گفتمانی، بلکه ان شاء الله از روی وظیفه میگویم، چرا که در فضای مدیریت شهری با شرایط حساس امروز تهران جای هیچ آزمون و خطایی نیست! و این را مشهود میبینیم که انتصابات آقای شهردار صرفا از روی سیاسی کاری است! کمتر کسی متخصص جایگاهی است که الان برای آن در نظر گرفته شده و این در آینده نه چندان دور میتواند آثارش را بر چهره شهر نشان دهد !
خواهشم از شهردار محترم و اعضای محترم شورای شهر این است که این پست های اجتماعی که وظیفه خدمات رسانی به مردم دارند را با سیاسی کاری تقسیم نکنید! به نظرم حتی وزارت را شاید بشود سیاسی بست اما ساختار مدیریت شهری یعنی چشم یک اجتماع! لطفا مدبرانه انتخاب کنید تا خاری در چشم شهر فرو نرود! برای چشم حتی حضور یک شن ریز هم آزار دهنده است و فرد را از حرکت بازمیدارد !

امروز ما متأسفانه شاهد این معضل هستیم که کسانی که به هر دلیلی از راهیابی در لیست امید بازمانده اند یا افرادی که در مدیریت دولتی جایی برایشان پیدا نشده و یا جوانان کم تجربه احزاب اکثرا اصلاح طلب یا اعتدالی صف طویلی را برای تصاحب پستهای مهم شهرداری تهران تشکیل داده اند و سیاسیون هم مدام در حال لابی کردن و فشار آوردن به شهردار و اعضای شورای شهر هستند تا بلکه بتوانند اطرافیانشان را به هر شکلی در مدیریت کلان شهری جای دهند که در مواردی هم موفق شدند !!!
ادامه این وضع قطعا به عدم تخصصی شدن و سیاسی شدن فضای شهرداری تهران خواهد انجامید که امید است با تدبیر مسئولین و دلسوزان شرایط به سمت شایسته سالاری و انتخاب مدیران اصلح و دارای سابقه و تخصص مقتضی پیش برود ان شاء الله

امیرحسین جوانشیر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها