أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۲۴۴۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۲۵ مهر ۱۳۹۶
نایب‌رئیس کمیسیون شوراها اظهارات و رفتار ترامپ را کاملاً در جهت اهداف و منافع نظام سلطه دانست و گفت: دیوانه فرض کردن ترامپ اشتباه راهبردی است.

به گزارش پایگاه 598، امیر خجسته نایب‎‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش اظهارات رئیس جمهور امریکا در مورد نقض برجام گفت: اظهارات ترامپ علیه ملت بزرگ ایران و تاریخچه غنی این مرز و بوم، بی‌ارزش است، اما نباید این اظهارات را ابلهانه تلقی کرد.

وی افزود: اظهارات و رفتار ترامپ کاملاً در جهت اهداف و منافع نظام سلطه است؛ ترامپ با هیاهو و حاشیه‌سازی رسانه‌ای اظهارات خود را به سمتی سوق می‌دهد که خطر جنگی اتمی و جهانی برای اذهان عمومی ایجاد شود و در این چنین وضعیتی نظام سلطه که ایالات متحده نیز در راس آن است به منافع خود در سرتاسر جهان دست می‌یابد.

خجسته در ادامه گفت: ترامپ با غیر منتظره نشان دادن خود به دنبال ایجاد ترس در بین مسئولین ایرانی برای دست یافتن به اهداف فراتر از برجام است، البته در این راهبرد استعماری کشور های اروپایی نیز از نقش مهمی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها که بعد از برجام به منافع مالی گسترده‌ای دست یافتند اکنون با اتخاذ مواضعی از نوع ترس و دلهره نسبت به آینده برجام به دنبال کسب منافع اقتصادی مضاعف از طریق وابستگی بیشتر جمهوری اسلامی به خویش هستند و ما شاهد بودیم بعد از اظهارات ترامپ ابتدا مقامات اروپایی بدون هیچ جزئیاتی این اظهارات را محکوم کردند، اما با گذشت چند روز آن‌ها به‌دنبال برقراری مذاکرات حوزه موشکی هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدامات خصمانه دولت امریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم سپاه را به معنی حمله به ارزش‌های یک ملت توصیف کرد و ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به این اقدام گفت: تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها نقض اساسی برجام است، بلکه تهدیدی برای کلیه توافقات امنیتی جهانی است.

وی عنوان داشت: سپاه پاسداران در بین مردم ایران ایران از محبوبیتی قابل توجهی برخوردار است و جهانانیان مشاهده کردند وقتی موضوع تحریم سپاه پیش آمد، ملت ایران از همه طیف‌های سیاسی یکصدا از سپاه پاسداران دفاع کردند.

خجسته گفت: مجلس شورای اسلامی نیز همگام با ملت بزرگ ایران آماده دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و پاسخ این اقدام ایالات متحده را قاطع خواهد داد؛ جهان باید متوجه باشد امنیت و صلح نسبتا پایدار خود را از نتیجه اقدامات سپاه پاسداران به دست آورده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان همچنین در مورد راهبرد های جمهوری اسلامی ایران در صورت خروج امریکا از برجام، ادامه برجام را در صورت استمرار شرایط فعلی مضر تلقی کرد و گفت: اگر قرار باشد ما متعهد به توافقی باشیم که هر روز از طرف یکی از طرفین و البته مهم ترین عضو تهدید شود این برای کشور یک خسران جبران ناپذیر است جهانیان نیز نمی توانند بر توافقی برنامه ریزی کنند که قرار است در آخر ماه توسط امریکا مورد تهدید قرار گیرد، لذا هیچ کشوری حاضر به ریسک کردن نخواهد بود.

وی بیان داشت: اما جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که هیچگاه برهم زننده برجام نخواهد بود و نوع رفتار ایران همگام با اقدامات طرف مقابل خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن رد هرگونه مذاکره ی مجدد پیرامون سیاست های کلان جمهوری اسلامی گفت: برخی از مقامات امریکایی و اروپایی از مذاکره برای الحاق توافقات جدید پیرامون سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران، به برجام صحبت می کنند و انتظار دارند زیر سایه فشار و تهدید ایران مجدد وارد فرآیند مذاکرات شود اما این طرز تفکر اشتباه است زیرا ملت ایران اکنون نتایج اعتماد به غرب در یک موضوع را مشاهده می کند و در این دام خطرناک استعمارگران قرار نخواهد گرفت. برجام نیز یک فرصت تاریخی برای غرب بود که بتواند خود را ثابت کند اما اکنون شاهد این برخود هستیم؛ مذاکره مجدد با ایالات متحده به معنی تسلیم تمامی ارزش های انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها