أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۲۵۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۷ مهر ۱۳۹۶
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دیوار چینی در اطراف مجلس بدون هماهنگی با سازمان میراث بوده و ما اطلاعی از این موضوع نداشتیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، محمد حسن طالبیان گفت: بعد از حادثه تروریستی که در مجلس شورای اسلامی رخ داد، حساسیت‌ها در رابطه با ساختمان مجلس افزایش یافته است.

وی افزود: تصمیم گیری شده که برای افزایش امنیت ساختمان مجلس، تغییر و تحولاتی در اطراف ساختمان ایجاد شود، اما این تغییرات به سازمان میراث و شهرداری اطلاع داده نشده است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مدیر پشتیبانی مجلس اظهارکرد: مذاکراتی را با مدیر پشتیبانی مجلس شورای اسلامی داشته ایم و در این مذاکرات تاکید شده که در تغییرات اعمال شده باید به زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر توجه شود.

طالبیان با تاکید بر نحوه نامناسب ایجاد تامین امنیت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مراکز مهم جهانی نیز کار تامین امنیت انجام می‌شود، اما این طور نیست که به یکباره اقدام به دیوار چینی کنند.

وی با انتقاد از اقدام صورت گرفته در مقابل ساختمان مجلس تصریح کرد: در بسیاری از موارد از جمله بازسازی مجلس قدیم، احیای مدرسه عالی شهید مطهری و ... مشورت‌هایی با مسئولان سازمان میراث صورت گرفت و کار بدون اشکال پیش رفت، اما در رابطه با دیوار چینی مجلس مشورتی با ما نشده است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارائه راهکاری به منظور تامین امنیت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تامین امنیت مجلس می‌توان از دیوارهای پیش ساخته متحرک فلزی استفاده شود و بهره گیری از این کار نه تنها فرق را نشان می‌دهد بلکه کاملا مشخص خواهد بود که این کار برای تامین امنیت انجام شده است.

طالبیان با اشاره به برخی ساخت و سازهای صورت گرفته در اطراف میدان بهارستان گفت: در شرایطی که میدان بهارستان به عنوان یک مرکز تاریخی به حساب می‌آید ارتفاع ساختمان‌ها در اطراف این میدان نباید بیش از ۱۲ متر باشد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها