أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۳۱۶۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۶ آبان ۱۳۹۶
براساس اعلام رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در ۶ ماهه اول امسال طلاق ۶ درصد رشد و ازدواج ۳ درصد کاهش داشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری خود گفت: یک میلیون و ٥٤٧ سند مالیکت در سیستم کاداستر صادر شده که نسبت به ٦ ماهه اول سال گذشته ٤ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در دفترخانه ها ٦ میلیون و ٤١ هزار و ٨٠٠ سند رسمی صادر شده که ٣ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

تویسرکانی تصریح کرد: در ٦ ماهه اول امسال ازدواج های ثبت شده ٣٥١ هزار و ٣٨٣ مورد بوده که ٣ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص طلاق نیز گفت: ٨٧ هزار و ٣٨٠ مورد طلاق به ثبت رسیده است که ٦ درصد رشد داشته است.

وی در رابطه با وصول مطالبات معوق گفت: ٣٠ هزار و ٩١٤ میلیارد ریال از مطالبات معوق را وصول کردیم که نسبت به سال قبل ٧٢ درصد رشد داشته است.

تویسرکانی در خصوص ثبت برندها گفت: 2 هزار و 44 اختراع به ثبت رسیده است که 17 درصد افزایش داشته است.تعداد برندهای ثبت شده 13هزار و 50 علامت بوده که رشد یک درصدی را داشته است.

وی با اشاره به آرشیو کردن اسناد گفت: ۳۶۰ میلیون برگ از پرونده ها اسکن و به فایل الکترونیک تبدیل شده است.

در گذشته گم شدن و سرقت پرونده ها و حتی آتش سوزی پرونده ها مشکلاتی را فراهم می کرد که اکنون این مشکلات رفع شده و فرآیند ثبتی بدون کاغذ در حال اجرا است.

تویسرکانی گفت: در شش ماهه گذشته 16هزار مورد بازرسی از مجموعه سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی انجام شده است.۵06 نفر هم مامور به بازرسی شدند و تخلفاتی هم کشف شده است.

وی افزود: 15 نفر از دفتریاران سلب صلاحیت دائم و 225 نفر انفصال موقت داشتند که عمده تخلفات هم دریافت وجه اضافه بوده است.

وی در خصوص ثبت شرکت ها و موسسات گفت: میزان شرکت های ثبت شده در شش ماه اول سال 25هزار و 816مورد بوده که در مقایسه با سال گذشته 10درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد در رابطه با ممنوع المعامله ها در ٦ ماهه امسال گفت: ٣ هزار و ٩٤٢ مورد ممنوع المعامله شدند و این در حالی است که ۱۲۹۳ نفر هم رفع ممنوع المعامله شدند.

تویسرکانی گفت: در این مدت ۹ هزار و ۹۳ نفر ممنوع الخروج شدند که نسبت به سال قبل ٢١ درصد افزایش داشته است و رفع ممنوع الخروجی هم به میزان ٥ هزار و ٢١٧ نفر بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین ازدواج های ثبت شده مربوط به مردان ٢٥ تا ٢٩ سال در کشور است که این آمار در خانم ها ٢٠ تا ٢٤ سال است.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور گفت: بیشترین طلاق های ثبت شده در رده سنی ٣٠ تا ٣٤ سال است و بیشترین ثبت ازدواج با تحصیلات دیپلم با ٦٤ درصد بوده است.

تویسرکانی گفت: بیشترین دلایل جدایی زوجین براساس اظهار خودشان عدم تفاهم، اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکی و ترک زندگی بوده است و بیشترین طلاق ها در ٣ سال اول زندگی مشترک رخ داده است.

وی گفت: تهران با ١٨ هزار و ٥٥٢ طلاق و رشد ٧ درصدی رکوردار طلاق در کشور است و این در حالی است که گیلان، کهکیلویه و بویر احمد و مرکزی سه استانی هستند که کاهش طلاق داشته اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها