کد خبر: ۴۳۳۲۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۰۷ آبان ۱۳۹۶
سید محمدرضا خوش‌رو تأکید کرد:
مسئول کارگروه رسانه‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین با یادآوری اینکه در جریان مراسم اربعین هر زائر یک رسانه است، بر لزوم مقابله باسیاست بایکوت و تحریف رسانه‌های غربی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه 598، سید محمدرضا خوش رو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش رسانه‌ها در پوشش رویداد بزرگ اربعین، گفت: خیلی واضح است که رویدادی به عظمت اربعین دارای ارزش‌های خبری متنوع ازجمله دربرگیری، فراوانی، خارق‌العادگی و شگفت‌انگیزی بوده و ضروری است که شاهد پوشش رسانه‌های حرفه‌ای جهان باشیم.

وی ادامه داد: مواجهه رسانه‌های عمده جهان مخصوصاً رسانه‌های مشهور با چنین رویدادی که بار ایدئولوژیک دارد به سه دسته تقسیم می‌شود، یا در مواجهه با این رویداد بزرگ بایکوت می‌کنند که این سیاست متداول بسیاری از رسانه‌های مشهور جهان است.

مسئول کارگروه رسانه ها و فضای مجازی کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین به سیاست دومی که برخی از رسانه‌ها در خصوص پوشش رویداد بزرگ اربعین در پیش می‌گیرند، اشاره کرد و گفت: سیاست برخی رسانه‌ها تخفیف و تنزل ویژگی‌های خارق‌العاده این مراسم بزرگ است. این قبیل رسانه‌ها به دلایل دیگری برای کم‌رنگ شدن اربعین می‌پردازند. تعداد جمعیت را کمتر از واقعیت بیان می‌کنند.

وی سیاست سوم رسانه‌های مشهور جهان در مواجهه با رویداد بزرگ اربعین را سیاست تحریف نام برد و گفت: برخی از رسانه‌های وابسته به جریان‌های سعودی، وهابی و انگلستان مراسم اربعین را به‌گونه‌ای به تصویر می‌کشند که گویا لشکرکشی شیعیان مقابل اهل سنت اتفاق افتاده است، این‌یک دروغ بزرگ است زیرا همه‌کسانی که در این حوزه اطلاعات دقیقی دارند می‌دانند که راهپیمایی بزرگ اربعین بین الادیانی است و شیعه و سنی و دیگر ادیان دیگر ازجمله مسیحیت در این مراسم حضور دارند.

خوش رو گفت: کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در حوزه رسانه سیاست‌هایی را تدوین کرده تا بتوانیم از این بایکوت، تحریف و تخفیف رسانه‌ای خارج شویم کتابی تحت عنوان «سیاست‌های رسانه‌ای» چاپ‌شده است که در اختیار اهالی رسانه قرارگرفته و نشست‌های مختلفی در حوزه بازنمایی رسانه‌ای و ضرورت‌های بازنمایی صحیح و استفاده از فضای مجازی برای خروج از بایکوت برگزارشده است.

وی با تأکید بر اینکه هر زائر می‌تواند یک رسانه باشد، گفت: این رویداد باید به نحو مطلوب و درست بدون اینکه بتوان از آن سوءاستفاده شود، پوشش رسانه‌ای داده شود که برای این مهم دستورالعمل‌های تدوین‌شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها