کد خبر: ۴۳۳۳۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۰۹ آبان ۱۳۹۶
راز درخشش تیم ملی فوتبال نوجوانان فاش شد
در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره آینده استقلال با وینفرد شفر پخش شد. در پایان بیش از یک میلیون و 833 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که 51/5 درصد اعتقاد به خروج استقلال از وضعیت فعلی با وینفرد شفر داشتند و 48/5 درصد رای منفی به سرمربی آبی‌ها دادند.
به گزارش پایگاه 598، برنامه ۸ آبان نود با محوریت بررسی دربی ۸۵، جام حذفی و گفت‌وگو با سرمربی و ستاره تیم ملی نوجوانان از ساعت ۲۲:۴۹ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.

در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره آینده استقلال با وینفرد شفر پخش شد. در پایان بیش از یک میلیون و 833 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که 51/5 درصد اعتقاد به خروج استقلال از وضعیت فعلی با وینفرد شفر داشتند و 48/5 درصد رای منفی به سرمربی آبی‌ها دادند.

راز درخشش تیم ملی فوتبال نوجوانان فاش شد

عباس چمنیان مهمان حضوری برنامه نود بود و درباره تیمش كه شگفتی ساز جام جهانی نوجوانان شده بود صحبت كرد. او گفت: احساس خوبی داریم چراكه مردم لذت بردند. پارسال گفته بودم اگر برنامه هایمان اجرا شود تیم شگفتی ساز مسابقات می شویم كه این اتفاق هم افتاد. این كار محصول برنامه ریزی دقیق بود. یك كار شبانه روزی كه نقطه عطفی در فوتبال ایران است.

او ادامه داد: از سال گذشته كه تیم را تحویل گرفتم 5 بار تیم را بازسازی كردم. ما بلافاصله 8 بازیكن اضافه كردیم به آن تیم. در بچه ها، ذهن برنده را تقویت كردیم. كمتر دیده اید بچه ها با داور و حریف پرخاش داشته باشند. در تیم ایران تلاش و پشتكار حرف اول را می‌زد. بچه ها روز به روز پیشرفت كردند.

چمنیان به قوانین جالب تیم ملی نوجوانان ایران اشاره كرد و گفت: ما یك سری مقررات تیمی داشتیم. 10 دستور داشتیم كه بچه ها داوطلبانه و انتخابی انجام می دادند. مثلا یكی از این دستورها این بود كه در ایام مسابقات موبایل و اینترنت نداشتند. فكر و ذهنشان فقط مشغول مسابقات بود.

چمنیان درباره اینكه آیا ایران از نام اسپانیا ترسیده بود؟ گفت: بی تاثیر كه نبود. نمی شود گفت نترسیده بودند. ولی اسپانیا هم شروع خوبی داشت. البته بین دو نیمه صحبت هایی شد اما گل دوم اسپانیا شرایط ما را به هم ریخت.

صیادمنش: بزرگسالان سایپا من را نخواست

الله‌یار صیادمنش، پدیده تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود پیرامون وضعیت تیم باشگاهی‌اش اظهار کرد: قبل از مسابقات جام جهانی قراردادی داخلی با سایپا بستم که قرار بود به تیم بزرگسالان بروم اما به من اعلام نمودند باید برای تیم‌های پایه بازی کنم که این کار را انجام ندادم و به تمرین نرفتم.

او ادامه داد: خانواده ما کشتی‌گیر هستند اما من به فوتبال علاقه داشتم و خواستم متفاوت باشم.

آنالیزی از عملکرد درخشان بازیکنان تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی که سومین تیم در شوت‌زنی، سومین تیم در گلزنی، ششمین تیم در نرخ تبدیل شوت به گلزنی و ... بودند، پخش شد.

ترین‌های هفته دهم لیگ برتر

حرکات تکنیکی: مهران درخشان‌مهر، پویا نزهتی، سید حسین حسینی، یوسف سیدی، اکبر ایمانی، بشار رسن، امیرحسین فشنگچی، وحید امیری، فرشاد محمدی‌مهر و سیامک نعمتی.
- تیرک دروازه: جونیور- بهمنی(مقابل نفت تهران)
- کار تیمی: تراکتورسازی(برابر پیکان)
- موقعیت از دست رفته: امیر روستایی(مقابل تراکتورسازی)
- پاس گل: معین عباسیان(برابر سپیدرود)
- مهار: محسن فروزان(مقابل ذوب‌آهن)
- گل: مهدی زبیدی(برابر ذوب‌آهن

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و استقلال

دست انصاری با بدن علی قربانی برخورد کرد ولی پنالتی رخ نداد و مهاجم استقلال بزرگنمایی کرد.
پنالتی پرسپولیس به درستی گرفته شد؛ چشمی تعادل علیپور را برهم زد و با قوانین داوری سال گذشته مدافع استقلال باید اخراج می‌شد اما بر اساس قوانین داوری این فصل، کارت زرد به این بازیکن کفایت می‌کند؛ اگر تکل چشمی خطرناک بود یا با شدت فشار دست روی شانه علیپور زیاد بود، چشمی باید کارت قرمز می‌گرفت.

شجاع خلیل‌زاده به دلیل برخورد و داریوش شجاعیان به علت بزرگنمایی برای فریب داور باید کارت زرد می‌گرفتند.

سید جلال حسینی خطایی روی اسماعیلی خطای پنالتی مرتکب نشد و حیدری تصمیم درستی گرفت.

قانون 5 داوری می‌گوید وقتی دو بازیکن خطا می‌کنند، اخطار باید به بازیکنی داده شود که شدت خطای او بیشتر بود که در دقیقه 34 کامیابی‌نیا باید کارت زرد دریافت می‌کرد و ثبت اخطار به نام محسن ربیع‌خواه اشتباه بود.
اخطار به کامیابی‌نیا در دقیقه 78 به درستی داده شد.
در نیمه اول بعد از پرتاب اوت زکی‌پور، بیرانوند با دست علی قربانی را با دست شارژ کرد و صحنه خطا بود اما به دلیل اینکه مهاجم استقلال از بیرون زمین وارد شد و در مسیر گلر پرسپولیس قرار گرفت، اعلام نکردن خطای پنالتی کاملا درست بود.
مجید حسینی روی علیپور خطایی مرتکب نشد.
خطای غفوری روی امیری به درستی گرفته شد اما به دلیل اینکه مدافع راست استقلال به توپ ضربه زد به درستی کارت زرد دریافت کرد.
در مجموع قضاوت بیژن حیدری خوب بود و اخطارهای زیاد پایانی بازی به دلیل اعتراضات زیاد بازیکنان داده شد.

خطای زکی‌پور و اخطار به او در دقایق پایانی بازی درست بود.

حیدری: تشخیص من خطای ربیع‌خواه بود

بیژن حیدری، داور دربی 85 در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود، عنوان کرد: بالاخره تجربه جدیدی بود؛ فوتبال مثل زندگی است و هر روز و هر دقیقه تجربه جدیدی به دست می‌آورید؛ پس از مسابقه برخورد زننده‌ای از مردم ندیدم و خدا را شکر درک مردم ما از فوتبال و داوری‌ها خوب است.

او ادامه داد: نمی‌توانم راجع به صحنه‌های داوری دربی اظهار نظر کنم ولی روی آن صحنه دقیقه 34 که به ربیع‌خواه کارت زرد دادم، در نظر داشتم که این بازیکن با دست امید ابراهیمی را هُل داده است و خطای بالای تنه دیدم اما تابع نظر کارشناسان داوری هستم؛ در این صحنه ناز را خطا تشخیص دادم(با خنده).

حیدری اضافه کرد: کارشناسان داوری راجع به داوری بنده اظهار نظر داشته باشند، بهتر است؛ جو این مسابقه به دلیل نتیجه گیری سنگین بود و احساس می‌کنم بازیکنان دو تیم برخورد زیادی داشتند.

لژیونرها

در دور دوم جام حذفی هلند، علیرضا جهانبخش یک پاس گل در پیروزی 4 گله تیمش داد؛ هیرنفین با وجود گلزنی رضا قوچان‌نژاد 2 بر یک در جام حذفی شکست خورد؛ در جدال هیرنفین و آلکمار که تقابل لژیونرهای ایرانی بود، جهانبخش یک پاس گل داد تا آلکمار 2 بر یک به برد دست پیدا کند؛ کاوه رضایی مقابل اوستنده 90 دقیقه بازی کرد ولی رضاییان نیمکت نشین بود؛ کاوه در دیدار اخیر شارلوآ یک پاس گل داد تا تیمش سه امتیاز را بگیرد؛ رضاییان در حضور تعویضی خود گل سوم اوستنده را در این هفته به ثمر رساند؛ در هفته مقابل پایانی لیگ آلسونسکان سوئد اسکیلستونا که سقوط کرده با علیرضا حقیقی مقابل هالمشتاد به تساوی رضایت داد؛ سامان قدوس در ؛ پانیونیوس در جام حذفی با حضور تعویضی دو بازیکن ایرانی خود به برتری دست یافت اما در لیگ برابر آ. اک شکست خورد؛ السد نخستین شکست را با پورعلی‌گنجی بعد از پنج هفته باخت؛ محمد طیبی هم در شب باخت القطر بازی کرد و سروش رفیعی نیز برای الخور به میدان رفت؛ میوندالن با دروازه‌بانی سوشا صاحب سه امتیاز شد؛ وردربرمن پنجمین باخت فصل را با الکساندر نوری، سرمربی خود داشت تا این مربی ایرانی از کار برکنار شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها