أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۳۳۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۹ آبان ۱۳۹۶
یادداشت میهمان؛
مرتضی فیروزآبادی
بیش از پانزده سال است که وحید جلیلی را می شناسم و درس های زیادی از ایشان آموختم... ویژگی های برجسته و بی نظیری در ایشان است که ذکر آنها را بهانه تقدیر از زحمات چند ساله اش در معاونت فرهنگی شهرداری مشهد قرار دادم.

1. خلق تراز جدید در کار فرهنگی
یکی از ویژگی های برجسته وحید جلیلی خلق ترازهای جدید در کار فرهنگی است. قوت بسیاری از مدیران در بهتر انجام دادن کارهای مرسوم است. اگر تقدیر می شوند به خاطر آن است که همین کارهای عادی و معمول را بهتر انجام می دهند؛ با سرعت بیشتر یا با کیفیت بهتر یا یا حاشیه های کمتر و...

اما وحید جلیلی با  نوآوری تراز جدیدی در کار  فرهنگی خلق می کند و استاندارد کارهای فرهنگی را در کشور بالا می برد. کار نو و الگوی جدید ارایه می کند و به حداقل ها و‌ وضع موجود قانع نیست.

 جشنواره عمار، نشریه سوره در یک دهه پیش و  مشهد دوست داشتنی نمونه های از ترازهای خلق شده در کار فرهنگی توسط ایشان است. تراز این کارها آنقدر بالا است که انجام کارهای معمول در سایه آن گم می شوند.

2.  توسعه گفتمانی جبهه انقلاب.
یک ممیزه ویژه وحید جلیلی قدرت ادبیات سازی ایشان است. ادبیات سازی است که به #گفتمان منجر می‌شود و می تواند ظرفیت های اجتماعی امت حزب الله را بسیج کند. بخش مهمی از ادبیات  عدالت خواهی و  همین عبارت جبهه فرهنگی و نگاه جبهه ای که به  فرهنگ و دین همه دین هست و مسئله توزیع و تبیین نگاه فرصت محور در انقلاب در مقابل نگاه تهدید محور و بویژه معرفی طبقه  حزب الله هی ها و  اخیرا هم مسئله  جمهوریت ساخته و پرداخته آقا وحید است که شکل دهنده بخش مهمی از فضای فرهنگی امت حزب الله است. وحید جلیلی کم می نویسد اما قوی و  جریان ساز می‌نویسد.

3. سیره فردی
سیره فردی وحید جلیلی هم بی نظیر است از  ساده زیستی و پرکاری مردمی بودن گرفته تا  آرمانگرایی در عمل و عدم مسامحه بر سر ارزشها و باج ندادن به دوست و آشنا و مدیون نشدن به این و آن و دهها نکته ارزشمند دیگر که مجال ذکر آن نیست.

خلاصه اینکه قدر وحید جلیلی را باید دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها