أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۳۴۰۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۰ آبان ۱۳۹۶
یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه نباید مراسم اربعین را سیاسی و جناحی کرد، گفت: باید از شعارهای تفرقه افکن و تبلیغ برای اشخاص در این مراسم پرهیز کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه که قبل از ظهر چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی با تأکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید به علومی که به نفع مردم است توجه داشته باشند گفت: دانشگاه‌ها باید رشته‌های دانشگاهی را پالایش کنند و سراغ علومی بروند که به درد مردم بخورد.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه حوزه هم باید به علوم نافع توجه داشته باشد، اظهار داشت: برخی علومی که در حوزه وجود دارد مفید نیست و باید کنار گذاشته شود.

وی همچنین در ادامه به مسئله اربعین اشاره و با قرائت پیامی در این زمینه ابراز کرد: راهپیمایی اربعین بزرگترین تجمع بشری در یک مکان در طول تاریخ است و سرمایه عظیمی برای شیعه به شمار می‌رود.

نباید به اربعین نگاه درآمدزایی داشت

این استاد حوزه در ادامه ضمن تشکر از مهمان نوازی و همکاری دولت عراق در پذیرایی از زائران گفت: نباید به اربعین نگاه درآمدزایی داشت بلکه باید به این رویداد و آثار آن برای تربیت جوانان و اقشار جامعه بهره برد.

وی با اشاره به برخی از درآمدهای جانبی مانند افزایش کرایه، گرفتن هزینه، هزینه پارکینگ و ... گفت: اربعین منبع درآمد نیست بلکه برنامه‌ای سازنده است و این افزایش قیمت‌ها معنایی ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی به هزینه بالای ویزا هم اشاره و بیان داشت: این هزینه برای برخی از افراد سنگین است شاید این قیمت برای توریست‌های خارجی مناسب و متعارف باشد اما برای زائران امام حسین(ع) مناسب نیست.

وی افزود: این درحالی است که ایران بارها برای کاهش نرخ ویزا اعلام آمادگی کرده است اما عراقی‌ها در این زمینه هنوز پاسخ مثبت نداده‌اند.

زیارت بدون گذرنامه خلاف شرع است

این مفسر قرآن کریم در ادامه در توصیه‌هایی به زائران بیان داشت: احترام به قوانین کشور عراق الزامی است و گرفتن ویزا هم از مسائل بسیار مهمی است و زوار نباید به هیچ عنوان بدون گذرنامه و ویزا به زیارت بروند زیرا این کارها خلاف شرع است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه سفر بانوان بدون همراهی محارم کار خوبی نیست، گفت: همه باید قصد قربت و خدمت به زوار کار کنند و موکب‌ها هم نباید با یکدیگر و یا با موکب‌های عراقی نگاه رقابتی داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: عراقی‌ها هم در مهمان نوازی سنگ تمام می‌گذارند و نباید نقش میزبانی آنها هم نادیده گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید مراسم اربعین را سیاسی و جناحی کرد گفت: باید از شعارهای تفرقه افکن و تبلیغ برای اشخاص در این مراسم پرهیز کرد تا این مراسم باشکوه و بدون آسیب برگزار شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها