يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۳۴۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۱ آبان ۱۳۹۶
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که مرحله نخست اجرای توافق آشتی ملی با پایبندی حماس به تمامی تعهدات خود در قبال آشتی ملی از طریق تحویل گذرگاه ها به دولت وفاق ملی به اتمام رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه روز چهارشنبه در جریان ایراد سخنرانی در کنفرانسی که به مناسبت صدمین سالروز صدور "وعده بالفور" در شهر غزه برگزار شده بود، تصریح کرد:« حماس تمامی آنچه را که برای تحقق آشتی ملی لازم بود، انجام داده است.»

وی افزود: «ما در مسیر تحقق آشتی ملی گام گذاشته ایم و شکاف داخلی به زباله دان تاریخ سپرده شد.»

وی ضمن تاکید بر لزوم گسترش چتر آشتی ملی بر سر تمامی فرزندان ملت فلسطین در جای جای سرزمین فلسطین، خاطرنشان ساخت:« ما به دنبال احیای وحدت ملی، اثبات توانمندی های خود، ساماندهی به اوضاع داخلی و مقابله با چالش هایی هستیم که رژیم اشغالگر قدس قصد تحمیل آنها بر ما را دارد، اینها در سرلوحه اولویت های ما قرار دارد.»

وی ضمن تاکید بر لزوم تمرکز بر مقوله مقاومت فراگیر اعم از مقاومت مردمی، سیاسی، مسلحانه و اقتصادی، تصریح کرد:« بحث ما بر سر مقاومت همه جانبه فلسطینیان اعم از نظری و فکری و عملی است.»

رئیس دفتر سیاسی حماس یادآور شد: غزه اکنون توانسته است که توان و قدرت و ذخیره راهبردی مقاومت را ارتقا بخشد که این امر یک فاکتور مهم در مدیریت منازعه با اشغالگران صهیونیست به شمار می رود.

هنیه ضمن اشاره به لزوم برقراری رابطه با تمامی طیف ها و قشرهای امت های عربی و اسلامی ، تاکید کرد که باید مساله فلسطین به دور از هر گونه کشمکش و منازعه در منطقه باشد.

وی با بیان اینکه باید مساله فلسطین در سرلوحه اولویت ها قرار گیرد و همگان به آن به عنوان یک مساله وحدت بخش نگاه کنند، افزود: به رغم وجود آن همه مشکلات و چالش ها همین طور هم است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که این جنبش در پی ریزی راهبردهای خود، گشودن کانال های ارتباطی با همگان از مصر گرفته تا ایران را که پشتوانه راهبردی مقاومت فلسطین به شمار می رود، خط مشی خود قرار داده است.

هنیه ادامه داد: ما با چالش ها و خطراتی مواجه هستیم، ولی فرصت های نیز پیش رو داریم، ما بعد از خدا به ملت و امت خود تکیه کرده ایم و امیدواریم که در سایه وحدت و مقاومت مان بتوانیم اشغالگران صهیونیست را از سرزمین مان بیرون برانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها