يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۳۵۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۱۳ آبان ۱۳۹۶
ویژه برنامه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، همزمان با سراسر کشور، در تهران با حضور دانش آموزان و دانشجویان آغاز شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، مراسم ۱۳ آبان ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و «روز دانش‌آموز» در سراسر کشور آغاز شد؛ در تهران نیز این مراسم با حضور هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان تهرانی، در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در خیابان آیت‌الله طالقانی در حال برگزاری است.

این مراسم با شعارهای ضد استکباری دانش‌اموزان و دانشجویان آغاز شده و با سخنرانی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه خواهد یافت. در پایان نیز بیانیه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرائت خواهد شد.

راهپیمائی با رنگ اربعین

- گزارش‌های خبرنگاران مهر نشان می‌دهد، امسال راهپیمایی ۱۳ آبان رنگ و بویی حسینی دارد. از یک سو صدای نوحه‌های حسینی و زینبی برپاست و از سوی دیگر، پلاکاردهای لبیک یا حسین (ع) و هیهات‌مناالذله در راهپیمایی نوجوانان دهه هشتادی خودنمایی می‌کند و این، نشان از درک عمیق این واقعیت است که انقلاب اسلامی ریشه در قیام حسینی دارد.

- یاد و نام شهدای مدافع حرم نیز در این راهپیمایی و حضور ملی، حضوری پررنگ و چشم‌گیر دارد. تصاویر و ماکت‌های شهدای مدافع حرم در طول مسیر خیابان طالقانی نصب شده و دانش‌آموزان با آن‌ها «سلفی عزت» می‌گیرند.

- دانش آموزان پرچم های مرگ بر آمریکا را با سر دادن شعار های ضد استکباری به صورت هماهنگ به حرکت در می آوردند. سرود ما از تبار حیدریم و پیروان رهبریم دانش آموزان دهه هشتادی مقابل لانه جاسوسی حال و هوای خاصی به راهپیمایی بخشیده است.

مسابقه طناب کشی؛ زنگ تفریحی شاد

- اما در این میان شادی و شعف خاصی بین بچه ها حاکم است و مسابقه طناب کشی زنگ تفریحی شاد برای حاضران در این راهپیمایی است.

سلفی با مرگ بر آمریکا

- برخی دیگر از دانش آموزان نیز با پلاکاردهای مرگ بر آمریکا سلفی می گرفتند. یکی از دانش آموزان که قد و هیکلی بزرگتر از بقیه داشت دوستانش را به نوبت روی دوش می گرفت تا بتوانند به خوبی مراسم را از ارتفاع بلند تماشا کنند.

مسابقه کاراته در وسط راهپیمائی

- کاراته کاران نیز با حضور در این راهپیمایی مبارزه ای جذاب را برای نوجوانان به نمایش گذاشته بودند.

عکس یادگاری با افتخارات موشکی

- همچنین موشک دور برد سپاه نیز در مقابل لانه جاسوسی به نمایش گذاشته شده است و دانش آموزان نیز در حال گرفتن عکس یادگاری با افتخارات موشکی سپاه هستند.

تشییع تابوت ترامپ

- دانش آموزان دبیرستان دخترانه شاهد هم تابوت دونالد ترامپ را به راهپیمایی آورده اند تا اعلام کنند حتی در میان دانش آموزان دهه هشتادی نیز آمریکا ابهتی ندارد و از بین رفتنی است.

من سپاهی‌ام

- پلاکارد های من هم سپاهی ام و ۱۳آبان نماد غیرت انقلابی در دست نوجوانان دختر و پسر حاضر در راهپیمایی نمایانگر گشوده شدن فصلی جدیدی از تاریخ مقاومت در میان جوانان ایرانی است.

حضور سردار یزدی و سردار فضلی

- سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج در راهپیمایی حضور یافتند.

برجام در آتش خشم دانش آموزان سوخت

- در ادامه این مراسم دانش آموزان در واکنش نقض عهدهای مکرر  و رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ایران به طور نمادین توافق هسته ای را به همراه پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیدند.

- جمعیت حاضر در راه پیمایی هر دقیقه افزایش می یابد حالا دیگر علاوه بر دانش آموزان، زنان و مردان از اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی ۱۳ابان حضور یافته امد.
بعد از نقض اشکار برجام از سوی امریکا، راهپیمایی امروز ۱۳آبان اولین راهپیمایی رسمی ضد استکباری است.

قطعنامه راهپیمانان: آمریکا همچنان غیرقابل اعتماد است

- شرکت کنندگان در راهپیمایی۱۳ آبان با سردادن فریادهای مرگ بر آمریکا در قطعنامه پایانی تاکید کردند: عیان شدن چهره بی‌نقاب آمریکای جهانخوار در مقابله با انقلاب اسلامی و مردم ایران برای چندمین بار نشان داد که آمریکا همچنان غیرقابل اعتماد است.

ادامه دارد...



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها