أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۳۶۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۱۴ آبان ۱۳۹۶
منابع رسانه‌ای ضمن افشای جزئیاتی از اسرار برکناری و دستگیری ده‌ها شاهزاده، وزیر و مقام سابق عربستان تاکید کردند که ولی‌عهد عربستان ۲ تریلیون ریال از اموال مقامات بازداشتی را تصرف کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای فهرستی از اسامی تجار و شاهزاده‌های سعودی بازداشتی و شرکت‌هایش را منتشر کرده و مبالغی را که حکومت عربستان از آنها به تصرف خود درآورده قریب به 2 تریلیون ریال سعودی برآورد می‌کنند.

 پایگاه خبری النباء لبنان با انتشار این خبر نوشت: مجتهد فعال توئیتری عربستان هم که به افشاگری درباره اسرار پشت پرده خاندان سعودی معروف است در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که بازداشت 18 نفر از شاهزادگان سعودی و ده ها مقام بلندپایه عربستان با هدف تصرف اموالشان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جزئیات بیشتر درباره این قضیه را به زودی منتشر می کند، افزود: محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی می‌خواهد بیش‌تر اموال آنها را به چنگ آورده و به حساب‌های خود حواله کند.

صفحه ویکی لیکس خلیج فارس در توئیتر نیز نوشت: ولید بن طلال، میلیاردر سعودی در نشست خاندان حکومتی عربستان تهدید کرده بود در صورتی که شاهزاده محمد بن نایف آزاد نشود همه اموال خود را از عربستان به اروپا انتقال می دهد.

حکومت عربستان سعودی 10 شاهزاده و 12 وزیر سابق را به دنبال تشکیل کمیته ضد فساد دستگیر کرد.

شاهزاده متعب بن عبدالله همراه با برادرش ترکی در میان دستگیر شدگان هستند. شاهزاده ولید بن طلال بن عبدالعزیز میلیاردر مشهور و تعدادی دیگر از وزرای سابق و تجار دستگیر شده‌اند.

متعب و ولید بن طلال از اعضای ارشد خاندان آل سعودی به شمار می آیند.

در میان دستگیرشدگان ولید الابراهیم موسس شبکه «ام بی سی» و دیگر تاجر میلیاردر «صالح کامل» دیده می‌شوند.

این دستگیری‌ها چندین ساعت پس از آنکه ملک سلمان وزرای جدید را تعیین کرد اتفاق افتاد. «عادل فاکیه» وزیر اقتصاد برکنار و «محمد التویجری» جای او را گرفت. همچنین «خالد بن عیاف» جایگزین متعب پسر ملک عبدالله به عنوان وزیر گارد ملی شد.

کمیته ضد فساد به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان با حکم ملک سلمان پادشاه عربستان در روز شنبه تشکیل شد.

این عزل و بازداشت‎‌ها چند ماه پس از آن اتفاق افتاد که ملک سلمان محمد بن نایف را برکنار و پسر خود را ولی‌عهد نامید، بر اساس گزارش‌ها محمد بن نایف از زمان برکناری در بازداشت خانگی به سر می‌برد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
خدا بخواهد عربستان در حال فرو پاشی است
این دستگیری ها مشابه دستگیری های نزدیکان شاه در سال 57 است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها