يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۳۶۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۱۵ آبان ۱۳۹۶
یکی از فروشگاه‌های معروف فروش اینترنتی کشورمان اقدام به عرضه و فروش "دمپایی لاانگشتی" یک شرکت برند کانادایی با قیمت ۲۴۹ هزار تومان کرده است!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، طی سالهای اخیر شاهد جولان و عرضه افسارگسیخته کالاهای "برندهای معروف جهانی" در کشورمان بوده‌ایم به‌گونه‌ای که با وجود تاکید تمام مسئولان ارشد نظام بر لزوم تقویت تولید ملی و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای ایرانی، ایجاد شعب مختلف برندهای معرف جهانی در سطح کلان‌شهرهای کشورمان عملاً نقش تعیین‌کننده‌ای در انحراف فرهنگ مصرفی خانوارهای ایرانی از مصرف تولیدات ملی به سوی مصرف کالاهای برند خارجی داشته است.

متاسفانه طی این سالها در کنار ایجاد شعب و نمایندگیهای رسمی برندهای جهانی در کشورمان در سایه غفلت مسئولان امر، شاهد عرضه سهل و آسان این محصولات لوکس وارداتی در قالب "فروش‌‌ اینترنتی" از طریق سایتهای فروشگاهی در فضای مجازی نیز بوده‌ایم به‌گونه‌‌ای که در حال حاضر سهم این فروشگاه‌های اینترنتی در ترویج، تسهیل و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای لوکس و برند، کمتر از تاسیس نمایندگی‌های رسمی این برندها در کشورمان نبوده است.

نگاهی به صفحات عرضه کالاهای برند وارداتی در این فروشگاه‌های اینترنتی، به‌روشنی گویای تاثیر بسزای آنها در ریل‌گذاری و فرهنگ‌سازی برای مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و تحریک به خرید کالاهای برند خارجی است.

یکی از سایتها و فروشگاه‌های معروف فروش اینترنتی که اتفاقاً دستی تمام در عرضه و فروش محصولات برند وارداتی دارد، اخیراً اقدام به فروش محصولات برند یک شرکت کانادایی در کشورمان کرده که با نگاهی به لیست اقلام چنین برندهایی می‌توان دید که مشابه باکیفیت تولید داخلی این کالاها در کشورمان به وفور موجود است و از سویی، قیمت‌های عجیب و غریب این کالاهای برند قابل تامل است.

یکی از اقلام برند کانادایی عرضه شده در این فروشگاه اینترنتی کشورمان، "دمپایی لاانگشتی" با قیمت 249 هزار تومان است!!

آیا واقعا عرضه و تبلیغ گسترده چنین کالاهایی و فرهنگ‌سازی برای بدترین نوع مصرفگرایی و "مانور اشرافیت" از طریق تبلیغ برای خرید کالاهای بی‌ارزش برند‌های خارجی با قیمت‌های گزاف، کم‌ترین مشابهتی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای تولید داخل و تقویت بنیه تولید ملی در کشورمان دارد؟!

آیا چنین رویه‌های غلطی در فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای لوکس و برند خارجی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال" مزین شده و در حالی که کشورمان در شرایط سخت و رکود اقتصادی قرار دارد، کم‌ترین توجیهی می‌تواند داشته باشد؟!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
خوب این پولدارها رو می چاپن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
تو سید اسماعیل پر از این دمپایی است یه عده تازه به دوران رسیده دنبال مارک هستند آقا جون همه اش تقلبی است مارک می خرن می زنند بهش اینقدر گول نخورید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
تو سد اسماعیل 3 تا هزارتومان است سرتون کلاه نره یه برچسب میزنن می گن مارک دار است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها