يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۳۷۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۱۶ آبان ۱۳۹۶
سخنگوی دولت نحوه پرداخت یارانه‌های نقدی در سال آینده را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598 ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز‌ در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران از ارسال پیش‌نویس لایحه بودجه 97 مشتمل بر 22 تبصره به هیئت دولت خبر داد و‌ گفت: از هفته آینده کار بررسی بودجه سال آتی در دولت آغاز می‌شود.

وی درباره تحویل بودجه 97 به مجلس شورای اسلامی افزود: تا تاریخ 15 آذر یعنی مهلت قانونی  یک ماه فرصت داریم، البته 15 آذر تعطیلی رسمی است و‌ روز قبل از آن هم مجلس جلسه ندارد و‌ فکر‌ می‌کنم در اولین جلسه بعد از 15 آذر، مجلس هر‌ روزی که جلسه داشته باشد دولت برای ارائه رسمی بودجه سال آینده آماده است.

سخنگوی‌دولت درباره نحوه پرداخت یارانه‌ها در سال 97، اظهار داشت: در این رابطه کمیته امداد اعلام آمادگی کرده که فقط به افراد تحت پوشش کمیته و‌ بهزیستی یارانه بدهد، چنین نظراتی را هم ‌نمایندگان مجلس بیان کردند که یارانه‌ها را به افراد نیازمند تحت پوشش بدهند و یا افراد اعلام کنند که نیازمند هستیم و‌ نهادهای مربوطه تأیید کنند که نیازمند هستند و این به‌طور‌ غیررسمی از سوی آنان اعلام شده است.

نوبخت تصریح کرد: این موضوع منوط به این است که این درخواست‌ها را نمایندگان در تبصره 14 لایحه بودجه 97 اعمال کنند که اگر ‌تکلیف قانونی باشد که‌ دولت فقط به افراد تحت پوشش‌ کمیته امداد و ‌بهزیستی پرداخت کند، دولت مجری قانون است و باید انجام دهد.

وی درباره آخرین وضعیت مال‌باختگان مؤسسه‌های مالی، اظهار‌داشت: تصمیم‌های مهمی در جلسه سران قوا در این رابطه گرفته شده که رافع مشکل هم است، ضمن اینکه کارگروهی از سوی سه رئیس قوه برای پیگیری این امور تشکیل می‌شوند و ‌کار‌ را دنبال می‌کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره تیتر‌ یکی‌از رسانه‌ها با موضوع شلیک موشک به ریاض و دبی تصریح کرد: این موضوع یک تخلف آشکار رسانه‌ای است و تا جایی که خبر دارم برخوردهای قانونی برای این مسئله در حال انجام است. هیچ چیزی برای ما مهم‌تر از منافع ملی نیست و دستگاه‌های قانونی برخورد خواهند کرد و ‌شاهد این برخورد نیز خواهید بود.

نوبخت  درباره اقدامات دولت درجهت حذف دلار از مبادلات تجاری ایران گفت: در سال‌های قبل برای حذف دلار از تجارت بین‌المللی گام‌هایی برداشته شده است و عمده فعالیت ما بر اساس یورو‌ بوده، همچنین دولت هماهنگی‌های خوبی برای این اقدام با دولت روسیه و آذربایجان شروع کرده است.

وی درباره استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز گفت: دست سعودی‌ها در این مسیر فعال بوده و موضوع کاملاً روشن است و البته ما هوشیار هستیم که این موضوع چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد.

سخنگوی دولت درباره احتمال مذاکره مجدد ایران با آمریکا اضافه کرد: اینکه با آمریکایی‌ها مجدداً مذاکره کنیم کاملاً نفی شده است و تحت هیچ شرایط انجام این مذاکرات را در چارچوب منافع ملی نمی‌دانیم.

نوبخت در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران درباره چرایی کمک دولت به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از بودجه عمومی و بی‌توجهی به مشکلات مناطق محروم گفت: بودجه‌ای که برای سال 97 تبیین می‌شود مشتمل بر منابعی است که از محل درآمدها، فروش نفت و‌ اوراق مالی است.

وی با تأکید بر اینکه "در بخش مصارف هم در مباحث‌ اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و‌ ورزشی 100ها ردیف داریم"، افزود: هرکدام  از این ردیف‌‌ها اهدفی را دنبال می‌کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت پول داده‌ایم، به‌هرحال برای موضوعی که قانون اجازه کمک به بخش ورزش را داده باشد نیز صورت می‌گیرد.

نوبخت اضافه کرد: کمکی که د‌ولت به مناطق محروم کرده قابل قیاس با کمکی که دولت به باشگاه‌های مورد اشاره کرده و شاید هم به 8 میلیارد هم نرسد نیست. کمک‌های دولت تماماً در چارچوب قانون بوده و‌ نماینده دولت هم در این زمینه وزیر ورزش و‌ جوانان است.

وی درباره دلایل عدم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: امیدواریم این موضوع رفع مشکل شود.

______________________________________________________________________

مشروح نشست خبری محمدباقر نوبخت به شرح زیر است:‌

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود گفت:‌ پیش نویس لایحه بودجه سال 97 مشتمل بر 22 تبصره امروز به هیات وزیران ارسال و بررسی آن از هفته آینده در دولت آغاز می‌شود و پیش بینی می‌کنیم که یک ماه به طول انجامد.

وی ادامه داد: امسال 15 اذر تعطیل رسمی است اما در اولین روز جلسه رسمی مجلس، دولت برای ارایه رسمی لایحه به مجلس آماده است.

سخنگوی هیئت دولت با بیان اینکه ایران از سالهای قبل برای حذف دلار از مناسبات تجارت بین الملل گام هایی برداشت و عمده فعالیت ها بر اساس یورو است گفت: اقدامی که دولت روسیه شروع کرده و همکاری هایی که بین کشورهای منطقه از جمله روسیه، آذربایجان و ایران است موجب اتخاذ تصمیماتی شده و در این راستا حرکت می کنیم.

نوبخت درباره استعفای سعد حریری نیز اظهار داشت: همانگونه که همه کارشناسان مطرح کردند کاملاً روشن است که چطور سعودی ها در این مسیر فعال بوده اند، موضع ما نیز مشخص است. از این اتفاق متاسفیم و ضمن آن هوشیار هستیم که می‌تواند چه پیامدهایی داشته باشد و نمادی از برنامه های احتمالی آینده باشد.

وی در خصوص سفر آمانو به تهران نیز اظهار داشت: مهمترین دستاورد سفر آمانو تایید و صحت اقدامات جمهوری اسلامی ایران در چارچوب آژانس است.

نوبخت در مورد یارانه های نقدی و پیشنهاد آقای فتاح در مورد پرداخت یارانه‌ها بیان داشت:درخصوص چگونگی پرداخت یارانه التفات دارید که قانون هدفمندی مصوب 88 که از ماه‌های پایانی سال 89 تا امروز اجرایی شده است، هر سال در قانون بودجه چگونگی اجرای قانون و پرداخت یارانه‌ها در یک تبصره به تفصیل بیان می‌شود که ضوابط خاص آن سال را در بودجه می‌بینیم.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در سال جاری چگونگی توزیع منابع یارانه‌ها تا سقف 48 هزار میلیاردتومان بین اقشار مختلف چه به صورت نقدی و چه غیر نقدی و چه برای تولید و طرح تحول سلامت، پیوست تبصره 14 مشخص شده است. در چارچوب این تبصره قانون را اجرا می‌کنیم و  45هزار وپانصد تومان ماهانه به هر فرد یارانه می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: اینکه برای سال بعد به چه ترتیبی عمل کنیم غیر از آن چیزی که مسئول محترم کمیته امداد اعلام آمادگی کرده‌اند که فقط یارانه بگیرها یا گروه هدف را معطوف به افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی بکنیم، چنین نظراتی را هم برخی نمایندگان مجلس بیان کرده‌اند.

نوبخت در این‌باره تصریح کرد: این یک پیشنهاد است که هم از سوی کمیته امداد و هم برخی نمایندگان به صورت غیر رسمی پیشنهاد شده است. ما بهترین فرصت را در زمان بررسی لایحه بودجه 97 داریم که آنچه که مورد نظر نمایندگان محترم و مرجع قانون گذار است در تبصره 14 لایحه بودجه 97 اعمال کنند.

سخنگوی دولت بیان داشت: اگر تکلیف قانونی این باشد که دولت فقط به افراد تحت پوشش این نهادهای حمایتی یارانه پرداخت کند،باید اجازه دهیم که ظرف ماه‌های آینده آنچه که نمایندگان به شکل غیر رسمی بیان می‌کنند و پیشنهادی که از سوی کمیته امداد مطرح شد؛ به شکل قانون در احکامی مطرح شود و اگر چنین شد دولت مجری قانون است.

نوبخت با بیان اینکه در جلسه هفته گذشته سران قوا تصمیمات مهمی برای حل مشکل سپرده گذاران برخی موسسات مالی اتخاذ شد گفت: با تصمیم سران قوا، کارگروهی با حضور نمایندگان سه قوه در سطح عالی تشکیل و پیگیری های مقتضی برای انجام اقدامات لازم جهت رفع مشکل سپرده گذاران پیگیری می‌شود.

وی افزود: در آینده نزدیک و در روزهای آتی از نتایج حاصله برای حل مشکل این سپرده گذاران با خبر خواهیم شد تا با نظارتی که از سوی بانک مرکزی انتظار داریم اعمال شود، از تکرار هرگونه اشتباهات موسسات پولی و مالی جلوگیری کند.

نوبخت در پاسخ به انتقادات به تشکیل سازمان رسانه‌ای اظهار داشت: دولت در چهارچوب منشور حقوق شهروندی همه تلاش خود را برای اجرایی کردن آن به کار بسته و در احکامی که برای وزیران صادر شد، در پیوست های آن از اولویت های عمومی و تخصصی تعریف شده است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: یکی از آن نهادها برای اجرایی کردن حقوق شهروندی و هدایت مجموعه دست اندرکاران اجرایی موضوع رسانه ها است که اقدام دولت برای انسجام بخشی به این نهاد است. نگاه همه وزیران تقویت جایگاه سازمان رسانه‌ای است و از همه اصحاب رسانه می‌خواهیم پیشنهادهای تکمیل خود را برای ارتقای این سازمان منعکس کنند و ما از آن استقبال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درمورد نتایج نشست هفته گذشته سران قوا به منظور بررسی مشکلات سپرده گذاران برخی از موسسات پولی و بانکی گفت: در این جلسه تصمیمات مهم و رافع مشکل بیان و مقرر شد کارگروهی از نمایندگان سه قوه موضوع را پیگیری کنند و تصمیمات اخذ شده اجرایی شود.

نوبخت درمورد وضعیت برگزاری حج عمره امسال گفت: صحبت در این زمینه زود است و بعد از جمع بندی اعلام می شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این که مدیر توتال اعلام کرده که از تحریم های احتمالی پیروی می‌کند و در این صورت آیا ایران نسبت به قرارداد منعقده شکایت می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات این قرارداد که از نقاط قوت آن است این بود که برای هر نوع شرایط غیرمعمول این نقش را برای استیفای حقوق قانونی طرف ایرانی قائل شده است.

وی در پاسخ به این که در طی سال‌های اخیر و بخصوص ماه‌ها و روزهای اخیر برخی رسانه ها با زدن تیترهایی به دنبال فشار بر دولت هستند، دولت برای این موضوع چه برنامه ای دارد، گفت: این تخلف آشکار رسانه‌ای است و برخوردهای قانونی برای این تخلف در حال اجرا است.

سخنگوی دولت ادامه داد: هیچ چیزی برای ما مهم تر از منافع ملی نیست، البته در پاره ای از موارد افراد نظرات شخصی خود را بعنوان مواضع نظام نشان می دهند در حالی که نظام همواره در چارچوب قوانین با تدبیر عمل می کند. با این نوع انتخاب تیتر و عناوین که تحریک آمیز باشد و منافع ملی در مخاطره قرار دهد، قطعا دستگاه های قانونی برخورد خواهند کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که ما همچنان هوشیار هستیم، افزود: مواضع دولت براساس هماهنگی هایی که با برخی کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه و ایران دارد، استفاده از پول های ملی است و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شده و حرکت خواهیم کرد.

وی در مورد استعفای سعد حریری گفت: در این زمینه مواضع ایران توسط سخنگوی وزارت امور خارجه بیان شد، البته این موضوع از مواردی است که همه حادثه برای تحلیلگران و اصحاب رسانه روشن است که چگونه دست سعودی ها در این مسیر فعال بوده است و نخست وزیری در کشور دیگر اعلام استعفا می‌کند.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری اسلامی ایران با توجه به علاقه آمریکایی ها برای مذاکره در موضوعات دیگر تمایلی دارد یا خیر، گفت: هرگونه مذاکره با آمریکا منتفی است، آن هم با اهدافی که آمریکایی ها در ذهن دارند و تحت هیچ شرایطی انجام مذاکرات را در جهت منافع ملی نمی دانیم.

وی ادامه داد: اگر قصد آنها نسبت به توافقی باشد که مجددا مذاکره کنیم، شرایط نشان می دهد که این صلاحیت را از نظر اجتماعی و عرف بین المللی ندارند چرا که مذاکره کردیم و نتیجه گرفتیم و اگر بخواهیم مستحکم بماند، طرف مذاکره کننده باید قابلیت اعتماد را داشته باشد.

سخنگوی دولت توضیح داد: بنابراین برای ورود به مذاکره شرایطی وجود دارد و چون طرف مقابل نسبت به تعهدات بین المللی پایبندی مستحکمی ندارد توجیح نخواهد داشت.

وبخت در پاسخ به این که آیا جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات مقامات آمریکایی با مقامات سوری اطلاعی دارد یا خیر، گفت: سوریه بعنوان یک کشور مستقل می تواند با دیگر کشورها مذاکراتی داشته باشد بخصوص در چارچوب ائتلاف و موارد دو جانبه کشورها می توانند مذاکرات داشته باشند.

وی اضافه کرد موارد که به مباحث منطقه مربوط می شود برای ایران مهم است و ما شرایط را با دقت رصد می کنیم و هر جا احساس کنیم موضوعات در جهت ثبات بخشی و مقابله با تروریسم است و نیاز به ورود دارد، وارد می شویم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درمورد امنیت سرمایه گذاران ایرانی با توجه به بازداشت برخی در هنگام ورود به ایران گفت: این مسائل نباید به دو یا سه نفر محدود کنیم و در این خصوص باید مراجع قضایی اظهار نظر کنند.

نوبخت تصریح کرد: دولت از حضور فعالان اقتصادی ایرانی مقیم خارج حمایت خواهد کرد و این مسائل در چارچوب منافع ملی قابل توجیح است و دولت خود را موظف می داند در چارچوب قانون از هموطنانی که برای مشارکت در جهت توسعه کشور حرکت می کنند حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد روزانه در پروازهای خارجی تعداد زیادی از فعالان اقتصادی ایرانی به کشور می آیند و ممکن است چند نفر برایشان مسئله‌ای پیش بیاید که پاسخگوی آن دستگاه قضایی است ولی این مسئله تاثیر خاصی بر روند ورود سرمایه گذاری ها نداشته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که طرح انتقال دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت چگونه طی شده است، گفت: در فرآیند رسیدگی به این لایحه سازمان بیمه سلامت ایرانیان از وزارت کار جدا و به وزارت بهداشت و درمان ملحق شد که البته ترکیب این شورا عوض نشده است اما این موضوع مطرح است که آیا دبیرخانه باید در وزارت کار و تعاون می‌ماند یا نه که در این باره تصمیمی در هیات دولت گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مذاکره مجدد با آمریکا درباره برجام به صلاح منافع ملی نیست، اظهار کرد: آنان صلاحیت اجتماعی ندارند که ما مجددا بخواهیم مذاکراتی داشته باشیم و تا اطلاع ثانوی مذاکره با این افراد که ثبات شخصیت بین‌المللی‌ آنها مشخص نیست انجام نخواهد شد.

نوبخت در پاسخ به پرسشی درباره برخوردهای امنیتی با سرمایه‌گذاران خارجی، اظهار کرد: دولت خودش را موظف می‌داند که از افرادی که برای سرمایه‌گذاری به کشور می‌آیند حمایت کند و روزی نیست که نامه‌ای به دست ما نرسد که ایرانیان خارج از کشور خواهان سرمایه‌گذاری در کشور باشند.

سخنگوی دولت درباره سفر آمانو به ایران، گفت: این سفر در چارچوب قوانین بین‌المللی انجام شده است و تاییدی بر صحت اقدامات ایران در چارچوب برجام است که مثل سایر موارد آمانو این بار هم پایبندی ایران به تعهدات برجام را اعلام کرد.

وی درباره موضوع سپنتا نیکنام منتخب زرتشتی مردم یزد در شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: ما در راستای تامین حقوق شهروندی همه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و گاهی اوقات برای رفع یک مشکل اگر بتوانیم سازوکاری مدبرانه داشته باشیم که تنش کمتری ایجاد شود بهتر هم خواهد شد و در این مورد نیز اقداماتی در دست اجراست.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که دولت چرا تصمیم به پرداخت بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گرفته است آن هم در حالیکه مناطق محروم با مشکلاتی مواجهند و نیز تیم‌های ورزشی بانوان با کمبود اعتبارات روبرو هستند، اظهار کرد: دولت مسئولیت عمومی برای اداره کشور دارد و در عین حال که بودجه مشتمل بر منابعی از فروش نفت و دریافت مالیات و فروش اوراق است مصارف متنوعی برای آن وجود دارد که حوزه ورزش و نیز عدالت اجتماعی نیز از جمله این موارد است و سال گذشته نیز دولت برای طرح تحول سلامت چهار هزار میلیارد تومان پرداخت کرد که هر ماه نیز در کنار این، سه هزار و 800 میلیون تومان یارانه واریز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر چند میلیارد تومان هم که قانون، اجازه کمک به فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی را طبق آن می‌دهد قرار است به این دو باشگاه فوتبال پرداخت شود که نهایتا 10 میلیارد تومان خواهد بود و این در حالی است که دولت محدودیت‌هایی هم برای کمک به باشگاه‌های ورزشی دارد و نیز در بودجه هم مشخص شده که چه درصدی باید به طور خاص در حوزه ورزش هزینه شود بنابراین چنین موضوعی چه ارتباطی با مساله مناطق محروم و کمبود اعتبارات در آنجا می‌تواند داشته باشد؟

سخنگوی دولت یادآور شد: در آغاز سال جاری سیستان و بلوچستان دچار مشکلات هجوم ریزگردها و کمبود آب شد که در نتیجه این وضعیت هم وزیر نفت و هم خود من به آنجا سفر کردیم و نتیجه آن آغاز کار سدی در آن منطقه بود که در پی توزیع اعتبارات به این پروژه برخی گفتند چرا اعتبارات آب در حوزه سیستان و بلوچستان و خوزستان هزینه می‌شود که البته این موضوع به دلیل بحث عدالت اجتماعی است.

نوبخت ادامه داد: ما در بودجه، ردیف توازن منطقه‌ای و عدالت اجتماعی داریم که اگر ما چیزی را نمی‌پسندیم نباید آن را به بحث عدالت‌جویی متصل کنیم؛ چرا که کمک‌های دولت در چارچوب قوانین انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نماینده جمهوری اسلامی در عرصه قاره‌ای هستند که اگر به دلیل بدهی‌هایشان از حضور در تورنمنت‌های منطقه‌ای و قاره‌ای محروم شوند آیا خبرنگاران از من سوال نمی‌کنند که دولت چه تدبیری برای این مساله داشت؟ همانطور که در زمان المپیک هم دولت به موقع پشتیبانی‌های لازم را از کاروان ایران داشت و نماینده دولت نیز در این رابطه وزیر ورزش بود.

نوبخت با اشاره به دلیل عدم اجرای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده که امیدواریم خصوصی‌سازی این دو باشگاه به نحو شایسته‌ای انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
لطفاً حامل های انرژی را بحال قبل برگردانند و یارانه را هم بردارند.
پاسخ
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
ترا انکه میپرستید این یارانه ها خصوصا پولدارها را قطع و یه روش دیگه برا حمایت از اقشار آسیب پذیر پیدا کنید.تا کی میخواهید سرمایه های این مملکت را به باد دهید.شما چرا ادامه میدهید.یه کم جسارت از این ترامپ دیوانه یاد بگیرید که به راحتی از قراردادهای بین المللی خارج میشه و فکر سود مملکت خودشه.
پاسخ
ناشناس
-
۱۶:۳۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
اگر حذف یارانه های همه افراد از نظر قانونی مشکل دارد بجای آن می توانند مبلغ آنرا اگر از نظر قانونی مشکل ندارد کم کنند تا مشکلی برای دولت و کشور پیش نیاید.
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۳۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
۱
۰
آقای نوبخت مدیونی اگه کسری بودجه داشتی به من چیزی نگی گفتم مدیونی. آخه یارانه کی رو میخوای حذف کنی؟تویی که ماهی خدا میلیون تومن حقوق میگیری یا من بیچاره که باید قسط وام بدم و اجاره خونه,؛، با ماهی یک و نیم میلیون؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
دولت روحانی فقط دست بگیر دارد. دست بده ندارد.
پاسخ
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
محمود جان کجایی که دارن سر یلرانه ای که تودرست کردی چانه میزنند -بالاخره حذفش میکنن- بیش از 30درصد مردم دارن فقط با یارانه زندگی میکنند -اینو من مطمئنم چون دیدم
پاسخ
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
آره باید هم یارانه را قطع کنید شما که از حال وروز ما خبر ندارید ۵ سر عائله هستم شغلم کارگر ساختمانیه از عید تا الان ۲ماه هم کار نکردم قطع کنید ...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها