أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۳۳۸۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۷ آبان ۱۳۹۶
کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین گام نخست در ساختن مسیری سبز است که به یاد دو تن از شهدای منا و به امید تکرار این کار در هر سال انجام می‌شود تا طی سال‌های آینده بتوانیم با ریزگردها لااقل در مسیر پیاده‌روی نجف اشرف به کربلای معلی خداحافظی کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مرتضی رکن‌آبادی برادر شهید دکتر غضنفر رکن‌آبادی سفیر شهید منا اظهار کرد: کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین گام نخست در ساختن مسیری سبز و پاک است که به یاد دو تن از شهدای منا و به امید تکرار این کار در هر سال انجام می‌شود تا طی سال‌های آینده بتوانیم با ریزگردها لااقل در  مسیر پیاده‌روی نجف اشرف به کربلای معلی خداحافظی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه زائران اربعین حسینی به سنت حسنه‌ای مانند کاشت درخت در مسیر پیاده‌روی اربعین یادآور شد: هر ساله مسیر پیاده‌روی اربعین در حالی شلوغ‌تر و پُرجمعیت‌تر می‌شود که سازمان هواشناسی کشورمان مدام درباره وقوع پدیده گردوغبار در عراق هشدار می‌دهد و از زائران می‌خواهد کمتر در مسیر جریان باد و ریزگردها قرار بگیرند، در واقع "گردوغبار" مهمان ناخوانده‌ای است که سال‌هاست کُنج ایران و عراق لانه کرده و هر از گاهی نفس مردم خوزستان‌ و عراق را بند می‌آورد.

رکن‌آبادی تصریح کرد: در چارچوب اطاعت‌ها و حمایت‌های همیشگی از فرامین مقام معظم رهبری به‌عنوان کوچکترین عضو خانواده شهدای منا در جمهوری اسلامی ایران، در این سفر که به نیابت از برادر بزرگوارم صورت گرفته، تصمیم گرفتم تا با کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین گام اول در ساختن مسیری سبز و پاک برداشته باشم.

وی گفت: امسال در مسیر پیاده‌روی اربعین، خانواده‌های شهدای منا آغازگر این فرهنگ هستند و اگر تا سال آینده حداقل هر زائر ایرانی یک نهال بکارد، کل مسیر سبز می‌شود و با ریزگردها، این میهمان ناخوانده از کشور عراق تا 2 یا 3 سال آینده می‌توان خداحافظی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها