کد خبر: ۴۳۳۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۲ فروردين ۱۳۹۱
پژوهشی پیرامون فعالیت های شبکه های ماهواره ای:
آن­چه که دشمنان ديرينه مردم ايران را بدان برانگيخته تا به سراغ بن مايه ­های فرهنگی اين اجتماع بروند، ناتوانی و ناکارآمدی در رويارويي نظامی با اين کشور قدرتمند منطقه است. اينان به اين باور رسيده اند که بهترين راه برای تحقق اهداف شوم خود در منطقه که بی ترديد بدون براندازی نظامی اسلامی حاکم بر ايران ميسر نمی شود، تغيير سلول­های بنيادين و لايه های زيرين جامعه يعنی فرهنگ مردم است. مصمم شده اند تا با تغيير فرهنگ اسلامی- ايرانی مردم اوضاع را به گونه­ای رقم بزنند تا در تغيير نظام سياسی حاکم يا از درون صورت گيرد يا فشارهای بيرونی را کم هزينه تر نمايد.

سرویس نقد رسانه پایگاه 598/ سید محمد رضا خوشرو: آن­چه که دشمنان ديرينه مردم ايران را بدان برانگيخته تا به سراغ بن مايه ­های فرهنگی اين اجتماع بروند، ناتوانی و ناکارآمدی در رويارويي نظامی با اين کشور قدرتمند منطقه است. اينان به اين باور رسيده اند که بهترين راه برای تحقق اهداف شوم خود در منطقه که بی ترديد بدون براندازی نظامی اسلامی حاکم بر ايران ميسر نمی شود، تغيير سلول­های بنيادين و لايه های زيرين جامعه يعنی فرهنگ مردم است. مصمم شده اند تا با تغيير فرهنگ اسلامی- ايرانی مردم اوضاع را به گونه­ای رقم بزنند تا در تغيير نظام سياسی حاکم يا از درون صورت گيرد يا فشارهای بيرونی را کم هزينه تر نمايد. بی ترديد با تغيير نظام سياسی حاکم، اهداف اقتصادی آنان نيز به تبع محقق خواهد شد.

حال که ديگر مبرهن و واضح است که دشمن مأيوس شده از تهديدات نظامي، تحريم­هاي اقتصادي و فتنه­ هاي سياسي راهي جز بهره­مندي از طولاني­ترين و پر هزينه ترين راه رسيدن به اهداف شومشان يعني اقدامات تخريبي فرهنگي عليه دين، مذهب، قوميت، هويت، آداب و رسوم، نهاد خانواده و در کل جامعه اسلامي-ايراني ما نخواهد داشت.

آنان به خوبي دريافته­ اند که تحقق ديگر اهدافشان (سياسي، اقتصادي و ...) با ايجاد تغييرات تخريبي در فرهنگ اين کشور به سهولت بيشتري ميسر خواهد شد، لذا پس از سعي و خطا در زمينه­ هاي ديگر، امروزه بر اين باور شده­اند به طور ميانگين ماهانه يک شبکه فارسي­زبان ماهواره-اي ايجاد کنند تا تعداد آنها در سال 90، مرز 100 شبکه را به سرعت بگذراند تا هر ايراني به واسطه هر نوع سليقه و علاقه­اش بتواند وابسته به يکي از اين صدها گردد. آنان بر اين باور شده­اند که بودجه 30 ميليون دلاري براي مبارزه با فيلترينگ در ايران تصويب کنند و اينترنت چمداني راه بياندازند و قابليت پخش آسان شبکه­ هاي ماهواره اي بر روي فضاي اينترنت را روز به روز تقويت نمايند تا بتوانند گستره جبهه جنگ نرمشان را عريض­تر کنند تا مردم ايران را بواسطه پايبندي­شان به فرهنگ اسلامي- ايرانيشان در مواجه ه­اي تاريخي قرار دهند که انشاء الله مصداقي خواهد شد بر آيه شريفه " كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللّهِ"[1]

 زنان، اولويت اول اهداف رسانه­ای دشمن



پس از فتنه سال 88، دشمنان اين مرز و بوم به يافته جديدی از ظرفيت نهفته و قابل اعتنای زنان معترض در ايجاد فتنه در کشور، دست پيدا کردند که نشان از ملاحظات دستگاه­ های متولی امر نظم و امنيت کشور در مواجهه و برخورد با اين اقليت فريب خورده و بعضا معاند داشت. از اين منظر بود که اتاق های فکر  و جنگ رسانه­­ای دشمن درصدد برآمدند تا با فعاليت متمرکز بر اين قشر از ظرفيت موجود ذکر شده استفاده کنند و هم با ايجاد تغيير در نگرش­ها و باورهای محور اساسی هر خانواده يعنی زن يا مادر، ارکان اين کوچک­ترين نهاد جامعه را از هم پاشيده و نظام اجتماعی کشور را تا جای ممکن از هم گسيخته نمايند.

اين چنين بود که در بحبوحه فتنه سال 88، شبکه «فارسی وان» با محوريت مخاطب زنان، شروع به پخش برنامه نمود. يک سال بعد نيز شبکه «من و تو» نيز با اولويت تغيير سبک زندگی خانواده­ها پا به ميدان کاروزار گذارد. پس از آن نيز يک به يک شبکه­ هايي تأسيس شدند که به طور مبرهن و واضحی هدف گذاری آنها قشر زنان جامعه بود که بيشترين وقت حضور در خانه و مخاطب بودن را برای اين گونه شبکه­ ها در اختيار دارند.

 مهمترين رويدادهای سال 90 در شبکه های ماهواره­ای

در ادامه به مهمترين اقدامات راهبردی دشمن در نفوذ به حوزه های مختلف سپهر رسانه­­ای کشور اشاره می شود:

بخش اول : حوزه سياسی

فارغ از تأسيس شبکه های ريز و درشت سياسی و تغيير ساختار، نيروی انسانی و مديريت شبکه هايي نظير صدای امريکا(VOA)، جريان سازی رسانه­ای در مورد رويدادهای مختلف اعم از برجسته سازی رويدادهای کم اهميت و يا ناديده گرفتن، تحريف و کم اهميت جلوه دادن رويدادهای مهم کشور در دستور کار اين شبکه ها بوده است.

نمونه اين موارد در اظهارنظرهای کارشناسان شبکه­ای مانند صدای امريکا در مورد جريان اختلاس سه هزار ميلياردی مشهود است که در برنامه روی خط اين شبکه اين گونه مطرح می شود که :

« این اختلاس همه مردم را نگران کرده و کشور مانند یک ده بدون کدخدا است. این اختلاس که اعلام شده مشتی از خروارهایی است که اعلام نشده است. دست همه اعضای دولت در یک کاسه قرار دارد. این دولت از زمانی که روی کار آمده است در حال اختلاس است. نظام اداری به طور کلی فاسد است و این اختلاس نشانه ضعف قانون است. همه این مسائل بازی است زیرا همه مسوولان می دانند که این پول از کجا آمده و به کجا رفته است. »

اظهارات کارشناسان صدای امريکا در مورد طرح دروغين ترور سفير عربستان در امريکا از جمله اين موارد است که توجه به آن لازم به نظر می رسد:

« هوشنگ حسن یاری استاد کالج سلطنتی کانادا: باید صبر کرد تا مقامات آمریکایی اسناد و مدارک خود را به دادگاه ارائه کنند و در آن زمان می توان با قاطعیت صحبت کرد. این سفیر عربستان کسی بوده که به طور جدی اعلام جنگ و برخورد جدی آمریکا با ایران را خواستار بوده است. مجموعه این گزینه ها سبب می شود که از وی شخصی مهم ساخته شود. کسانی می توانند در رده های پایین سپاه وجود داشته باشند که بتوان به آنها مظنون شد.

مهدی طلعتی کارشناس مسائل سیاسی از سوئیس: با توجه به این که موضوع امنیت ملی ایران را هدف گرفته است باید با احتیاط راجع به آن صحبت کرد. باید در نظر داشته باشیم که حاکمیت در ایران یکدست نیست و اهرمهایی در حاکمیت وجود دارند که می توانند خودسرانه عمل کنند و امنیت کشور کل را زیرسوال ببرند.

مهرداد عمادی مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا : وقتی آقای جو با دیدن و براک اوباما که در رأس قرار دارند درباره این ماجرا صحبت می کنند باید اطمینان داشت که روز به روز انگشت اتهام به سوی ایران بیشتر نشانه خواهد رفت. تا وقتی که صدای واحدی از سوی ایران به ویژه از وزارت امور خارجه شنیده نشود باید به این موضوع با نگرانی نگاه کرد. لغو همه قراردادهای مشارکتی خارجی در طرح های انرژی ایران، فلج شدن دادوستدهای مالی با سیستم بانکی ایران، محدودکردن شرکت هایی مانند ایران ایر، وزارتخانه هایی است که برای ایران پیش خواهد آمد.

نوری زاده: تاکنون ایران کدام عمل تروریستی را به عهده گرفته است؟ ترور دکتر قاسملو؟ قتل شاپور بختیار؟ این ماجرا بسیار محتمل است. وقتی وزیر دادگستری آمریکا چنین چیزی اعلام می کند بدانید حتماً دلایل محکم و قوی دارند.

در کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس نفرت عجیبی ضد ایران شکل گرفته است. آقای خامنه ای به کرمانشاه می رود و می گوید: موج سوم گرایش به اسلام شکل گرفته است. کدام اسلام؟ امروز اسلام موجب نفرت بین المللی است.

سازگارا: پاشنه آشیل ایران نفت است. عربستان سعودی می خواهد با افزایش صادرات نفت این مسأله را برای ایران منتفی کند . به نظر من انگیزه این عملیات همین است. مطبوعات و افکار عمومی آمریکا اوباما را سرزنش می کنند که اگر از دولت ایران حمایت نمی کرد به ویژه در سال 88 این چنین نمی شد. امروز باید به ایران درس خوبی داده شود. خطری که امروز ایران را تهدید می کند این است که پایگاه های نظامی و موشکی ایران را هدف قرار دهند. حداقل کار کشورهای عربی این موضوع است که تولید و فروش نفت خود را افزایش می دهند و ایران را به چالش می کشند، کاملاً واضح است که دولتمردان ایران بسیار ترسیده اند. همین موضوع وال استریت را ببینید، دولت آمریکا اجازه داد مردم چهار ماه آنجا اعتراض کنند، آقای خامنه ای می تواند چهار ساعت اجازه چنین کاری را دهد؟»

 بخش دوم : حوزه فرهنگی- اجتماعی

همان گونه که ذکر شود، قشر زنان جامعه، اولويت اهداف دست اندرکاران جنگ رسانه ای کشور قرار دارند که تأسيس يک شبکه تلويزيونی اختصاصی بر روی فضای ماهواره(زمزمه) و يک شبکه تلويزيون اينترنتی بر روی فضای مجازی وب(زنان تی وی) و همچنين طی شدن مراحل راه اندازی شبکه تلويزيونی «نگين»، نشان از برنامه ريزی جدی دشمن در اين راستا می باشد:

شبکه ماهواره ای زمزمه :

زمزمه » به لاتين: (Zemzemeh)  دومين شبکه تلويزيوني سرگرم‌کننده عمومي و رايگان فارسي‌زبان متعلق به شرکت پخش در خاورميانه به انگليسي « Broadcast Middle East »  (FZ LLC) است. اين شرکت حاصل سرمايه‌گذاري بخش آسيايي شرکت « News Corporation» موسوم به «شرکت تلويزيون ماهواره‌اي براي منطقه آسيايي (STAR) و» گروه رسانه‌اي موبي« (Moby Media Group) است. در ماه مي ۲۰۱۱، سهم سرمايه‌گذاري هر يک از اين شرکت‌ها ۵۰ درصد اعلام شده است. »زمزمه«همانند شبکه خواهر خود «فارسي۱» ، ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته به پخش برنامه‌هاي سرگرم‌کننده تلويزيوني با دوبله فارسي(جديد و تکرار) مي‌پردازد. دفتر مرکزي شبکه تلويزيوني» زمزمه« در شهر رسانه‌اي دبي واقع شده است.

شبکه زمزمه نيز از تاريخ 9 خرداد 90 با ايجاد صفحه­ای به نام خود در شبکه­ اجتماعي فيس بوک و راه­اندازي وب­سايت خود، ضمن تلاش براي معرفي خود، واکنش­هاي مخاطبان را نيز تحت نظر مي گرفت. تا روز افتتاح، در مدت زمان حدود 40 روز، 16 اعلان به اين صفحه ارسال شده که عمده آنها معرفي سريال­هايي بود که در فهرست کنداکتور اين شبکه قرار گرفته است. در طول مدت 40 روز تبليغات اين شبکه بر روی فضای وب، تعداد دوست­داران آن به بيش از شش هزار نفر رسيد.

محسنی، مدیرعامل شرکت BME در مصاحبه با پايگاه اطلاع رسانی نشنال: "این کانال جدید نسبت به کانال اول بیشتر درصدد جذب مخاطبان زن است.

پس از مدت­ها تبليغ در فضاي مجازي و پخش پرومو و تيزرهاي تبليغاتي بر روي اين شبکه و شبکه هم­سانش فارسي 1، نهايتا اعلان مي شود که افتتاح اين شبکه در تاريخ 18 تيرماه صورت خواهد پذيرفت. تاريخي که براي بسياري از مردم ايران يادآور حوادث تلخ و فتنه انگيز 18 تيرماه 78 مي­باشد که گويي انتخاب اين تاريخ براي افتتاح اين شبکه، پيام­هايي را براي مخاطب خود ارسال در بر داشته باشد..

در پروموی تبليغاتی اين شبکه که حدود 30 ثانيه طول می­کشد، 25 کات تصويری وجود دارد که متشکل از صحنه­ های سريال­های مختلفی که قرار است در اين شبکه پخش شود انتخاب شده است.

جملات کليدی که در اين پرومو به صورت شعار نوشته می­شود عبارتند از :

- با ما همراه شويد و شبکه جديدتان را تجربه کنيد

- از هرچه که دوست داريد بيشتر خواهيد داشت.

- در وله­ يک دقيقه­ای که به مناسبت افتتاح اين شبکه با شمارش معکوس از 60 شروع شد، حدود 50 کات تصويری استفاده شد که خود نمايانگر آگاهی دست اندرکاران اين شبکه از لزوم بهره مندی از ريتم و سرعت بالا در برنامه­ ها و تيزرهای شبکه به واسطه وجود مخاطب جوان آن است.

- اکثر تصاوير استفاده شده مطابق هدف گذاری از پيش اعلان شده شبکه، تصاويری از زنان و دختران است که در حالت­های مختلف به نمايش در می­آيد: تفريح در طبيعت، ميهمانی، مطالعه کتاب( مثنوی معنوی و ديوان حافظ)، هنر خوشنويسی، نان پختن، رقص و پايکوبی، چايي خوردن در قهوه خانه­ های سنتی، نوازندگی موسيقی، در آغوش گرفتن يکديگر، رانندگی همراه با شادی و رقص و ...

- براساس علم روانشناسی رنگ­ها مشاهده می­شود طيف رنگی استفاده شده(قرمز، صورتی و زرد) در  لوگو و زمينه های دو شبکه تأسيس شده توسط گروه موبی(فارسی1 و زمزمه)، بر موارد زير تأکيد شده است:


 
تلويزيون اينترنتی زنان تی وی :



تلویزیون پارسی زبان "زنان" به عنوان نخستین رسانه تصویری ویژه زنان فعالیتش را در شبکه جهانی اینترنت  آغاز کرد.تلویزیون "زنان" یک تلویزیون شهروندی است که به گفته مدیر آن، قصد دارد صدای زنان و شهروندانی باشد که در تلویزیون‌های جریان اصلی صدایشان شنیده نمی شود.تلویزیون پارسی زبان "زنان" به مدیریت محبوبه عباسقلی‌زاده[2]، فعال جنبش زنان و با همکاری تعدادی از کنشگران حقوق زنان و روزنامه ‌نگاران در خارج از ایران راه‌اندازی شده است.این فعال جنبش زنان در مورد رویکرد تلویزیون "زنان" در پرداختن به مسائل زنان در گفتگویی که با خبرنگار بخش پارسی رادیو بین المللی فرانسه داشته است می گوید:"تلاش همکاران و گردانندگان این تلویزیون این است که زمینه‌های مشترک بین جنبش زنان و جنبش‌های زنده اجتماعی کشور را با جنبش دموکراسی خواهی ایران بتوانند کشف کنند و گسترش دهند و گفتارهای جنسیتی را در داخل جنبش دموکراسی خواهی تقویت کنند".

- محبوبه عباسقلی‌زاده تلویزیون زنان را یک تلویزیون "شهروندی" می نامد و در این باره می گوید:"مدت‌هاست که ما با شهروندان معمولی در داخل ایران در ارتباط هستیم و آن‌ها ویدئوهایی از زندگی روزمره خود برای ما می‌فرستند. نگاه این تلویزیون پارسی زبان به حاشیه های زندگی خواهد بود. ما سعی می کنیم صدای زنان و شهروندانی باشیم که در تلویزیون‌های جریان اصلی صدای‌شان شنیده نمی‌شود‌ به همین دلیل در کنار همکارانی که در خارج از ایران داریم، بسیاری از همکاران ما از فعالان حاشیه‌ای بدنۀ جنبش دموکراسی خواهی زنان در داخل ایران هستند".مدیر این رسانه پارسی زبان در مورد پخش ماهواره ای تلویزیون زنان به خبرنگار بخش پارسی رادیو بین المللی فرانسه می گوید:"قطعا اگر شرایط ایجاب کند پخش ماهواره‌ای هم خواهیم داشت. اما به هر حال آینده تلویزیون‌ها به سمت اینترنت در حال حرکت است".تلویزیون زنان در حال حاضر از طریق وبسایت اینترنتی" WWW.ZANANTV.ORG "برنامه هایش را برای مخاطبان خود در شبکه جهانی
اینترنت پخش می کند.

در ادامه بخشی از اعلان دست اندرکان اين شبکه درباره خود، بدين شرح می باشد:

- زنان تی وی دنباله روی وب سایت های جنبش زنان است. این وب سایت ها از سایت زنان ایران و تریبون آغاز شد و در سال های بعد رسید به سایت تغییر برای برابری؛ میدان زنان؛ مدرسه فمنیستی و اخیرا سایت تا قانون خانواده برابر. این وب سایت ها در واقع پایگاه و فضایی آلترناتیو بوده اند برای ایجاد کنش های مختلف زنان؛ رشد گفتارهای فمنیستی و در عین حال این سایت ها توانسته اند تاثیر زیادی بر جنبش دمکراسی خواهی ایران بگذارند.

- زنان تی وی از این نظر دنباله روی این سایت هاست چون خودش را بخشی از جنبش زنان می داند و امیدوار است به عنوان یک رسانه تصویری؛ فضایی را برای تقویت گفتارهای موجود جنبش زنان ایجاد کرده و  زمینه های مشترک بین گفتارهای موجود جنبش زنان و جنبش دمکراسی خواهی را گسترش دهد و در عین حال بتواند بین جنبش های فراملیتی مثل جنبش ضد سرمایه داری اشغال وال استریت و جنبش های دمکراسی خواهی خاور میانه که  بهار عرب نامیده می شود و جنبش های زنده داخل ایران ارتباط برقرار کند.

- تقریبا یک سال طول کشید تا پایگاه اینترنتی و استودیوی آن لاین زنان تی وی راه بیفتد. برای اینکار علاوه بر اجرای مراحل سخت افزاری و نرم افزاری زنان تی وی؛ می باید روی چارچوب نظری؛ چگونگی یک رسانه آلترناتیو فمنیستی و ابداع تکنیک های جدید برای روزنامه نگاری شهروندی کار می شد. ما حاصل این فعالیت ها در برنامه های آتی زنان تی وی نشان خواهیم داد.

- بین جنبش دمکراسی خواهی ایران و جنبش اشغال وال استریت در مورد ایجاد فضاهای آلترناتیو شباهت هایی وجود دارد. معترضان جنبش اشغال وال استریت معمولا یک میدان را اشغال کرده و ان را به محلی برای سازماندهی و جنبش سازی تبدیل می کنند. معمولا هر گروه کار در یک چادر مستقر می شود و  حتی شبانه روز در چادرها زندگی می کنند و هدف همه گروه ها این است که بتوانند به طور روزمره ابتکاراتی را برای جنبش سازی در بدنه اجتماعی و اقشار مختلف مردم و گسترش جنبش ضد سرمایه داری اشغال داشته باشند.

- فعالان جنبش دمکراسی خواهی و بخصوص جنبش زنان هم همین کار را در فضای مجازی می کنند. فضاهایی مانند وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی را تصرف کرده و کاربرد آنها را به سمت جنبش سازی تغییر می دهند.

- من دراینجا می خواهم از فضای جنبش اشغال وال استریت در نیویورک به عنوان یک سمبل استفاده کنم تا نشان بدهم زنان تی وی در فضای مجازی درست مثل یکی از همین چادرها گوشه ای از فضای مجازی را اشغال کرده است. کاری که چادر زنان تی وی در فضای مجازی می کند این است که یک فضای الترناتیو درست کند برای زنانی که به حاشیه رانده شده و صدایی در رسانه های جریان اصلی ندارند. فضایی درست کند برای شبکه سازی؛ گفتگو و رشد جنبش های اجتماعی و فضایی درست کند برای تلفیق دیدگاه های برابری خواه و جنسیتی در جنبش دمکراسی خواهی.

- زنان تی وی یک تلویزیون آلترناتیو شهروندی است و تولیدات آن اغلب با مشارکت شهروندانی است که از فعالان بدنه اجتماعی جنبش زنان و سایر جنبش های فعال ایران هستند. فرقی نمی کند که شما شهروندانی در داخل ایران یا خارج آن باشید؛ قطعا بدون کمک شما زنان تی وی نمی تواند به کار خودش ادامه دهد چرا که زنان تی وی یک رسانه شهروندی آلترناتیو است.

- و از همه مهمتر زنان تی وی می خواهد از زاویه نگاه شهروندان به حاشیه رانده شده که در عین حال در جنبش های اجتماعی زنده ایران درگیر هستند به مسایل بپردازد؛ از نگاه زنان و جوانانی  که در رسانه های جریان اصلی صدایی ندارند اما زنده و فعال بوده و حاملان اصلی تغییر هستند. ماتلاشمان این است که این نگاه را از طریق دوربین هایمان کشف کرده و تقویت کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
کاظمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۱
۶
۱
بسیار کامل و قابل تامل.
ما کجای کاریم؟ وجود چنین فضاهایی برای اهداف رسانه ای ما نیز ضروری به نظر می رسد.
پاسخ
رضا رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۱
۵
۱
باسلام
متاسفانه تلویزیون شده نقطه ی ضعف ما
و چون که مردم ما از برنامه های بی خود خسته شدند به سراغ ماهواره می روند
دشمن هم که می بیند مردم جذب شدند تا ان جایی که می توانند ذهن اه هارا مخدوش می کنند و این همین است که شما نشان می دهید .
یا علی مدد
پاسخ
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۱
۲
۴
تلویزیون اندیشه را فراموش کردید که جایگاه مزدوران هرزه است.
پاسخ
ثریا کرمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۱
۰
۲
کی میخوایم ما به فکر باشیم نمی دونیم خدا به دادمون برسه
پاسخ
یاسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
۱
۳
ضریب نفوذ ضد انقلاب در محیط ماهواره ها کاهش یافته است
پاسخ
ردپاکليپ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
۲
۱
درباره پوریم و نسل کشی ایرانیان در زمان باستان مطالب و کلیپ های بسیاری در این سال ها در اینترنت وجود دارد اما موسسه فرهنگی باقرالعلوم بهبهان در نوروز ۹۱ ابتکار جالبی انجام داد و از بین چند فیلم سینمایی که مستقیم یا غیر مستقیم به این ماجرا می پرداخت فیلم “یک شب با پادشاه” که براساس روایت مردخای و کتاب استر(از عهد عتیق) ساخته شده را محور قرار داد و با شرح سینمایی آن توضیحات را کامل کرد.
شما را به دیدن این محصول هنری و سبک جدید کار فرهنگی دعوت می نمائیم.

http://www.radepaclip.com/?p=6805
پاسخ
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
خیلی عالی بود. مرسی
پاسخ
sadegh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
mamnoon. az in matlabe monaseb
پاسخ
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
در جامعه ای ک انسان ب روز نامه و اخبار کم اهمیت با شد 0نفوذ دشمنان بسیار راحت اس چرا؟ چون
..............................
پاسخ
حسن
UNITED KINGDOM
۰۸:۲۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
گرایش و استقبال مردم به شکبه های ماهواره ای ناشی از عدم توانایی ما در جلب و جذب نظر مردم است. تاکید مکرر و خودخواهانه و قیم گونه و حتی لجبازانه بر روی یک شیوه خاص برنامه سازی و اخبار دهی باعث بی اعتمادی مردم به شبکه های داخلی شده است. تصور می کنید همه آنهایی که ماهواره دارند از صبح تا شب مشغول دیدن فیلمهای ضد اخلاقیند؟ خیر بسیاری از آنان اصلا در این مقولات نمیروند. ولی وقتی می بینند فیلمها و سریالهای تلویزیونی ما موضوعاتی کاملا تکراری و خسته کننده دارد و مضامینی اکثرا غیر واقعی که با وضعیت جامعه سازگاری ندارد خب مسلما به سمت دیگر خواهند رفت. اگر تمام ماهواره ها را هم جمع کنند مردم باز بسوی سایر لوازم خواهند رفت مثل سی دی قاچاقی و ..... باید بتوانیم اعتماد عمومی را جلب کنیم. برنامه های خبری دو قسمت هستند. بخشی که فقط وقایع را بی کم و کاست منتشر می کند و بخشی دیگر که به تحلیل آن می پردازد. حال آنکه در سیستم خبررسانی تمامی شبکه های ما که عینا کپی هم هستند و هیچ کدام چیز تازه ای نسبت به هم ندارند, تحلیل خود را بعنوان خبررسانی وقایع بیان می کنند و در بخش تحلیلی نیز خبر واقع شده را با شعار همراه میکنند. این بی طرفی نیست بنابر این مردم حق دارند به رسانه ها بی اعتماد باشند. این کاملا طبیعی است و در هرکجای دنیا هم می تواند اتفاق بیافتد حتی در آمریکا. تصور می کنید چرا خبرگزاری های معروف و معتبر دنیا تمام سعی و تلاش خود را میکنند که این دو بخش را از هم جدا نگه دارند صرفا بخاطر حفظ اعتماد مخاطبین و در نتیجه افزایش مخاطبین و افزایش درآمدشان (طبیعتا). ولی در اینجا بدلیل اینکه درآمد اخبار رسانان از مردم تامین نمی شود بنابر این نیازی هم به این نمی بینند که مخاطب را حفظ کنند. مثل اینکه یه زمانی فقط پیکان می توانستیم تولید کنیم. می دانستیم این ماشین بسیار قدیمی و بدردنخور است ولی چون چیز دیگری نمی توانستیم تولید کنیم و بلد هم نبودیم رشد کنیم!! در را بر روی اتوموبیلهای خارجی بستیم !!! الان هم رسانه های خارجی را به انواع و اقسام جرائم و سوء نیتها متهم میکنیم تا خود را آرام کنیم در حالی که این شبکه ها فقط برای ایران و منطقه پخش نمی شوند. مثلا شبکه فارسی زبان نگین فقط بر روی کانادا و فارسی زبانان آنجا برنامه پخش میکند !!!! از طرف دیگر این ماهواره ها برای فارسی زبانها برنامه پخش میکنند نه فقط برای ایرانیان !!! در منطقه فارسی زبانهای بسیاری داریم- افعانها - تاجیکها - فارسی زبانهای بسیاری که در کشورهای دیگر مانند ترکیه و سوریه و هند و پاکستان و کشورهای عربی و حتی چین و مالزی زندگی می کنند بعضا با فرهنگی که شما می گویید مورد تهاجم قرار گرفته اصلا بیگانه اند!!! لذا تصور نکنید اینها برای شما و از بین بردن شماست. این همان است که موگویم چون خودمان نمیتوانیم کاری بکنیم پس دیگران را متهم به توطئه می کنیم!!! خدا هدایتمان کند. از تعصبات کورکورانه دست بردارید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها