يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۳۹۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۰ آبان ۱۳۹۶
نقش جدید رئیس جمهور فرانسه و تلاش برای مذاکرات موشکی؛
فرانسوی‌ها که حالا میدان‌دار پروژه محدود کردن توان دفاعی ایران هستند، تلاش می‌کنند از فشار آمریکایی‌ها علیه برنامه دفاع موشکی ایران استفاده کرده و نقش محوری خود برای اجرای سناریوی مذاکرات موشکی را تثبیت کنند. در همین راستا وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه تأکید کرد این کشور موضع اخیر آمریکا درباره ایران و یمن را جدی می‌گیرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، فرانسوی‌ها حالا شفاف‌تر از گذشته از نقشه دونالد ترامپ برای دچار کردن برنامه دفاع موشکی ایران به برنامه هسته‌ای‌اش استفاده کرده و منفعت خود را پیگیری می‌کنند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که ایده «حفظ برجام به شرط محدودیت برنامه موشکی ایران» را نخستین‌بار او مطرح کرده بود، حالا بسیار صریح‌تر از گذشته این ایده را دنبال می‌کند. رئیس‌جمهور فرانسه در تازه‌ترین اظهارات خود علیه برنامه توان دفاع موشکی ایران، از تحریم‌های موشکی علیه ایران دفاع کرد و به گونه‌ای سخن گفت نشان می‌دهد او تحریم‌های موشکی کنگره آمریکا علیه ایران را پشتوانه خودش برای مذاکرات موشکی می‌داند.


مکرون این بار در امارات عربی متحده علیه برنامه دفاع موشکی ایران اظهارنظر کرد و گفت برجام کافی نبوده و باید مذاکرات موشکی با هدف محدود کردن توان دفاعی ایران آغاز شود. مکرون که به امارات عربی متحده سفر کرده بود، گفت: بسیار مهم است با فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه‌های بالستیکی ایران با قاطعیت برخورد کرد.  وی گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به منطقه‌ای باثبات و بازیگران منطقه‌ای مسؤول نیازمندیم که برای ثبات خاورمیانه کار می‌کنند. باز کردن جبهه‌ای دیگر، تنها تنش‌ها را افزایش می‌دهد و این منطقه را بی‌ثبات‌تر می‌کند.

این نخستین سفر مکرون به غرب آسیا به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه بود. همچنین شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد ممکن است به دلیل فعالیت‌های موشکی ایران، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال شود. رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد با توجه به شرایط منطقه به نظر می‌رسد امضای توافقنامه هسته‌ای با ایران کافی نبود. امانوئل مکرون که در کنفرانسی مطبوعاتی در دوبی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: البته این سخن به معنی بازنگری در این توافقنامه یا لغو آن نیست.باید درباره فعالیت‌های موشکی ایران، مذاکراتی آغاز شود، ضروری است درباره فعالیت‌های موشکی ایران، تعاملی وجود داشته باشد، ضمن اینکه اگر شرایط ایجاب کند، امکان تحمیل تحریم‌هایی علیه این کشور وجود دارد.

مکرون گفت: فرانسه راهبردی را اتخاذ خواهد کرد که به تکمیل توافقنامه هسته‌ای که ما خواستار حفظ آن هستیم، می‌انجامد. این راهبرد با آغاز مذاکرات درباره موشک‌های بالستیک ایران، راهبرد منطقه‌ای این کشور و تلاش برای همراه کردن هر چه بیشتر شرکا با مواضع ما، عملی خواهد شد، همچنین تلاش خواهم کرد رضایت هر که را که به تجدید نظر در توافقنامه هسته‌ای تمایل دارد جلب کنم. وی ادامه داد: من این کار را آغاز کرده ام و سعی خواهم کرد رضایت دولت آمریکا را در این زمینه جلب کنم. کنگره آمریکا در هفته‌های آینده مسؤولیت بزرگی را بر دوش دارد. همچنین برای جلب رضایت عربستان نیز تلاش خواهم کرد.پس از همین کنفرانس خبری، در سفری 2 ساعته به عربستان می‌روم تا نشستی با محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور داشته باشم.

امانوئل مکرون پس از این سخنان ضد ایرانی، در حالی امارات را ترک کرد که قرارداد فروش 2 فروند زیردریایی را با اماراتی‌ها بست. مکرون پس از امارات به عربستان سعودی رفت و با محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های عربی، مکرون در گفت‌وگو با پسر پادشاه درباره همکاری‌های مشترک و گسترش این همکاری‌ها رایزنی کرد. رئیس‌جمهور فرانسه در این دیدار با محکوم کردن شلیک موشک نیروهای مقاومت مردمی انصارالله یمن به فرودگاه ملک خالد ریاض گفت: فرانسه در کنار عربستان سعودی است و با این کشور اعلام همبستگی می‌کند.

مکرون اظهار داشت: «مانند آنچه در سال ۲۰۱۵ درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام شد، ضروری است چارچوب مذاکرات درباره فعالیت‌های موشکی ایران را تبیین کنیم و در صورت نیاز با اعمال تحریم روندی را آغاز کنیم که مذاکرات را امکانپذیر کند».

حمایت فرانسه از بیانیه هیلی

فرانسوی‌ها که حالا میدان‌دار پروژه محدود کردن توان دفاعی ایران هستند، تلاش می‌کنند از فشار آمریکایی‌ها علیه برنامه دفاع موشکی ایران استفاده کرده و نقش محوری خود برای اجرای سناریوی مذاکرات موشکی  را تثبیت کنند. در همین راستا وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه تأکید کرد این کشور موضع اخیر آمریکا درباره ایران و یمن را جدی می‌گیرد.

به گزارش فارس، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای یمنی در ماه جولای از موشک‌های ایرانی «قیام» استفاده کرده‌اند. وی با استناد به این ادعا که نخستین‌بار از سوی عربستان مطرح شد، گفت تهران قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را که ایران را از انتقال سلاح به خارج منع کرده‌، نقض کرده است. به نوشته خبرگزاری رویترز، «الکساندر جئورجینی» معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به این بیانیه هیلی، گفت: «ما شواهد و قرائن [ارائه‌شده از سوی] آمریکایی‌ها را جدی می‌گیریم و پایبندی ایران به تمام قوانین بین‌المللی از جمله ممنوعیت انتقال سلاح بر اساس قطعنامه های 2216 و 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را بسیار مهم می‌دانیم».

وعده تأسیس دفتر اتحادیه اروپایی به بهانه همکاری‌های اقتصادی!

فرانسه به نیابت از آمریکا، انگلیس و آلمان، محور فشار بر ایران برای محدود کردن برنامه دفاع موشکی تهران شده است. اروپایی‌ها با اظهارات اخیر خود درباره توان دفاعی ایران و قدرت ایران پس از نابودی داعش در منطقه، نشان داده‌اند تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران آنها را راضی نکرده است و حالا پس از نابودی داعش با تحت فشار قراردادن ایران به دنبال آن هستند پیروزی‌های ایران علیه تروریسم در منطقه را از طریق فشار برای محدود کردن برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای جبران کنند.

به گزارش «وطن‌امروز»، سیاست اروپایی‌ها در شرایطی است که به نظر می‌رسد یک اراده قدرتمند داخلی به دنبال آن است تا موضع اروپایی‌ها علیه ایران را تقویت کند. در همین راستا شنیده شده در قالب همکاری‌های اقتصادی، قرار است دولت ایران یک پوشش ویژه تحت عنوان دفتر اتحادیه اروپایی در تهران، در اختیار اروپایی‌ها قرار دهد، البته تجربه سفارتخانه‌ها نشان داده، اروپایی‌ها از طریق این پوشش به دنبال فضاسازی، برنامه‌ریزی و فتنه‌انگیزی علیه جمهوری اسلامی هستند.

بر اساس گزارشات، همکاری‌های اقتصادی، بهانه این پوشش ویژه به اروپایی‌هاست. خبرگزاری تسنیم در این‌باره نوشت: هیات ۷۰ نفره از مقامات و فعالان اقتصادی اتحادیه اروپا که ۲۵ نفر از آنها عالیرتبه هستند، امروز شنبه در تهران حضور می‌یابند و در صورت مثبت بودن نتیجه مذاکرات، وعده تأسیس دفتر اتحادیه قاره سبز در ایران داده شده است.

بر این اساس، این هیات با ریاست «فیل هوگان» کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، امروز 2 دیدار با محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران و اعضای اتاق بازرگانی خواهند داشت. جدا از 25 نفر از اعضای عالیرتبه، فعالان اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، صنایع غذایی و توسعه روستایی نیز در ایران حضور می‌یابند. بنا بر این گزارش، هدف  از حضور این هیات در ایران،  بررسی ظرفیت‌های موجود و افزایش همکاری‌های تجاری بویژه در بخش محصولات کشاورزی کشورمان اعلام شده است. بررسی ظرفیت‌های اقتصادی با اروپا در حالی است که تروئیکای اروپایی حاضر در برجام هنوز تعهدات خود در قبال ایران را انجام نداده‌اند.

بر اساس اظهارات مجید تخت‌روانچی، معاون وزیر امورخارجه، اروپایی‌ها برای از سرگیری همکاری‌های بانکی با ایران به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. در چنین شرایطی که همکاری‌های بانکی با اروپا، از جانب این کشورها قفل شده است، بررسی ظرفیت‌های اقتصادی با اروپا به نظر چندان واقعی به نظر نمی‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها