يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۴۰۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۲۱ آبان ۱۳۹۶
#دفن_موشک‌ها_ممنوع
درست یک روز پیش از سالگرد شهادت حسین طهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران، یک چهره اصلاح‌طلب در سرمقاله روزنامه آرمان، پیشنهاد مذاکره بر سر موشک‌های کشورمان را مطرح کرد که این موضوع با واکنش شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از افکار، احمد نقیب‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب روز گذشته در سرمقاله روزنامه آرمان پیشنهاد مذاکره موشکی را مطرح کرد.

وی در بخشی از این یادداشت نوشت: مواضع اروپایی‌ها تا حدی خردمندانه به‌نظر میرسد. هم می‌خواهند که هیاهوی آمریکایی‌ها را ساکت کنند و هم نمی‌خواهند موضوع موشکی ایران به یک بحران غیرقابل بازگشت تبدیل شود. البته ایران هم در موقعیت خوبی قرار دارد و به اهداف خودش رسیده و قادر است که‌این برنامه‌ها را در همین نقطه کنونی متوقف کند. برد بیش از دوهزار کیلومتر در برنامه‌های ایران نیست.

وی در سرمقاله روزنامه آرمان تاکید کرد: بهتر است که ما هم با آغاز مذاکره خطر جنگ و تحریم را از سر بگذرانیم. اگر مذاکره نکنیم ممکن است که اروپایی‌ها مواضع تند و تیز آمریکاییها را در این مورد همراهی کنند. عربستان نیز یکی از کشورهایی است که به طور مستقیم میتواند از سامانههای موشکی ایران آسیب و لطمه جدی ببیند.

این درحالی است که مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند که قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه زنی نیست. ایشان در این رابطه فرمودند: بیایم چانه بزنیم که چرا فلان ابزار دفاعی را داریم؟ چرا تولید میکنیم؟ چرا تحقیق میکنیم؟ درباره آن چیزهایی که اقتدار ملی را افزایش میدهد، تامین میکند و یا پشتیبانی میکند با دشمن هیچ معامله ای نداریم و مسیر اقتدار را در پیش می‌گیریم.

صحبت‌های نقیب زاده با واکنش‌های گسترده ای در فضای مجازی همراه بود.

رضا سراج کارشناس سیاسی در این باره در یادداشت کوتاهی با عنوان «تئوریزه شدن تسلیم طلبی» نوشت: غربگرایان زمینه سازی برای مذاکرات درباره برنامه موشکی را در دستور کار قرار دادند. غربگرایان پیش از تئوریزه نمودن تسلیم طلبی، باید به این سوال پاسخ دهند که وقتی مسیر مذاکره با آمریکا و برجام نتوانست تحریمها را رفع کند؛ چگونه ممکن است مذاکره با اروپایی‌ها خطر جنگ! و تحریم.

حسین ابراهیمی توئیت کرد: در روزی که کیهان به دلیل تیتر اصابت موشک و بهانه تهدید امنیت ملی توقیف بود اصلاح‌طلبان در روزنامه آرمان خواهان مذاکره در زمینه موشکی شدند!

سیروس نیز نوشت: یا ما نمی‌فهمیم امنیت ملی چیه یا اینا مارو مسخره کردن، چجوری ترجمه حرف رهبر انصارالله خلاف امنیت ملیه ولی مذاکره پشت‌پرده و جوسازی رسانه‌ای وادادهها موافق امنیت ملیه؟

‏ ساسان سروش این توئیت را منتشر کرد: کسی که حرف از مذاکره موشکی می‌زنه،علاوه بر اینکه به قول روحانی «دیوانه» است، باید گفت بی‌غیرته.

یکی از فعالان فضای مجازی این توئیت را بازنشر داد: در مورد موشکی طنزپردازی نمی‌کنیم، فقط تودهنی می‌زنیم.

کاربر دیگری نوشت: صحبت نقیب زاده اصلاح‌طلب ترجمه‌اش میشه: بدهید برود این موجود نوک تیز دراز چه به درد ما می‌آید!

کمال لطفی نوشت: میراث احمدی روشن رو با شعار دور کردن سایه تحریم و جنگ با بتن پر کردید، پیشنهاد بتن کردن میراث طهرانی مقدم دیگه چیه پس؟

یاسر جبرائیلی نیز نوشت: حقیقتا تحت هیچ عنوان دیگری جز خیانت نمی‌توان این ادبیات را تفسیر کرد.

در دوره ای که کشورهای غربی روی موشک‌های‌هایپرسونیک(hypersonic missiles) سرمایه‌گذاری سنگینی میکنند، لیبرال‌های ایرانی همصدا با اروپایی‌ها خواهان متوقف شدن برنامه موشکی ایران هستند.

ایران اگر درباره برنامه هسته‌ای خود مذاکره کرد، به این دلیل بود که به پیمان NPT متعهد بود و به نقض این پیمان متهمش کرده بودند. هیچ پیمانی ما را از توسعه برنامه موشکی منع نکرده است و تهران پای هیچ تعهد بین‌المللی را در این زمینه امضا نکرده است که بخواهد درباره آن با کسی مذاکره کند.

کسانی که سخن از مذاکره موشکی میگویند، هیچ هدفی جز بی دفاع کردن ایران در مقابل دشمنانش ندارند. خیانت فقط فروختن اطلاعات به دشمن نیست.

اگر کیهان به جرم پوشش اخبار تهدید امارات توسط انصارالله دو روز توقیف شد، روزنامه آرمان به جرم پیشنهاد مذاکره و متوقف شدن برنامه موشکی ایران حتما باید تعطیل و آقای نقیب زاده نیز از آموزش خیانت در دانشگاه منع شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
امریکا پرستان و نوکرهای غربی همیشه باعث گرفتاری مردم ایران بوده اند . این مزدوران از طرف غربیها تغذیه میشوند و ماموریتشان ستون پنجمی است و در گروه اصلاح طلبان زیادند .
پاسخ
محمودی خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
اول متاسفم جهل ونادانی وزمان نشناسی خوش بینانه نادان وزمان نشناس است وتحقیقاً ممکنه نیروی دشمن باشد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها