يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۴۰۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۲۲ آبان ۱۳۹۶
مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: وقوع زلزله مشابه در منطقه ازگله کرمانشاه در سایر مناطق کشور منتفی است، اما حداکثر تا 3 ماه آینده پس لرزه های زیادی با مقیاس کوچک و متوسط در این منطقه رخ خواهد داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، «علی بیت الهی» روز دوشنبه افزود: وقوع این زلزله به بزرگی 7.3 مقیاس امواج درونی در «ایالت لرزه زمین ساختی زاگرس» با زلزله خیزی بالا نادر بود، زیرا این منطقه همواره شاهد زلزله های کوچک و متوسط بوده است.
 
به گفته این عضو هیات علمی مرکز تحقیقیات راه، مسکن و شهرسازی، در این منطقه تعداد زیادی زلزله کوچک و متوسط رخ می دهد، اما از حیث بزرگی زلزله شب گذشته این منطقه بی سابقه بوده است.
 
بیت الهی تاکید کرد: چنین زلزله ای با این بزرگی ویژگی های خاص خود را دارد و از این پس شاهد پس لرزه های این زلزله در این منطقه حداکثر تا 3 ماه آینده خواهیم بود.
دبیر کارگروه ملی زلزله یادآور شد: پس از وقوع این زلزله بزرگ تاکنون پس لرزه های متعددی در این منطقه رخ داده و به تدریج از بزرگی این پس لرزه ها کاسته خواهد شد.
 
مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقیات راه، مسکن و شهرسازی اظهارداشت: به احتمال زیاد با وقوع این زلزله مهیب تنش نهفته در زمین این منطقه آزاد شده و احتمال وقوع زلزله مشابه دیگری در این منطقه منتفی شده است، زیرا انرژی زمین در این منطقه آزاد شده است.
 
بیت الهی بیان کرد: زلزله استان کرمانشاه برای تحریک گسل های زلزله در سایر مناطق مهم کشور تاثیرگذار نیست و مطرح شدن شایعاتی در این زمینه کاملا غیرتخصصی و غیرکارشناسی است که به طور معمول در زمان وقوع زلزله های بزرگ در بین مردم شایعه می شود.
 
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.
 
محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9 ، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه ، زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها