امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۳۴۱۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۲۳ آبان ۱۳۹۶
مصیبت بدتر از زلزله آن است که بخواهیم از این قبیل حوادث، استفاده سیاسی کنیم!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از وطن امروز، زلزله، کام کرمانشاه و قصرشیرین و سرپل ذهاب را تلخ کرد و برای ما که فی‌المجلس، جز «قلم» امکان دیگری نداریم، می‌ماند عرض تسلیتی از صمیم قلب به هموطنان داغدارمان و اینکه ما را شریک بدانند در غم خود. صدالبته جا دارد تمنا کنیم از دست‌اندرکاران بویژه اجزای زیرمجموعه قوه مجریه و ایضاً شهرداری‌ها که اقلا از پس این زلزله، درس‌های لازم من‌جمله مقاوم‌سازی بناها را جدی‌تر بگیرند. بله! حتی می‌توان گریبان دولت‌های سابق و اسبق را هم گرفت اما هم‌اکنون، آنکه دولت را و بیشترین امکان و اختیار را در دست دارد، دولت فعلی است. قدرمسلم ما نمی‌خواهیم مثل بعضی‌ها، از بلایای طبیعی برای گروکشی‌ سیاسی استفاده کنیم!

دفعات پیش هم اگر چیزی مثلا ناظر بر برف سنگین شمال کشور نوشتیم، از آن‌رو بود که می‌دیدیم یک هفته از واقعه گذشته اما دولت هنوز آنچنان که باید در صحنه حاضر نشده! از قضا، حرف چند سطر بالاتر ما هم همین است؛ همین که دولت، حاضری بزند در صحنه حوادث و اینگونه نباشد که حکایت بلایای طبیعی قبلی، چند روز دیرتر از سایر ارگان‌ها و نهادها مثل سپاه و ارتش و بسیج، وارد گود خدمت شود. اینجا برای ما، آنچه موضوعیت دارد جان هموطنان‌مان است.

اما مصیبت بدتر از زلزله آن است که بخواهیم از این قبیل حوادث، استفاده سیاسی کنیم! مثل تیتر یک بودار یکی از زنجیره‌ای‌ها در نسخه دیروز خود که اتفاقا ناظر بر شرایط حساس منطقه، واقعا اقدامی خلاف امنیت ملی بود! یا مثل آن کانال شهره به اخبار دروغ که خیلی سریع قصد کرد از آب گل‌آلود، ماهی بگیرد و جمله کذا را بچسباند به قشر متدین جامعه که البته همانطور که احتمالا می‌دانید، زودتر از آنچه فکرش را می‌کرد، رسوا شد و معلوم شد آن جمله، کار خودش بوده! یا مثل آن دیگری که به صرف آسیب‌دیدن جداره چند ساختمان از آپارتمان‌های مسکن مهر، بنا کرد به زدن اصل و اساس پروژه‌ای که به هر حال توانست شمار کثیری از مردم را با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت روز، صاحب خانه کند!

واقعا خوب است زلزله، به تخریب وجدان آدمی منجر نشود و اینگونه نشود که عده‌ای بخواهند از درد و غم مردم داغدیده هم بستری برای کاسبی سیاسی راه بیندازند! که حقیقتا مصیبتی بدتر از زلزله است اینکه مثلا بخواهیم از یک بلای طبیعی که مرز نمی‌شناسد، جوری تیتر یک بزنیم کأنه مرض داریم که میان ۲ دولت دوست و ۲ ملت دوست، گسل‌ و شکاف و دوگانگی و اختلاف ایجاد کنیم!

ان‌شاءالله دلسوزان امنیت ملی کشور، دیروز خواب نبودند و این تیتر سراسر طعنه را دیده‌اند! در نهایت، باز هم از خداوند منان طلب صبر می‌کنیم برای هموطنان‌مان در همه مناطق زلزله‌زده. نیز از مخاطبان عزیز خود می‌خواهیم در صورتی که گروه خونی‌شان با گروه‌‌های خونی مورد نیاز اعلام‌شده توسط دست‌اندرکاران همخوانی دارد، حتما به اهدای خون خود مبادرت ورزند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها