أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۴۱۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۳ آبان ۱۳۹۶
این اولین گزارش فصلی آژانس بعد از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در عدم تأیید پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای برجام است.
به گزارش پایگاه 598، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نهمین گزارش فصلی خود از زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، موسوم به برجام، پایبندی ایران به تعهداتش ذیل این توافق را تأیید کرد. 

این اولین گزارش فصلی آژانس بعد از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در عدم تأیید پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای برجام است. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این گزارش که برای اعضای این نهاد بین‌المللی ارسال شده اعلام کرده ذخایر اورانیوم کم‌غنای ایران تا پنجم نوامبر برابر با ۹۶.۷ کیلوگرم بوده که بسیار پایین‌تر از محدوده ۲۰۲.۸ سقف تعیین‌شده در توافق هسته‌ای است. 

این گزارش همچنین تصریح کرده، میزان ذخایر آب سنگین ایران، برابر با ۱۱۴.۴ متریک تن است که به اندازه کافی پایین‌تر از سقف ۱۳۰ تن تعیین‌شده در توافق هسته‌ای است. 

گزارش آمانو به علاوه تأیید کرده سطح غنی‌سازی ایران از ۳.۶۷ سقف تعیین‌شده در برجام بالاتر نرفته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها