يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۴۱۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۲۳ آبان ۱۳۹۶
​رسانه های جهان که در ماههای گذشته با انواع مختلف جنجال سازی از سوی خانواده رئیس جمهوری آمریکا مواجه بوده اند از صبح امروز با افشای خبر رابطه پسر ارشد ترامپ با ویکی لیکس برخورد کرده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، آتلانتیک نوشت: پایگاه افشاگر ویکی لیکس در سال ۲۰۱۶ و در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی تماس هایی با تیم دونالد ترامپ بوده و از قرار معلوم در تماس با پسر ارشد او موفقیت‌ داشته است.

به گزارش مجله آتلانتیک، فرزند دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال گذشته آمریکا با پایگاه ویکی لیکس در توئیتر به طور مستقیم تماس داشته است. نسخه‌ای از مکاتبات دونالد ترامپ جونیور اکنون در اختیار کنگره آمریکا قرار گرفته است.

دونالد ترامپ جونیور، فرزند ارشد رئیس جمهوری آمریکا نیز در ساعات اولیه امروز سه شنبه در صفحه توئیتر خود مکاتباتش با پایگاه اینترنتی ویکی لیکس را منتشر کرد. وی در توئیت خود ضمن انتقاد از «افشای گزینشی» بخشی از این تماس‌ها تاکید کرده که آنچه اکنون منتشر می‌کند کل مکاتباتش با ویکی‌لیکس است.

تماس های منتشر شده نشان می‌دهد ویکی لیکس و دونالد ترامپ جونیور به دنبال کسب اطلاعات از یکدیگر بودند. پایگاه اینترنتی ویکی لیکس پس از انتخاب دونالد ترامپ به مقام ریاست جمهوری از فرزند ارشد او خواسته بود با اعمال نفوذ بر دولت استرالیا، زمینه انتخاب جولیان آسانژ به عنوان سفیر استرالیا در آمریکا را فراهم کند.

پایگاه افشاگر ویکی لیکس در جریان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا ایمیل های اردوی دموکرات ها پیرامون هیلاری کلینتون را هک و منتشر کرد. این امر به وجهه‌ کلینتون آسیب زد. سرویس های اطلاعاتی آمریکا روسیه را متهم کردند که در هک‌کردن ایمیل ها دست داشته است.

اکنون از پیام های منتشر شده توسط پسر دونالد ترامپ معلوم می‌شود که ویکی لیکس چندین بار از او سؤال کرده است. نخستین سؤال به یک کمیته‌ فعال سیاسی مربوط است و دونالد ترامپ جونیور پاسخ داده که نمی‌داند کیست، اما درباره‌ آن پرس‌وجو خواهد کرد.

دومین بار ویکی لیکس از پسر ترامپ خواسته است پیامی علنی درباره‌ گزارشی در مورد کلینتون بنویسد. پسر ترامپ پاسخ داده که این کار را کرده است.

درمورد یک افشاگری که به جزییات آن اشاره نشده است، ویکی لیکس در سومین پیام، پرسیده چه کسی پشت افشاگری است، اما از پسر ترامپ پاسخی دریافت نکرده است.

ویکی لیکس بعدها نوشته است: «هی دونالد، عالی است که تو و پدرت درباره‌ افشاگری‌های ما صحبت می‌کنید. توصیه می‌کنیم که پدرت این لینک را توئیت کند وقتی از ما نام می‌برد».

ترامپ جونیور دو روز بعد آن لینک را پخش کرده است. از آن پس پاسخی از سوی او به ویکی‌لیکس داده نشده و فقط پیام‌های ویکی لیکس دیده می‌شود.

برای نمونه کاربر حساب توئیتری در اکتبر ۲۰۱۶ به پسر ترامپ پیشنهاد کرده که برگه‌ توضیح مالیاتی پدرش را به ویکی لیکس بدهد تا آنها آن را منتشر کنند. همچنین توصیه شده که اگر ترامپ در انتخابات شکست خورد، نباید تسلیم شود، بلکه باید به نتیجه اعتراض کند.

وکیل دونالد ترامپ جونیور گفته است که انتشار این پیام ها نگران‌کننده نیست. «مایک پنس» معاون ترامپ هم در این میان گفته است که از تماس میان پسر ترامپ با ویکی لیکس اطلاعی نداشته است.

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، نخست اعلام کرد که نمی‌تواند این خبرها را تایید کند، اما سپس از آنها دفاع کرد. به گفته‌ او ویکی‌لیکس می‌خواهد برخی انسان ها را متقاعد کند که شفافیت به نفع آنها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها