أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۴۲۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۲۵ آبان ۱۳۹۶
در تور مشهد شما می توانید مکان های گردشگری جذابی را مشاهده نمایید ، در این مقاله یکی از مکان های گردشگری در مشهد را مورد بررسی قرار می دهیم.

رپرتاژ خبری/ در تور مشهد شما می توانید مکان های گردشگری جذابی را مشاهده نمایید ، در این مقاله یکی از مکان های گردشگری در مشهد را مورد بررسی قرار می دهیم.

مکان های گردشگری در تور مشهد

در تور مشهد شما می توانید یکی از مکان های گردشگری که به دستور نادر شاه ساخته شده است را ببینید. سال 1342 به دستور خود نادرشاه افشار، آرامگاهی به عنوان یادبود بوسیله توسط هوشنگ سیحون ساخته شد. این آرامگاه داخل مجموعه باغ موزه نادری در مشهد برپا شده و محلی میباشد که نادر شاه در آن دفن شده. این باغ موزه 14400 مترمریع مساحت داشته و یک ساختمان اصلی دارد. این آرامگاه روی یک سکوی 12پله ای قرار داشته و پارچه ای مثل روی قبر او را گرفته. در طرف دیگر قبر تندیسی از نادرشاه افشار که روی اسبی نشسته و سربازانش همراهش هستند را میبینید.

پس از تور مشهد می توانید از مکان های گردشگری در تور کیش هم دیدن کنید. در کنار این مجسمه های سنگی بسیار دیدنی یک غرفه کوچک برای فروش انواع کتاب های تاریخی و کتاب های مربوط به زمان آرامگاه نادرشاه قرار دارد. اما این تنها دارایی های مجموعه باغ نادرشاه نیست، بلکه ساختمانی با دو تالار نیز در این مجموعه وجود داشته که اکنون به تالار موزه تبدیل شده است. در این دو تالار بسیاری از لوازم ها، اسلحه ها، البسه و ... در زمان نادرشاه و قبل از او برای توریست ها و گردشگران تور مشهد به نمایش گذاشته شده.

تالارهای آرامگاه نادرشاه افشار در مشهد

اولین تالار از این مجموعه بسیاری از اشیائی که از دوران نادرشاه به جا مانده مثل اسلحه ها، لباس های مربوط به آن زمان، لباس های نظامی زمان افشار، تابلوهای نقاشی از نادرشاه افشار مثل تابلوی جنگ کرنال، لوازم سوارکاری برای اسب از زمان های افشار تا قاجار، چندین نسخه دست نوشته از تاریخ جهانگشای نادری و به خصوص 2شمشیر معروف نادرشاه که روی یکی از آنها کلمه السلطان نادر نوشته و شده و یکی دیگر از آن بیت زیر طلاکوب شده :

هست سلطان بر سلاطین جهان شاه شاهان نادر صاحب قران

گفته شده ای شمشیر سال 1148 از سوی ملت ایران در روز تاجگذاری نادرشاه در دشت مغان به او داده شده.

دومین تالار مجموعه باغ موزه نادرشاه افشار

در این قسمت از باغ تالار، تصاویر بسیاری درباره نادرشاه و نحوه زندگی اش، همینطور نمایش ها و اطلاعاتی بسیار درباره تاریخ در زمان نادرشاه افشار بدست خواهید آورد. در این قسمت همینطور اطلاعاتی از کلنل محمدتقی خان پسیان نیز موجود است.

اگر به دنبال تور های گردشگری به مقاصد مختلف جهان هستید می توانید تور لحظه آخری تور یاب را دنبال کنید. تور یاب یکی از بزرگترین مرجع های تور های گردشگری در ایران به شمار می رود که شما می توانید تور های گردشگری دبی ، تور گرجستان ، تور استانبول و سایر کشور های جهان را در آن دنبال کنید.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها