يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۴۳۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۹ آبان ۱۳۹۶
رییس CIA‌ اذعان کرد که برجام به هیچ‌وجه مورد تایید ترامپ نیست و تمامی تمرکز از این پس بر اعمال فشار علیه ایران در پرتوی استفاده از تمامی ابزار و در همکاری با عربستان سعودی، امارات، و اسراییل است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، تحلیلگر سابق سازمان CIA‌ افشا کرد که این سازمان در تلاش است تا با همکاری بنیاد نومحافظه‌کار «دفاع از دموکراسی» و با اتکا بر اسناد بن لادن و القاعده، ایران را با این جریان سلفی جهادی مرتبط بداند و از طریق فشار بیشتر، به هدف خود دست یابد. «ند پرایس» -تحلیلگر و افسر ارشد سابق CIA و مشاور امنیتی اوباما- از توطئه و برنامه‌ای جدید توسط مثلث رییس CIA، رییس بنیاد دفاع از دموکراسی، و مشاور امنیت ملی ترامپ که یک «مثلث اطلاعاتی-اندیشکده‌ای-امنیتی» است خبر داد.

«ند پرایس» تحلیلگر و سخنگوی سابق CIA اخیرا افشا کرد که سازمان CIA  در تلاش است تا با همکاری بنیاد نومحافظه‌کار «دفاع از دموکراسی» و با اتکا بر اسناد بن لادن و القاعده، منطقی برای تغییر رژیم در ایران فراهم سازد. پایگاه تحلیلی «آلترنت» از قول وی نوشت: روندی که به حمله غیرقانونی به عراق در سال 2003 منجر شد، همان روندی بود که برای عراق مدرک‌سازی کرد و آن را با القاعده مرتبط دانست تا شرایط آن حمله مهیا شود. آن حرکت، یک بهانه کلیدی برای حمله به عراق بود و به نظر می‌رسد که اکنون CIA‌ به دنبال همین رویکرد در قبال ایران این بار با چاشنی تغییر رژیم است. گرداگرد ترامپ تماما افرادی هستند که ایران‌ستیز و جنگ‌طلب‌اند و او فریاد لغو برجام که یک توافق بین‌المللی معتبر است را سر می‌دهد.

ند پرایس

عربستان سعودی به عنوان نماینده آمریکا در منطقه، اخیرا نهایت عنادورزی خود را علیه ایران به نمایش گذاشته که از آن دست می‌توان به جریان اخیر مجبور کردن «سعد حریری» نخست وزیر لبنان و بعد بازی با کارت گروکشی او در قبال ایجاد آشوب داخلی در لبنان و تهیه مقدمات حمله علیه این کشور اشاره کرد. این در حالی است که ترامپ، به طرز عجیبی اقدامات ایران در منطقه را دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر منطقه می‌خواند اما این اقدام عربستان را تحسین می‌کند. این روزها، روزهای همکاری نزدیک ترامپ با دو ضلع دیگر مثلث ایران‌ستیزی -عربستان و اسراییل- است.

ترامپ برای اینکه فشارها و عنادورزی‌های اخیر علیه ایران را توجیه کند، تهران را به ارتباط با سازمان القاعده متهم می‌نماید. چندی پیش، مجله «جنگ طولانی» بنیاد «دفاع از دموکراسی»، در گزارش خود مدعی شد که ایران القاعده را تسلیح و حمایت می‌کند و خبر چند سال پیش بازداشت سران القاعده در ایران را در حد ادعا خواند. این بنیادT یکی از ایران‌ستیزترین اندیشکده‌های آمریکاست و توسط سرمایه‌دار صهیونیست «شلدون آدلسون» بنیانگذاری شده است. بنیاد دفاع از دموکراسی، بارها خواستار حمله نظامی علیه ایران و پاره کردن برجام شده است.

ند پرایس نسبت به تشکیل یک جبهه قدرتمند ضد ایران از طریق همکاری CIA با بنیاد دفاع از دموکراسی اخطار داده. وی که مشاور سابق اوباما و سخنگوی شورای امنیت ملی دولت وی و همچنین سخنگوی سازمان CIA در زمان ریاست «جان برنان» بوده، در فوریه 2017 پس از 10 سال فعالیت در این سازمان، به دلیل مخالفت با ترامپ اخراج شد. اکنون این افسر و مدیر سابق CIA در اظهاراتی جدی اینچنین ابراز داشت: «من تعجب می‌کنم. در اواخر دوره پرزیدنت اوباما بود که «دفتر ریاست اطلاعات ملی» که بالاترین نهاد جامعه اطلاعاتی آمریکاست،‌ اعلام کرد که اسناد ایبت‌آباد را برای عموم منتشر ساخته و پرونده «بن لادن» برای همیشه بسته شده است. اما به مجردی که «مایک پمپیو» -که از رفقای بسیار صمیمی ترامپ است- به سمت رییس سازمان CIA منصوب شد،‌ جنگ‌طلب‌ترین چهره ضد ایران دولت ترامپ و مدیر پروژه ایران‌ستیزی است.

مایک پمپیو رییس CIA

پمپیو در جریان یک برنامه فاکس نیوز در سال 2016 هم با صراحت کامل بیان کرد که کنگره باید تدبیری بیاندیشد تا نه تنها برنامه‌ای برای تغییر رفتار ایران که برای تغییر حکومت در ایران هم ارائه دهد. افسر ارشد سابق CIA‌ اخطار داد که اکنون پمپیو با تاکید بر ارتباط بین القاعده و ایران، به دنبال تغییر رژیم در تهران است و همچون «دیک چنی» معاون اول بوش که پیوسته تاکید بر رابطه صدام با القاعده می‌کرد، این تاکیدات پمپیو هم باید نشانگر نقشه‌ای جدید برای ایران باشد.

«خوآن زاراته» -معاون مشاور امنیتی ملی دولت بوش و رییس و مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی- در تازه‌ترین نشست خود در مورد ایران در 19 اکتبر، اذعان کرد که همکاری گسترده‌ای را با پمپیو در جهت اعمال فشار بر ایران شروع کرده است. وی همان کسی است که در جریان حمله آمریکا به عراق، در همکاری با وزارت خزانه‌داری آمریکا، 3 میلیارد دلار از دارایی «صدام حسین» در کشورهای خارجی را مصادره کرد و همچنین -بنابر ادعای اخیر خودش- در انتخاب پمپیو به سمت فعلی، نقش اصلی را داشت.

خوآن زاراته

در همان نشست بنیاد دفاع از دموکراسی، رییس سازمان CIA‌ اذعان کرد که «برجام به هیچ‌وجه مطلوب و مورد تایید ترامپ نیست و تمامی تمرکز از این پس بر اعمال فشار علیه ایران در پرتوی استفاده از تمامی ابزار و در همکاری با عربستان سعودی، امارات، و اسراییل است».

پرایس در ادامه آورد: پمپیو در نشست مذکور بر موضوعی بسیار مضحک و بدون استناد تاکید کرد: "ممکن است" که ایران و داعش و القاعده در همکاری با هم در ادلب سوریه اقدامی مشترک علیه آمریکا صورت داده باشند. این در حالی است که متحدان آمریکا شامل عربستان، قطر، و ترکیه بودند که صراحتا حمایت از تروریست‌ها شامل جبهة‌النصره و داعش را بر عهده داشتند و علنا تایید می‌کردند و برای همه دنیا نمایان بود. علاوه بر این، دیگر بر کسی پوشیده نیست که ایران در اول صف ریشه‌کن کردن داعش حرکت کرده است و این کشور بود که به ارتش سوریه کمک کرد تا پس از سه سال، یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور یعنی دیرالزور از دست تروریست‌های داعش نجات یابد.

تازه‌ترین نشست بنیاد دفاع از دموکراسی با میزبانی زاراته و حضور پمپیو

آلترنت نیز در پایان افزود: سومین ضلع مثلث همکاری جدید اطلاعاتی ضد ایران، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ است. وی در نشست اخیر بنیاد دفاع از دموکراسی، حتی تندتر از پمپیو عمل کرد و اظهارات ضد ایرانی بسیاری داشت. او، در مقابل استفاده 43 مرتبه‌ای واژه‌های «ایران، ایرانی، و ایرانی‌ها» توس پمپیو، 94 مرتبه از این واژه‌ها استفاده کرد تا تاکید بیشتری بر این کلیدواژه‌ها از حیث روانی داشته باشد. یکی از نکات قابل توجه این نشست، خشم چند باره مک‌مستر از پیروزی ایران در سوریه و تحقیر آمریکا بود. به نظر می‌رسد که شکست آمریکا در سوریه، زمینه‌ساز بسیاری از تلافی‌جویی‌های این کشور علیه تهران شده و مثلث اطلاعاتی-امنیتی-اندیشکده‌ای امروز آمریکا در پی خلق یک دستاویز برای اعمال فشارهای شدید علیه ایران است.

ژنرال مک‌مستر


منبع:

https://www.alternet.org/grayzone-project/trumps-cia-neocon-think-tank-laying-groundwork-seriously-escalating-tensions-iran


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها