أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۴۳۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۳۰ آبان ۱۳۹۶
هفته دوازدهم با برتری تیم‌های سپاهان، ذوب آهن، سایپا و فولاد به پایان رسید
توقف تیم‌های پرسپولیس و استقلال برابر تیم‌های مشهدی و ثبت نخستین شکست صدرنشین لیگ، مهم‌ترین اتفاقات هفته دوازدهم بود.
به گزارش پایگاه 598، روز دوم از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر دوشنبه با برگزاری شش دیدار به پایان رسید که در مهم‌ترین بازی تیم پرسپولیس در تهران برابر پدیده با تساوی صفر – صفر متوقف شد تا فرصت رسیدن به صدر جدول را از دست دهد. در دقایق ابتدایی بازی ترکیب پرسپولیس دستخوش تغییر شد، هنوز ۵ دقیقه از آغاز بازی نگذشته بود که بشار رسن مصدوم شد و در دقیقه ۷ جای خود را به محسن مسلمان داد. پرسپولیس در نیمه اول صاحب یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه شد که بازیکنان این تیم قدر این موقعیتها را ندانستند. در بهترین موقعیت در دقیقه ۲۷، گادوین منشا با پشت سر گذاشتن مدافعان پدیده، توپی را به سمت دروازه حریف ارسال کرد ولی شوت علی علیپور راهی به دروازه پدیده نیافت. در این نیمه، محسن مسلمان و کمال کامیابی‌نیا هم شانس خود را برای گلزنی امتحان کردند که این فرصت‌ها هم به گل منجر نشد تا نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شود.

بازی در نیمه دوم هم تعریف چندانی نداشت و کم افت و خیز بود. کیفیت پایین بازی در این نیمه هم ادامه داشت و دو تیم نتوانستند آنطور که باید دروازه همدیگر را تهدید کنند. در این نیمه، سیامک نعمتی به جای گادوین منشا وارد زمین شد ولی شاگردان برانکو ایوانکوویچ باوجود برتری نسبی به حریف، قدرت گلزنی نداشتند.شوت محسن مسلمان و ضربه سر سیدجلال حسینی در دقایق میانی نیمه دوم از معدود موقعیت‌هایی بود که می‌توانست سرخپوشان را به گل برساند ولی در نهایت تلاش دو تیم ثمری نداشت تا بازی با همان تساوی بدون گل خاتمه یابد و سرخپوشان فرصت رسیدن به صدر جدول را در روز باخت پارس جنوبی از دست بدهند.

پرسپولیس با این تساوی ۲۴ امتیازی شد تا به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پیکان در رده دوم قرار بگیرد. پدیده هم با این یک امتیاز، ۱۸ امتیازی شد و در رده پنجم باقی ماند.

در اهواز فولاد خوزستان با نتیجه یک بر صفر پارس جنوبی جم را شکست داد تا نخستین شکست صدرنشین لیگ ثبت شود. فرشاد جانفزا در دقیقه ۳۳ تنها گل این دیدار را به ثمر رساند.تیم فوتبال پارس جنوبی جم که صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر بود در نیمه دوم تلاش زیادی کرد تا بتواند از شکست خود جلوگیری کند اما در نهایت نتوانست به خواسته‌اش برسد و نخستین شکست فصل را پذیرا شد. پارس جنوبی با این شکست ۲۵ امتیازی باقی ماند و فولاد خوزستان هم با ۲۰ امتیاز به رده چهارم جدول رده‌بندی صعود کرد.

توقف استقلال در مشهد
در مشهد تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف سیاه‌جامگان رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید. استقلال در نیمه نخست برتری محسوسی نسبت به تیم سیاه‌جامگان داشت و صاحب چند موقعیت خوب گلزنی شد. مهم‌ترین فرصت استقلال در این نیمه در دقیقه ۳۱ توسط سجاد شهباززاده به دست آمد. این بازیکن که در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان سیاه‌جامگان قرار گرفته بود، نتوانست توپش را به گل تبدیل کند. جابر انصاری هم در دقایق پایانی نیمه نخست می‌توانست گلزنی کند که ضربه سر مهاجم استقلال توسط دروازه بان سیاه‌جامگان مهار شد.

در نیمه دوم هم این استقلال بود که روند هجومی خودش را حفظ کرد. سرعت بالای انتقال توپ از دفاع به خط حمله استقلال، بارها باعث جاماندن مدافعان سیاه‌جامگان شد. هرچند ‌اشتباه بازیکنان استقلال در پاسکاری هم افزایش یافته بود ولی آبی‌پوشان قدر موقعیت‌های به دست آمده را ندانستند.

شفر برای حفظ فشار روی دروازه سیاه‌جامگان، مهدی قائدی و علی قربانی را اواسط نیمه دوم وارد زمین کرد. حرکات سرعتی قائدی از سمت چپ، بار هجومی آبی‌پوشان را بالا نگه داشت. در یک موقعیت، حتی شوت مهدی قائدی در دقیقه ۶۹ به تیرک عمودی دروازه سیاه‌جامگان برخورد کرد. فشار حملات استقلال حتی تا دقیقه ۹۴ هم ادامه داشت ولی به نتیجه نرسید تا این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به اتمام برسد. استقلال با این تساوی ۱۳ امتیازی شد و با یک پله صعود در رده یازدهم قرار گرفت. سیاه‌جامگان هم با ۸ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

در تهران تیم فوتبال نفت در ورزشگاه تختی میزبان سایپا بود که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان علی دایی به پایان رسید. در این دیدار که دو تیم تهرانی نبرد نزدیکی داشتند نیمه اول بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید اما در نیمه دوم شاگردان علی دایی در دقیقه ۶۲ توسط مهدی ترابی به گل برتری دست پیدا کردند. شاگردان علی دایی با این پیروزی ۱۷ امتیازی شدند و به رده ششم جدول رده‌بندی صعود کردند. تیم نفت نیز که با مشکلات زیادی دست به‌گریبان است با ۱۲ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفته است.

در اصفهان، تیم سپاهان و تراکتورسازی تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری ۳ بر صفر زردهای اصفهانی به پایان رسید.در این دیدار سپاهان خیلی زود در دقیقه ۵ توسط ساسان انصاری به گل برتری رسید و نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید. پنج دقیقه بعد از شروع نیمه دوم بازهم این سپاهان و ساسان انصاری بود که به گل دوم رسیدند. در دقیقه ۵۰ انصاری از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند. در حالی که بازی رو به پایان بود علی کریمی بازیکن ملی پوش تیم سپاهان در دقیقه ۸۴ گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا شاگردان کرانچار به یک برد پرگل دست پیدا کنند. سپاهان با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد و در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفت. تراکتورسازی تبریز نیز با ۱۲ امتیاز در رده سیزدهم جای دارد.

دیروز سپیدرود هم در ورزشگاه شهید عضدی میزبان ذوب آهن اصفهان بود که این دیدار با برتری یک بر ۲ شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید.نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم این شاگردان امیر قلعه‌نویی بودند که توانستند در دقیقه ۶۷ توسط علی حمام به گل برتری دست پیدا کنند اما در دقیقه ۷۶ میثم فردوسی گل تساوی سپیدرود را به ثمر رساند. در حالی که بازی دقایق وقت اضافه خود را سپری می‌کرد این ذوب‌آهن بود که در دقیقه ۹۲ توسط دانیال اسماعیلی‌فر گل برتری را به ثمر رساند.

لازم به یادآوری است که در روز نخست هفته دوازدهم (چهارشنبه 24 آبان) دو بازی برگزار شد که طی آن گسترش فولاد با نتیجه دو بر یک استقلال خوزستان را شکست داد و تیم‌های پیکان و نفت آبادان به تساوی یک – یک رضایت دادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها