أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۴۴۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۰۱ آذر ۱۳۹۶
نماینده مردم سیستان در مجلس، گفت: مسئولین بانک مرکزی باید به‌منظور صدور مجوزهای فعالیت موسسات مالی و اعتباری مورد مواخذه قرار گیرند، برای تاسیس یک دکه روزنامه فروشی باید از چندین ارگان مجوز دریافت کرد.
به گزارش پایگاه 598، حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 1 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج توانست با حشد الشعبی در عراق و در سوریه فتنه بزرگ داعش برهم بزند و با رهبری مرجعیت مقام معظم رهبری و آیت الله سیستانی پرونده این جرثومه‌های فساد را در هم بپیچد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به امت شهید پرور استان کرمانشاه تسلیت میگویم، زلزله اخیر باعث شد تا تعداد زیادی از هم وطنان جان خود را از دست داده و عده‌ای دیگر دچار جراحت شوند، گفت: در چند روز اول متاسفانه مشکلاتی به وجود آمد که با حضور مسئولین از جمله مقام معظم رهبری و دستوراتی که فرمودند رفع این مشکلات تسریع شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید گفت تجربه‌های زیادی در زمینه وقوع زلزله در کشور داشته‌ایم، ادامه داد: در زلزله‌های رودبار، بم و هریس متاسفانه به خوبی نتوانستیم مدیریت کنیم و مدیریت یک‌پارچه‌ای وجود نداشته و همین مسئله مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورد، بیمارستان که باید مرجعی برای درمان مجروحین باشند، در تمام زلزله‌ها از اولین مکان‌هایی بودند که تخریب شدند، باید در این زمینه اقدام جدی انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکاران، ناظرین و کارفرمایانان باید مورد مواخذه قرارگیرند که چرا مدیریت خوبی نداشته و بیمارستان‌هایی را ساخته‌اند که با اولین زلزله متاسفانه فرو ریخته و نتوانسته‌اند به مجروحین خدمت کنند، عنوان کرد: پیروزی سپاه اسلام بر تکفیری‌ها را به مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله، سردار سلیمانی و خانواده شهدا مدافع حرم تبریک عرض می‌کنم، برای چندمین بار پوزه استکبار به خاک مالیده شد اما این‌ها درس عبرت نمی‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز وجود دارد و به نمایندگان مراجع می‌کنند مشکلات سپرده‌گذاران در بنگاه‌های اقتصادی مانند کاسپین، آرمان، پدیده شاندیز و حوزه‌های اقتصادی دیگر است، متاسفانه علی رغم قول‌ها مسئولین مشکلات آنها برطرف نشده و مرتب به نمایندگان مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه مردم صلب اعتماد می‌کنند از مسئولین، اگر امروز می‌بینیم مردم زیادی برای کمک به زلزله‌زدگان خود در محل حضور پیدا می‌کنند به دلیل بدقولی مسئولین است.

وی ادامه داد: مسئولین بانک مرکزی باید مورد مواخذه قرار گیرند که چرا مجوزهای فعالیت این موسسات را صادر کرده‌اند، برای تاسیس یک دکه روزنامه فروشی باید از چندین ارگان مجوز دریافت کرد چگونه می‌شود یک بنگاه اقتصادی به وجود آید اگر وابسته به رانت خواران و لابی‌گری‌ها نباشد و بتواند پول مردم را غارت کند و برخی از کشور خارج شوند و مشکلات را برای مردم باقی بگذارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات معلمین حق‌التحریر کماکان به قوت خود باقی مانده است که امیدواریم در کمیسیون آموزش مجلس این مشکل را برطرف کنند، عنوان کرد: کارگزارن مخابرات و کارگزارن بیمه کشاورزی برای رفع مشکلات هر روز به تمام نمایندگان مراجعه می‌کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه مجامع بین المللی و اتحادیه ضعیف عرب علی رغم جنایات عربستان چشم خود را بسته‌ و اقدامی را انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: مشکلات جدی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که امیدواریم همکاران در مجلس به منطقه آزاد سیستان جامع عمل بپوشانند و توسعه سواحل مکران را جدی بگیرند، بودجه ها را متاسفانه ایده آل تصویب می‌کنیم اما به آنها رسیدگی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در بند ه تبصره 12 یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح وجود دارد که متاسفانه به آن پرداخته نشده است،در بند ج  تبصره 8 دولت مکلف به تعیین تکلیف حق آبه سیستان شده که به این مسئله نیز پرداخته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت از افتخارات دولت بود که امیدواریم آقای روحانی و تیم اقتصادی بتوانند مشکلات این استان را به‌صورت جدی حل کنند و نگذارند این طرح به شکست منجر شود، عنوان کرد: تعداد زیادی از جوانان استان سیستان و بلوچستان بیکار هستند و فقر مشکلات معیشت را به وجود آورده است.

نماینده مردم سیستان در مجلس اعتبارات عمرانی استان حدود 2 هزار میلیارد بوده است که مقرر شد 29 درصد آن پرداخت شود که از این میزان نیز تنها 22 درصد به‌صورت اسناد خزانه که یکساله و دوساله داده شده که با وجود این شرایط مشکل هیچکدام از پروژه‌های عمرانی استان برطرف نشده است، گفت: همچنین مشکل صیادان و کشتی‌ها در دریای عمان و خلیج فارس کماکان وجود دارد امیدواریم قول‌های مسئولین عملی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان، خاطر نشان کرد: مشکلات استان سیستان بلوچستان بسیار جدی هستند و علیرغم قول‌های داده شده هیچ‌کدام از آنها عملی نشده است، این بد عهدی‌ها موجب بی اعتمادی مردم استان به مسئولین می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها