کد خبر: ۴۳۴۵۲۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۰۲ آذر ۱۳۹۶
فومنی:
دبیرکل حزب مردم اصلاحات درخصوص اظهارات رئیس فراکسیون امید مبنی براینکه در انتخابات ۹۸ با اعدالیون ائتلاف نمی‌کنیم، گفت:شاید وی مزاح کرده باشد، چون تصمیم گیرنده ایشان نیستند.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای شرکت در انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی دارد یا خیر، اظهار داشت: همه برای آینده تلاش می کنند اما باید ببینیم در مجموع دیدگاه‌ها به چه شکل خواهد بود و اوضاع چه طور پیش خواهد رفت، ما نیز ان‌شالله با قدرت وارد می‌شویم. اول از مجلس شروع می کنیم و بعد به بالاتر برویم.

وی در پاسخ به این سوال که عارف رئیس فراکسیون امید اعلام کرده که اصلاح طلبان در انتخابات آتی با اعتدالیون ائتلاف نمی کنند، افزود: آقای عارف، بنده خدا کاره‌ای نیست، اصل کار افراد دیگری هستند که باید تصمیم بگیرند.شاید وی مزاح کرده باشد، چون تصمیم گیرنده ایشان نیستند. آقای عارف بیشتر دیدگاه شخصی خود را بیان می‌کند، اصلاح طلبان برنامه و هر گروه و مجموعه‌ای برای خود در انتخابات آتی برنامه دارند.
 
فومنی با بیان اینکه عارف چندان کاره ای هم در شورای عالی نیست، افزود: تصمیم گیرنده اعضای حزب مشارکت و اتحاد ملت هستند. تصمیم گیرنده از بالا تعیین می‌شود از پدرسالار‌ها صادر می‌شود برای ما تصمیم می‌گیرند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در ارزیابی اش پیرامون شواری عالی اصلاح طلبان، گفت: از همان اول هم با سیستم شورای عالی چندان موافق نبودیم، در حال حاضر نیز نیستیم. آن‌ها کار خودشان را می‌کنند و ما نیز کار خودمان را می کنیم.
 
وی یادآور شد: معتقدم طیف اصلاحات منحصر به یک فرد و مجموعه نیست که بخواهیم آن را وابسته به تعدادی از افراد و گروه ها کنیم. اصلاح طلبی یک تفکر و اندیشه است که در دل تک تک همه آدم‌ها می‌تواند وجود داشته باشد و وجود دارد. بنده معتقد به رعایت چارچوب‌ها هستم. اصلاح طلبی ارث پدری هیچ کس نبوده و مختص آقای ایکیس و ایگرگ نیز نیست. اصلاح طلبی برای همه است. برای همه ایرانی هایی که از ابتدا نیز اصلاح طلب بودند و اکنون نیز اصلاح طلب هستند و ان شالله اصلاح طلب خواهند بود.

فومنی در پاسخ به این سوال که رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی معتقد است که شورای عالی تمامیت خواهانه برخورد می‌کند، گفت: به نظر من شورای عالی واقعا تمامیت خواه است و آن‌ها هنوز تفکرات اول انقلابی خودشان را دارند و به راحتی می‌خواهند همه را حذف کنند ما مخالف این موضوع هستیم.
 
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات  تاکید کرد: شورای عالی چندان موضوعیتی ندارد، جز یک حزب و برخی اشخاص، اشخاص و احزاب دیگری در آن حضور ندارند و در آن کاره ای نیستند. آن هم حزب مشارکت بود که اکنون به اتحاد ملت تبدیل شده است. لیست شورای شهر را دیدید که چه افتضاحی به بار آوردند. در مجلس نیز همین طور و همچنین مسائل دیگر.

وی در پاسخ به اینکه آیا علت استعفای هادی خامنه‌ای از شورای عالی در همین راستا بوده است؟ خاطرنشان کرد: بله، وی نیز به این روند اعتراض داشت و آن را قبول نداشت.

فومنی در پاسخ به این سوال که گمانه زنی تان از شرایط انتخابات 98 چیست و فکر می‌کنید که آیا اصلاح طلبان می‌توانند درصدی از کرسی‌ها را کسب کنند، گفت: اگردولت و مجلس تا آن زمان عملکرد خوبی به جا بگذارند، شاید این اتفاق رخ دهد. از این جهت دولت را می گویم که مردم نگاه می‌کنند که دولت از چه طیفی است تا با توجه به کارنامه آن به طیف هم سو و یا مغایر آن رای دهند.
 
دبیر کل حزب مردمی اصلاحات یادآور شد: از همان اول هم اعلام کردیم که روحانی اصلاح طلب نیست، اما چون اصلاح طلبان تنها مجموعه‌ای بودند که تمام قد از روحانی حمایت کردند، مردم عملکرد دولت را به پای اصلاح طلبان می‌نویسند. شاید اگر اصلاح طلبان نبودند، روحانی یک میلیون رای هم نمی‌آورد. بنابراین وی مدیون اصلاحات و اصلاح طلبی است که از اصولگرایی به اصلاح طلبی رسید. وی از این جریان به خوبی  استفاده کرد، سوار موج شد و رئیس جمهور شد اما امروز در حال بازگشت به ماهیت اصولگرایی خود است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید روحانی در حال چزخش به راست است، تاکید کرد: بله معتقدم بدجور هم می‌پیچد.
 
فومنی در پاسخ به اینکه به نظر شما آیا روحانی دیگر نیازی به رای ندارد، خاطرنشان کرد: خیر؛ وی ۴ سال رئیس جمهور است و طبیعتا بعد از این ۴ سال احتمالا در تشخیص مصلحت می ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها