أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۴۵۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۰۴ آذر ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مصرف مواد دخانی و مخدر در کشور،‌ گفت: سالانه 40 هزار میلیارد تومان در کشور دود می‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در برنامه پرسشگر با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این خصوص تأکیدات زیادی داشته‌اند و جلساتی با حضور قوای سه‌گانه برگزار شده است؛ ضمن اینکه در برنامه ششم توسعه ردیف بودجه‌ای برای آسیب‌های اجتماعی اختصاص پیدا کرده و شورای اجتماعی تشکیل شده است. 

وی ادامه داد: وقتی برای 80 میلیون جمعیت، 170 میلیارد تومان برای ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص پیدا می‌کند و این میزان اعتبار نیز محقق نمی‌شود، نمی‌توان نمره خوبی به این عملکرد داد؛ ضمن اینکه برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجلس 15 میلیارد تومان در سال 94، به ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کرد، اما در مقایسه با 1600 میلیارد دلار گردش مافیای موادمخدر و سود 300 تا 500 ملیارد دلار، قطعاً رقم کمی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مصرف بالای مواد دخانی و مخدر در کشور، افزود: در کشور سالی 65 میلیارد نخ سیگار مصرف می‌شود که 6 هزار میلیارد تومان است؛ ضمن اینکه هزینه عوارض ناشی از مصرف سیگار 18 هزار میلیارد تومان است و 26 درصد مردم کشور فقط مواد مخدر سنتتیک مصرف می‌کنند یعنی رقمی حدود 7 هزار میلیارد تومان است و 74 درصد نیز سایر مواد مخدر را مصرف می‌کنند که این حدود 14 هزار میلیارد تومان می‌شود.

عزیزی با اشاره به رقم بالای اعتبار مصرفی در خصوص مواد دخانی و مخدر در کشور تصریح کرد: این آمار یعنی اینکه بدون هزینه‌های مرزبانی، پلیس، دستگاه قضایی و زندان‌ها، ما در سال فقط 40 هزار میلیارد تومان را در کشور دود می‌کنیم یعنی دو برابر اعتبارات عمرانی کشور است؛ در نتیجه این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها