أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۴۷۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۰۸ آذر ۱۳۹۶
شب جمعه در زنجان برگزار خواهد شد:
یادواره بین المللی شهدای نارداران، ساعت ۲۰ پنج‌شنبه ۹ آذرماه در زنجان برگزار خواهد ‌شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی هیات ثارالله زنجان، این مراسم  با حضور میهمانانی از  کشورهای جمهوری آذربایجان ، لبنان ، یمن‌ ، فرانسه ، انگلیس ، نیجریه ، بحرین ، اندونزی و عراق در حسینیه شهداء واقع در گلزارشهداء پائین زنجان برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ گارد ویژه پلیس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه ۵ آذر سال ۱۳۹۴ با پوشش خودروهای شهرداری و حمل زباله به‌هنگام اقامه نماز ظهر و عصر به حسینیه شیعیان شهرک نارداران در نزدیک حرم بی‌بی رحیمه(سلام‌الله علیها) یورش برده و با تیراندازی به‌سوی دین‌داران موجب شهادت ۴ تن از آنان شدند.

حجت‌الاسلام طالع باقرزاده سخنران مراسم و ابوالفضل بنیاداف معاون تشکیلاتی وی نیز در این اقدام پلیس دستگیر شده بودند.

پلیس به‌دنبال ایجاد دلیل جهت حمله وحشیانه به شیعیان حاضر در حسینیه اقدام به سناریوی کشته‌سازی کرده و دو تن از نیروهای خود را به‌طور مشکوکی به قتل می‌رساند.

به‌دنبال این واقعه فضای شهرهای لنکران، گنجه ملتهب شده و در نتیجه آن پلیس دو تن از روحانیون سرشناس شهر لنگران به‌نامهای ذوالفقار میکائیل‌زاده و سیدالمان آقایوف را دستگیر می‌کند.در ادامه دستگیری دینداران، مأموران رژیم بیش از ۸۰ نفر را در شهر گنجه دستگیر و بازداشت می‌کنند.

عناصر گارد ویژه پلیس از زمان وقوع حادثه نارداران در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان با اتهام‌زنی به دینداران و کشف سلاحهای گرم از منازل آنها اقدامات خود علیه دینداران را ادامه داده و تعداد کثیری از شیعیان و روحانیون سرشناس جمهوری آذربایجان را دستگیر می‌کنند.

اکثر منازل اسلام‌گرایان مورد بازرسی قرار گرفته و حتی منازل زائران آذری حرم امام حسین(علیه‌السلام) بدون حضور اسلام‌گرایان در منازل خود مورد تفتیش و بازرسی قرار می‌گیرد.

در ادامه سرکوب شیعیان در جمهوری آذربایجان گارد ویژه پلیس در شب اربعین با اقدامی دیگر تمامی پرچمهای عزای امام حسین(علیه‌السلام) را از بالای در و دیوارهای شهرک نارداران جمع‌آوری کرده و اقدام به محاصره شهر و استقرار ۵ هزار نیروی پلیس در این شهر می‌کند و شهر چهره نظامی به خود می‌گیرد.

علی‌رغم مدیریت اوضاع عمومی شهر نارداران توسط ریش‌سفیدان توافق با حاکمیت مبنی بر تخلیه میادین، متفرق کردن تجمعات اعتراضی و بازگشت شرایط عادی به شهر پلیس و نیروی ضدیورش و قوای داخلی ارتش در قالب یگانهای پیاده و زرهی با زیرپا گذاشتن توافق با ریش‌سفیدان،‌ وارد این شهر شده و جو امنیتی و خفقان شدیدی ایجاد کردند.

در نتیجه این رفتارهای پلیس جمهوری آذربایجان با شیعیان این کشور ۴ نفر به شهادت رسیده و یک نفر نیز به درجه جانبازی نائل می‌آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها